Re: цензії
- 22.04.2024|Ігор ЧорнийРозтікаючись мислію по древу
- 08.04.2024|Ігор ЧорнийЗлодії VS Революціонери: хто кращий?
- 04.04.2024|Ігор Бондар-ТерещенкоЛеді й джентльмени, або «Лондонські хроніки» Місіс К
- 03.04.2024|Марта Мадій, літературознавицяФантасмагорія імперського пластиліну
- 28.03.2024|Ігор ЧорнийПрощання не буде?
- 20.03.2024|Наталія Троша, кандидат філологічних наукСвітиться сонячним спектром душа…
- 20.03.2024|Віктор ПалинськийУ роздумах і відчуттях
- 20.03.2024|Валентина Галич, доктор філологічних наук, професорЖиттєве кредо автора, яке заохочує до читання
- 20.03.2024|Віктор ВербичНіна Горик: «Ми всі тепер на полі битви»
- 18.03.2024|Ігор ЗіньчукКумедні несподіванки на щодень
Видавничі новинки
- Рената Пйонтковська. "Китиха"Дитяча книга | Буквоїд
- Фредерік Верно, "Рейвах"Книги | Буквоїд
- Ніна Горик. "Лінії оборони"Книги | Буквоїд
- Олег Крот. "Комунікації"Книги | Буквоїд
- Таіс Золотковська. "Лінія зусилля"Книги | Буквоїд
- У Vivat вийшла нова книжка Марка ЛівінаКниги | Буквоїд
- Юрій Яновський. "Майстер корабля"Проза | Буквоїд
- Ольга Кобилянська. "За ситуаціями"Проза | Буквоїд
- Іван Франко. "Маніпулянтка"Проза | Буквоїд
- Анатолій Дністровий. "Битва за життя: щоденник 2022 року"Історія/Культура | Буквоїд
Події
Олег Соловей: «Українському книжковому ринкові до сьогодні гостро бракує книгарень»
«Буквоїд» підсумовує книжковий рік, що минає. Сьогодні слово має літературний критик Олег Соловей.
Яким був рік, що минає, для книжкового ринку України?
Мені, чесно кажучи, складно говорити про ринок, нічого не видаю і нічим не торгую. Аналітикою і моніторинґом книжкового ринку також не займаюсь у розумінні фаховому, але як читач і споживач, маю відчуття, що нічого хорошого не відбувається. Зубожіння людей остаточно позбавляє їх думки про купівлю книги. Книга, до того ж, суттєво дорожчає, те саме стосується і тих поодиноких літературних журналів, які ще лишилися у каталозі на передплату. Послуга «Книга поштою» через суттєві надбавки до її вартости може бути вимушено-прийнятною лише в разі її гострої потреби для читача в провінції, де (як у Донецьку), відсутня «Книгарня Є». Іноді фіксую реальний подив від того факту, що хтось іще продовжує видавати книги. Українському книжковому ринкові до сьогодні гостро бракує книгарень; дивно, чому наш видавець не опікується їх відкриттям. Але будемо сподіватись на ліпше.
Який проект був найбільш вдалим (невдалим)?
Як на мене, повного фіяско зазнав проєкт Івана Малковича з концертними турами Ліни Костенко. Попри те, що наклад продавався нібито добре. Не все вимірюється самими лише грошима - навіть на ринку. І навіть на базарі... А скандал, що мав місце вже на самому початку того «туру» - взагалі виглядав якось по-провінційному сіро і нецікаво. Якісь меншовартість відчувалась у тому. В тих подіях Київ на деякий час утратив статус столиці... Сидячи у передмісті Донецька, я фіксував (на емоційному рівні) своє повне несприйняття таких дивних чи то бізнесових, чи якихось інших фішок - і колишньої авторки «Марусі Чурай», і колишнього чудового поета, а тепер її видавця... Вся ця історія лишила неприємний і прикрий осад. Цього не повинно бути. Літературна критика (зокрема, і львівська критика, яка є доволі фаховою) має право писати про будь-яку персоналію, яка викинула на ринок своє творіння, - до того ж, не у вигляді гуманітарної допомоги, а з метою продавати книгу, як товар. Також нещодавно абсолютно здувся проєкт під назвою «Василь Шкляр». Після багатьох його жестів і рухів, а також після письменницького з´їзду НСПУ, сподіваюся, всім уже зрозуміло, що насправді сталося з його премією.
