Re: цензії
- 28.03.2024|Ігор ЧорнийПрощання не буде?
- 20.03.2024|Наталія Троша, кандидат філологічних наукСвітиться сонячним спектром душа…
- 20.03.2024|Віктор ПалинськийУ роздумах і відчуттях
- 20.03.2024|Валентина Галич, доктор філологічних наук, професорЖиттєве кредо автора, яке заохочує до читання
- 20.03.2024|Віктор ВербичНіна Горик: «Ми всі тепер на полі битви»
- 18.03.2024|Ігор ЗіньчукКумедні несподіванки на щодень
- 17.03.2024|Ольга Шаф, м.ДніпроКоло Стефаника
- 15.03.2024|Ірина ФотуймаДух єства і слова Богдана Дячишина
- 14.03.2024|Ярослав Калакура, доктор історичних наукРадянська окупація і змосковлення Буковини: мовою документів і очима дослідника
- 09.03.2024|Тетяна Дігай, ТернопільІнтелектуальна подорож шляхами минулого і сучасності
Видавничі новинки
- Ніна Горик. "Лінії оборони"Книги | Буквоїд
- Олег Крот. "Комунікації"Книги | Буквоїд
- Таіс Золотковська. "Лінія зусилля"Книги | Буквоїд
- У Vivat вийшла нова книжка Марка ЛівінаКниги | Буквоїд
- Юрій Яновський. "Майстер корабля"Проза | Буквоїд
- Ольга Кобилянська. "За ситуаціями"Проза | Буквоїд
- Іван Франко. "Маніпулянтка"Проза | Буквоїд
- Анатолій Дністровий. "Битва за життя: щоденник 2022 року"Історія/Культура | Буквоїд
- Павло Паштет Белянський. "Я працюю на цвинтарі"Проза | Буквоїд
- Марк Лівін. "Космос, прийом"Проза | Буквоїд
Події
Майстер-клас Андрія Куркова: Олена Тараненко. «Він»
Черговий віртуальний майстер-клас Андрія Куркова присвячений тексту Олени Тараненко. Зауваження письменника позначені курсивом.
Він
Ніч. Тихий шепіт за вікном. Це мабуть хуртовина. Ах, ці морозні зимові ночі! Холодно, аж мурашки по тілу, але все таки приємно. Приємно, коли вийдеш на подвір’я, поглянеш вгору і подумки злітаєш до небес, а потім…, а потім стиха розвіюєшся по землі, падаючи, немов ті сніжинки. Все покрито снігом. Блищить. Тихо. Лише яскраве мерехтіння снігу на асфальті.
Зима… Не найкраща пора року (хоча як для кого), але все ж таки є в ній щось таємне, загадкове. Жадно хапаєш сніжинки. Розтали. Вода. Ніщо не вічно. (сніжинки найменше пов’язані з вічністю. Перед реченням «Ніщо не вічно.» варто було б знайти інше, більше «тривале» порівняння. – АК)
Любов до зими призводить до мрій. Взимку краще за все мріяти. Спокійно. Лише надворі гуде вітер. Завиває. Скоро стихне. Настане мертва тиша.
Зорі, зорі… Пильно вдивляєшся в небо. Чекаєш. Ось і одна впала. Попрощалась. Жаль. Проґавила. Нарешті. Вона, саме вона! Встигла! Все це так банально, але хочеться вірити. Можливо, колись, та й збудеться…воно…бажання.
Існуєш на цьому світі, навіть не підозрюючи, що там, десь там, на автобусній зупинці на тебе чекатиме…Доля. А може це назавжди? Хто знає, але, як то кажуть: «Надія помирає останньою». Кохання змушує ритм серця пришвидшуватись. Щось защеміло. Невже це? («Це» - тут занадто багато значуще. Варто було б якось його «знизити», знайти інше слово.) Не віриться. Здається, шукаєш цю мить все своє життя. І ось, раптом, коли навіть не чекаєш, трапляється. Приємна несподіванка. Подарунок долі. Може і сама доля. Хочеться, щоб це тривало вічність. (Є ризик довести цей ряд до банальності. Може, прибрати останнє перед приміткою речення? Нічого не втратиться.) Щоб було невичерпним, щирим, невимушеним. Виявляється, мрії здійснюються. Проблема виникає лише тоді, коли вважаєш, що це мрії. Насправді, - це реальність.
Прокидаєшся вранці. Подих. Ніжний і такий рідний. Це він – єдиний! Не уявляю свого життя без Нього. В одну мить розумієш, що без Нього все було навпаки. («навпаки» тут підкреслює, що було погано. Чи саме це має на увазі автор? В тексті перед «подарунком долі» дуже романтично пишеться про мрії. Про самотність – ані слова.) Не так. Самотньо. Без смислу. Не життя, а існування. Щоразове прокидання зранку, в ліжку, без Нього. Милого. Єдиного.
Тепер все по-іншому. Життя триває. Так, Життя! Я не існую, я Живу. Насолоджуюсь життям пліч-о-пліч з Ним…Єдиним…
Коментар Андрія Куркова:
Цей коротенький роздум показує, що автор володіє вільним літературним диханням, може створювати атмосферу. У цьому тексті мінімалістичному використанню лексики відповідає мінімалістичний синтаксичний інструментарій. Тобто відчувається гармонія між обраним ритмом наративу, який створюється завдяки коротким, рваним реченням, і застосуванням щоденних слів та виразів. (наприклад: «Приємна несподіванка. Подарунок доля.» тощо.
Важно сказати, чи зможе автор так само легко «видихнути» сюжетний текст, але загалом враження позитивне.
Додаткові матеріали
- Майстер-клас Андрія Куркова: Варя Звягіна, «Белая клякса»
- Майстер-клас Андрія Куркова: Олена Павленко, «Чужий»
- Майстер-клас Андрія Куркова: Михайло Блатник, «У пруда»
- Майстер-клас Андрія Куркова: Олег Шинкаренко, «Зірка»
- Майстер-клас Андрія Куркова: Олександр Кобизський, «Строк давності»
- Майстер-клас Андрія Куркова: Владислав Івченко, «Мій дід»
- Майстер-клас Андрія Куркова: Любомир Коломієць, «Приречені на вічність»
Коментарі
Останні події
- 20.03.2024|14:23У київському просторі PEN Ukraine відбудеться публічна розмова Мирослава Мариновича з Мирославою Барчук
- 20.03.2024|14:02В Україні видадуть продовження серії «Червоний Арлекін» італійського письменника Роберто Річчі
- 20.03.2024|14:00У «Видавництві 21» готують до друку перше в Україні гумористичне фентезі про ІТ
- 15.03.2024|16:37У Києві презентували епічне фентезі «Кий і морозна орда»
- 14.03.2024|11:27Книга Сергія Руденка "Бій за Київ" у фінському перекладі увійшла до короткого списку премії Drahomán Prize 2023 року
- 09.03.2024|14:20Оголошено імена лауреатів Шевченківської премії-2024
- 06.03.2024|18:34Оголошено претендентів на здобуття Міжнародної премії імені Івана Франка у 2024 році
- 05.03.2024|11:11У Львові презентують книжку Олени Чернінької, присвячену зниклому безвісти синові
- 05.03.2024|11:09«Сапієнси»: потаємна історія наукової фантастики. Лекція Володимира Аренєва
- 01.03.2024|13:50«Маріупольську драму» покажуть в Ужгороді та Києві