
Re: цензії
- 24.04.2025|Вероніка Чекалюк, науковець, кандидат наук із соціальних комунікацій«До співу пташок» Олега Кришталя як наука одкровення
- 21.04.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наук, Уповноважений із захисту державної мовиДжерела мови російського тоталітаризму
- 18.04.2025|Ігор ЗіньчукРоман про бібліотеку, як джерело знань
- 18.04.2025|Валентина Семеняк, письменницяЗа кожним рядком – безмежний світ думок і почуттів
- 12.04.2025|Андрій СодомораІ ритмів суголосся, й ран...
- 06.04.2025|Валентина СеменякЧитаю «Фрактали» і… приміряю до себе
- 05.04.2025|Світлана Бреславська, Івано-Франківськ«Ненаситність» Віткація
- 30.03.2025|Ігор ЧорнийЛікарі й шарлатани
- 26.03.2025|Віталій КвіткаПісня завдовжки у чотири сотні сторінок
- 11.03.2025|Марина Куркач, літературна блогерка, м. КременчукЖінкам потрібна любов
Видавничі новинки
- Микола Мартинюк. «Розбишацькі рими»Дитяча книга | Буквоїд
- Ніна Горик. «Дорога честі»Книги | Буквоїд
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка». 7+Дитяча книга | Буквоїд
- Мистецтво творення іміджу.Книги | Дарина Грабова
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка»Дитяча книга | Буквоїд
- Ігор Павлюк. «Торф»Книги | Буквоїд
- Вийшла антологія української художньої прози «Наша Перша світова»Книги | Іванка Когутич
- Олександр Ковч. "Нотатки на полях"Поезія | Буквоїд
- У видавництві Vivat вийшов комікс про Степана БандеруКниги | Буквоїд
- Корупція та реформи. Уроки економічної історії АмерикиКниги | Буквоїд
Новини
Юлія Мусаковська. «Полювання на тишу»
Найцікавіше у цій збірці, певне те, як в ній все сходиться-перетинається-перегукується.
Симетрично, точно, вивірено. Але не в тому розумінні, що застигло чи передбачувано. А в тому, як у природі: з її колообігами та взаємозалежностями — непомітними, але відніми щось, і все зникне. Це те, що бачиш із певної відстані, коли помічаєш, що все складається. І незрозуміло «чи то дракон всередині нас // чи то ми верхи на нім».
«В основі концепції книжки лежить подвійність, яка знайшла відображення і в структурі. Полювання може бути і прагненням оволодіти, досягнути тиші, і прагненням її знешкодити, позбутися. Це стосунки типу «любов-ненависть»: з одного боку, прагнення тиші як спокою та умиротворення, а з другого – боротьба з нею, адже тиша – це також стагнація, порожнеча, відсутність звуку, його стримування та пригнічення, мовчання – і, як наслідок, відсутність порозуміння. Зараз нівелюється цінність реального спілкування, ми втрачаємо вміння говорити одне з одним. Потрібно усвідомити, що тиша може стати ворогом, і знайти у собі сміливість протистояти їй», — каже Юлія Мусаковська.
Перше, що помічаєш, читаючи збірку, — ці вірші хочеться наспівувати, гойдати на язиці, нашіптувати, перебирати кожне слово:
море у мушлі змореним бути змушене
морю у мушлі вузько
воно затиснуте
змушлене море
мечеться хвіст розпушує
деспоти десь продовжують досі диспути —
море у мушлі чує крізь воду хвилями.
Не зважаючи на те, що
«У «Полюванні на тишу» Юлія Мусаковська ловить свого читача на голос, який виловлює із усього цього довколишнього галасу і веде за собою, підбираючи слова, як хлібні крихти, щоб знайти дорогу до себе. Ловіть її на слові, доки воно підійшло так близько, доки воно довірилося вам, доки тиша не вполювала його…», — каже про збірку Галина Крук.
Ключем до паралельної реальності збірки може стати сказане Юлією Мусаковською «я інтуїтик і містик». Це допомагає спробувати зрозуміти й впорядкувати в голові знаки, символи, сюжети, натяки. Серед яких чимало таких, які можна назвати сакральними, але водночас вони необтяжені пафосом і не завалені вицвілими німбами. «Горобці, що під стріхою — вигнані янголи, // наглядає за ними Господь-птахопас», «як дирижабль у порожньому небі росте // спільна молитва». Подибуємо галерею янголів: «в нього крила золочені очі відкриті навстіж», «трояндою рота обмацує тіло п’яне», «янгол тулиться в бік ласкавий як пес голодний // і облизує стиха серце аби не тліло».
Образи «Полювання на тишу», ніби створені для того, щоби розглядати їх деталі, а пластичні рядки проростають в пам’ять. «Я тихо собі пливла // між сумних потопельників та очманілих риб», «шиба холодна, як розпач», «ліс відкривається ніби розводить ноги», «журавлі, ув’язнені заживо в ори гамі», «чайки ладнають над нами ґрати // грифелі їхніх дзьобів залізних // небо розкреслюють на квадрати».
Василь Махно про вірші збірки сказав «…у своїй серцевині вони — метафізичні, а їхня конкретика і реальність розмиті до тої міри, на яку може собі дозволити сучасний поет, зберігаючи свій голос і мовчання у амфорах силабо-тоніки».
Зрештою, в цій приватній та паралельній реальності можна знайти й відповіді на свої запитання: «тишу минаємо й не оминемо», «а слова — що слова — ми до них не причетні // непричесані входимо в їхні покої // із повіками гострими ніби мачете // із легенями повними карми гіркої // а слова полохливі вдаються до втечі // як шалені вдаряються лобом у бильця // бо вони — тільки здобич // вони — тільки те чим // прикрашаємо шиї неначе тубільці».
Дизайн книжки стронґовського
Юлія Мусаковська. Полювання на тишу. Тернопіль, «Крок». 2014, - 114 с.
Коментарі
Останні події
- 24.04.2025|19:16Ееро Балк – лауреат премії Drahomán Prize за 2024 рік
- 24.04.2025|18:51Гостини у Германа Гессе з українськомовним двотомником поезії нобелівського лауреата
- 21.04.2025|21:30“Матуся – домівка” — книжка, яка транслює послання любові, що має отримати кожна дитина
- 18.04.2025|12:57Під час обстрілу Харкова була пошкоджена книгарня «КнигоЛенд»
- 14.04.2025|10:25Помер Маріо Варгас Льоса
- 12.04.2025|09:00IBBY оголосила Почесний список найкращих дитячих книжок 2025 року у категорії «IBBY: колекція книжок для молодих людей з інвалідностями»
- 06.04.2025|20:35Збагнути «незбагненну незбагнеж»
- 05.04.2025|10:06Юлія Чернінька презентує свій новий роман «Називай мене Клас Баєр»
- 05.04.2025|10:01Чверть століття в літературі: Богдана Романцова розкаже в Луцьку про книги, що фіксують наш час
- 05.04.2025|09:56Вистава «Ірод» за п’єсою Олександра Гавроша поєднала новаторство і традицію