Щодо вдалих проєктів, то я тішуся тим фактом, що вистояло і продовжує працювати, нарощуючи потужності, видавництво «Грані-Т». якщо їх книжкові серії дитячої літератури, есеїв та путівників - можна вважати проєктами, то це, безперечно, вдалі проєкти. Крім того, якщо це можна вважати індивідуальним проєктом, я готовий усіляко підтримати письменниць Олену та Юлію Черніньких зі Львова, які потужно дебютували і видали впродовж неповного календарного року два романи й книгу поезій. Такого у нас іще не було. І це тішить.
Ваш особистий вибір: книга-2011.
Серед книг 2011-го року, які я встиг прочитати, виділив би дві поетичні збірки й два романи. Поезія: Іван Андрусяк «Неможливості мови», Павло Вольвач «Судинна пошта» (обидві - «Ярославів Вал»). Романи: Степан Процюк «Маски опадають повільно» (ВЦ «Академія»), Олена та Юлія Чернінькі «Вілла "Райські пташки"» (ЛА «Піраміда»). Роман про В.Винниченка С.Процюка є першою спробою художньої романної біографії такого непростого персонажа, яким тільки і може бути Винниченко, а роман-притча сестер Черніньких вважаю не меншим проривом у жанровій літературі. І, якщо вже всі говорять, що нам потрібна україномовна жанрова література, то на цей роман читачеві слід звернути свою окрему увагу. А щодо двох поетичних збірок, згаданих вище, то це зразки якісної високої лірики, а у випадку І.Андрусяка - не менш якісного перекладу (включаючи Т.С. Еліота, Ґ.Пінтера, Ч.Мілоша, А.Бурсу, старожитніх українських поетів та ін.). На жаль, до мене досі не дійшла поетична збірка Тараса Федюка «Хуга» та «Зимові листи» В.Махна, тому оцінювати їх сьогодні не буду.
Додаткові матеріали
- Божена Антоняк: «Коли точаться суперечки між прихильниками літературного таланту Герман, Шкляра та Костенко – це нездорова ситуація»
- Василь Шкляр: Нарешті вітчизняний письменник може існувати з гонорару
- Ігор Котик:«Найбільш невдалими були спроби політиків погратися в літературу»
- Ігор Степурін: Можна прогнозувати, що у 2012 році реальний обсяг книжкового ринку буде стрімко падати
- Володимир Самойленко: «Книжковий ринок втримався, проте його падіння дуже помітне»
- Юрій Андрухович: Маю таке відчуття, що я вже не у своїй країні
- Завен Баблоян: «Для мене в цьому році був дуже важливим вихід книжки Антона Санченка «Нариси бурси»
- Олександр Гаврош: Наразі я більше спостерігаю не кризу гарних книжок, а кризу прочитання
- Євген Баран: Книга року 2011? Я розриваюся між двома поетичними книгами: «Безпритульна течія» Леоніда Талалая і «Шляхами вітру» Володимира Базилевського
- Богдан Пастух: Цей рік не був безнадійним для книжкового ринку України
- Сергій Жадан: 2011 рік був доволі прохідним для книжкового ринку
- Тетяна Трофименко: Попри затишшя в прозі, 2011 року з’явилося багато доброї поезії та перекладів
- Анатолій Дністровий: Потужне враження цього року справила «Історія японської архітектури та мистецтва» Галини Шевцової
- Ірина Славінська: Найбільш безглуздим проектом року вважаю історію з Шевченківською премію та Василем Шклярем
Коментарі
Останні події
- 23.04.2024|19:34Лауреаткою премії Drahomán Prize-2023 стала Катажина Котинська
- 23.04.2024|14:56Open call на участь у благодійній виставці “1000 ШЕДЕВРІВ, ЗНЯТИХ НА СМАРТФОН”
- 23.04.2024|10:59У Києві презентують роман Галини Лицур-Щадей «Вдома чекає Марко»
- 23.04.2024|09:20Стартував передпродаж на роман Артема Чеха «Пісня відкритого шляху»
- 22.04.2024|15:36У столичному «Комфорт Тауні» відкривається нова «Книгарня Є»
- 22.04.2024|15:15110 тонн макулатури російських і радянських книжок обміняли на два пікапи для ЗСУ
- 21.04.2024|14:39Восени побачить світ роман Степана Процюка про Євгена Чикаленка
- 21.04.2024|14:36У ВСЛ вийде підліткове фентезі Джордана Ліса «Шептосвітичі»
- 19.04.2024|19:24"Бородатий Тамарин" готує до друку книжку Роберта Пíрі "Північний полюс"
- 19.04.2024|18:17Галину Крук номіновано на Griffin Poetry Prize