Re: цензії

28.03.2024|Ігор Чорний
Прощання не буде?
20.03.2024|Наталія Троша, кандидат філологічних наук
Світиться сонячним спектром душа…
У роздумах і відчуттях
20.03.2024|Валентина Галич, доктор філологічних наук, професор
Життєве кредо автора, яке заохочує до читання
20.03.2024|Віктор Вербич
Ніна Горик: «Ми всі тепер на полі битви»
18.03.2024|Ігор Зіньчук
Кумедні несподіванки на щодень
17.03.2024|Ольга Шаф, м.Дніпро
Коло Стефаника
15.03.2024|Ірина Фотуйма
Дух єства і слова Богдана Дячишина
14.03.2024|Ярослав Калакура, доктор історичних наук
Радянська окупація і змосковлення Буковини: мовою документів і очима дослідника
09.03.2024|Тетяна Дігай, Тернопіль
Інтелектуальна подорож шляхами минулого і сучасності

Кримінальне чтиво

«Зірка» та вбивця

Ксенія Петухова. Легенда Золотої кицьки. – К.:, Гамазин, 2012. – 212 с.

Жанр: авантюрний роман

Якщо видавці хотіли зробити молодій авторці ведмежу послугу – вони її зробили, назвавши її, вочевидь, дебютну книгу «інтелектуальним детективом». З чим можна погодитися на всі сто – так це з легкістю ймовірної екранізації. Проте не було ще «інтелектуального» твору, котрий після екранізації не втратив би своєї інтелектуальності. Оскільки «Легенда Золотої кицьки» й без того майже готовий сценарій, він нічого не втратить. Раз не втратить – значить, нема чого втрачати. Отже, жодної спеціальної «інтелектуальності» в невеличкому романі немає.

Для чого ж це тавро? І чому послуга – ведмежа? Бо, заграючи з шанувальниками герметичної інтелектуальної літератури, видавці напевне знають, що історія Ксенії Петухової снобів розчарує. Тут нема місця рефлексіям. Герої – не доктори філологічних наук і не кандидати філософських. Вони навіть не фахівці з старовинних манускриптів, котрі знаходять у запорошених книгозбірнях та не розгадують їхні загадки, не підводячись із крісел. При цьому не ведуть зарозумілих філософських розмов.

Натомість, маємо двох септичних молодих українців, Яна та Святу, вона ж – співачка, відома як Кицька. Ян – убивця, вбив наркодилера за ліки для тяжко хворої мами і тепер тікає від усього світу та сам від себе в Крим. Дівчина Свята теж тікає – від свого продюсера, в якого потягнула важливий артефакт. Звісно ж, вони зустрінуться в дорозі, разом переживуть безліч пригод та пройдуть типовий шлях від ненависті до взаємної симпатії.

Подій як на компактну книжечку справді багато: втечі, викрадення, погоні, трошки містики, конкуруючі банди, змови, зрада, велика змова й не менш велика битва в фіналі – все це аж ніяк не тягне на визначення «інтелектуальний детектив» і прямому розумінні цього слова. Хоча ця історія – результат інтелектуальної праці. Тому кожен твір, не лише літературний, має право називатися інтелектуальним. І в даному разі варто просто закликати читача, котрий хоче прочитати відпочити з українською книгою, приємно провести час. Не шукаючи в авантюрному романі подвійних чи потрійних смислів.

Але все ж таки слід застерегти всіх: читаючи «Легенду Золотої кицьки», ви зловите себе на думці – це вже десь було. Подібні історії ми читали та бачили. Переважно – в іноземному, західному, європейському, точніше – французькому кіно. Згодом такі сюжети з більшим розмахом адаптує Голівуд. Чи варто лаяти за таку нібито вторинність молоду авторку? Ви можете сказати – ну не бігають українці по Криму з краденими артефактами! Ну не вступають вони в двобій відразу з двома міжнародними бандами, причому – самі, не будучи при цьому супергероями. Але я заперечу: чому українці не можуть цього робити? Чому написання віршів та прози в нашій країні – насамперед громадянський вчинок, патріотична місія, а вже потім, як пощастить – бажання розказати цікаву історію з початком, розвитком дії та фіналом? Той, хто прочитає «Легенду Золотої кицьки», зрозуміє: бажання захопити читача тут переважає й навіть домінує.

Відсутні феміністичні та навіть звичайні гендерні рефлексії. Нема роздумів про втрачену країну та нескорену націю. Обходиться автор без роздумів про сенс буття. Натомість є герой та героїня, котрі грають як у сюжеті, так і в суспільстві абсолютно рівні ролі. Є бажання адаптувати до українських реалій та ввести в актуальний український контекст сталі схеми, котрі працюють у більш розвинутих літературах Європи та в США. З рештою, видно, що свою історію незнайома мені авторка розповідала просто з хорошим настроєм. Бо мала час і натхнення.

 

Оцінка****(+)

Кожен текст оцінюється за 5-тибальною системою. Кожна оцінка дає твору наступну характеристику:    

*  Жодної надії; 
   

** Погано, але не настільки. Хоча шкода витраченого часу;    

*** Ідея є, потрібен редактор. Вчить матчастину;    

**** Хочеться краще, але загалом поживно;    

***** Так тримати!    

Значок (+) біля оцінки - Автор може краще.   

Значок (-) біля оцінки - Аби не гірше.     

Книжки з низької полиці. Введення в рубрику 

P.S. Тут і далі українським авторам нагадується заклик подавати про себе коротку інформацію.http://bukvoid.com.ua/criminal/2011/11/15/084230.html#comms



Додаткові матеріали

Україну рятує Президент!
Убивство між минулим та майбутнім
Інтелігент проти рейдера
Битва екстрасенсів
Між страшним та сумним
Сищиця в чужому тілі
Мужчина поза законом
Негідники не граються
Монстри виходять на світло
Топ-5 кращих гостросюжетних романів-2012. Авторський рейтинг
Іноді президентів краще вбивати…
Тегеран-2005
Вбивства з минулого
Українські таємниці
Вічність чоловічої роботи
Лисиця проти вовка
Суто жіночі пригоди
Вбити бота
Темне минуле
Війна завжди війна
Праворуч, де серце…
5 cпроб налякати Україну
Невидимий дим від вогню зачисток
Львівський Арсен Люпен
Наш герой не працюватиме на владу!
Український народний блатняк
Мир хатам, війна ментам!
Конспект пригод
Між іншим – маніяк
ТОП-5 кращих українських детективів – 2011. Авторський рейтинг
коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

20.03.2024|14:23
У київському просторі PEN Ukraine відбудеться публічна розмова Мирослава Мариновича з Мирославою Барчук
20.03.2024|14:02
В Україні видадуть продовження серії «Червоний Арлекін» італійського письменника Роберто Річчі
20.03.2024|14:00
У «Видавництві 21» готують до друку перше в Україні гумористичне фентезі про ІТ
15.03.2024|16:37
У Києві презентували епічне фентезі «Кий і морозна орда»
14.03.2024|11:27
Книга Сергія Руденка "Бій за Київ" у фінському перекладі увійшла до короткого списку премії Drahomán Prize 2023 року
09.03.2024|14:20
Оголошено імена лауреатів Шевченківської премії-2024
06.03.2024|18:34
Оголошено претендентів на здобуття Міжнародної премії імені Івана Франка у 2024 році
05.03.2024|11:11
У Львові презентують книжку Олени Чернінької, присвячену зниклому безвісти синові
05.03.2024|11:09
«Сапієнси»: потаємна історія наукової фантастики. Лекція Володимира Аренєва
01.03.2024|13:50
«Маріупольську драму» покажуть в Ужгороді та Києві


Партнери