Re: цензії
- 29.01.2025|Ігор ЗіньчукПрийняти себе, аби стати сильнішою
- 27.01.2025|Марія Назар, м.ТернопільКлючик до трансформації сердець
- 26.01.2025|Ігор ПавлюкМоя калинова сопілка...
- 23.01.2025|Ігор ЧорнийЖертва не винна
- 20.01.2025|Олександра СалійПароль: Маньо
- 16.01.2025|Ігор ЧорнийБориславу не до сміху
- 09.01.2025|Богдан СмолякПодвижництво, задокументоване серцем
- 07.01.2025|Тетяна Качак, м. Івано-ФранківськВолодимир Полєк – жива енциклопедія
- 03.01.2025|Віктор ВербичОбітниця Олександра Ковча: «Любити, вірити, чекати»
- 02.01.2025|Галина Максимів, письменницяПро вибір ким бути: ножицями чи папером
Видавничі новинки
- Ігор Павлюк. «Торф»Книги | Буквоїд
- Вийшла антологія української художньої прози «Наша Перша світова»Книги | Іванка Когутич
- Олександр Ковч. "Нотатки на полях"Поезія | Буквоїд
- У видавництві Vivat вийшов комікс про Степана БандеруКниги | Буквоїд
- Корупція та реформи. Уроки економічної історії АмерикиКниги | Буквоїд
- У "НІКА-Центр" виходять книги Ісама Расіма "Африканський танець" та Карама Сабера "Святиня"Проза | Буквоїд
- Ігор Павлюк. "Бут. Історія України у драматичних поемах"Поезія | Буквоїд
- У Чернівцях видали новий роман Галини ПетросанякПроза | Буквоїд
- Станіслав Ігнацій Віткевич. «Ненаситність»Проза | Буквоїд
- Чеслав Маркевич. «Тропи»Поезія | Буквоїд
Події
Українські ілюстратори. Вікторія Ковальчук
Продовжуємо огляд сучасних українських ілюстраторів, який, у вигляді міні-абетки, склала Оксана Кришталева.
Книжки із розкішними барвистими ілюстраціями супроводжують мене з дитинства. Не віддаю їх нікому. Буває, натраплю вдома на якусь книжку, яку читала ще малою, і виникає так багато спогадів, пов’язаних і з книжкою, і з текстами, і з власним фантазуванням, і з мандрівками центром Львова, який тоді був мені більше казковим, аніж реальним містом… адже я тут народилась і перших 13 років свого життя прожила у центрі.
Книжки із розкішними барвистими ілюстраціями супроводжують мене з дитинства. Не віддаю їх нікому. Буває, натраплю вдома на якусь книжку, яку читала ще малою, і виникає так багато спогадів, пов’язаних і з книжкою, і з текстами, і з власним фантазуванням, і з мандрівками центром Львова, який тоді був мені більше казковим, аніж реальним містом… адже я тут народилась і перших 13 років свого життя прожила у центрі.
Хтозна – можливо, саме завдяки цим книжкам я і сама тепер пишу та неприховано захоплююсь чудовими ілюстраціями. А хто їх створив? Соромно – донедавна не змогла б назвати і п’яти сучасних українських ілюстраторів. А їх же так багато, талановитих, працьовитих і неповторних. Про них не так часто пишуть і ще більше не говорять. А вони ж працюють, живуть і творять поруч із нами.
І от – аби хоч якось дослідити цю тему, я вирушила на їхні пошуки – пішки і возом, інтернетом і стежками, які протоптали друзі. Тих, кого знайшла особисто, розпитала про життя і творчість, із багатьма заприятелювала, а про інших знайшла інформацію у світовій павутині.
Знаю, що десь зовсім поруч є інші талановиті ілюстратори, але поки що я з ними не знайома. Та прийде час, і вони також стануть моїми приятелями. Якщо не реальними, то бодай віртуальними. І я вам про них розкажу.
Оксана Кришталева, керівник літературно-журналістської студії «На горищі».
Вікторія Ковальчук — художник-графік, ілюстратор, дизайнер, літератор. Народилась 1954 року в Ковелі. Живе і працює у Львові. Любов до малювання у Вікторії Ковальчук проявилася із раннього віку, вона з дитинства відвідувала різні художні гуртки, у 12 років вступила до вечірньої художньої школи. У 1961-1971 рр. навчалась у престижній, з математичним ухилом 52-й середній школі м. Львова. Паралельно з образотворчим мистецтвом захоплюваласят літературою. Була активним членом літературного гуртка при Обласному Палаці піонерів. За розповідь «Миролька» стала переможницею обласного літературного дитячого конкурсу (1968 р.).
– Якими були Ваші перші ілюстрації? Хто їх замовив? Як їх сприйняли?
– Скільки себе пам’ятаю – мріяла «займатися» книгами для дітей. Це бажання, як тепер розумію, йшло з самого серця і тому… повинно було справдитися. Замовлення на оформлення дитячої книги отримала з молдавського видавництва «Література артістике» у 1978 році, зразу ж після закінчення вишу. Це була чудова казка кубинського письменника Мануеля Кофініо Лопеса «Старенький з парасольками», зрозуміло, молдавською мовою. Книжка повинна була друкуватися у два кольори, а у казці йшлося про райдугу! Книжечка зберігається у мене до цього часу – вона мені дорога, бо перша. Пам’ятаю, що відгук на цю книжечку був надрукований у російськомовній версії журналу «Куба», я, відверто кажучи, була щасливою. Марнославство, одна з типових рис митців, з нею тяжко боротися, але необхідно.
– Які ілюстрації у Вас переважають – до дитячих чи дорослих текстів і чому? Які тексти цікавіше і приємніше ілюструвати чи це не має значення?
– Колись вела бібліографію виданих книжок, потім закинула це заняття. За оформленням різноманітних книжок по кількості переважає ілюстрування дитячих, але-але-але… Живу дитячими текстами, віршами, оповідками. Мені пощастило оформляти УКРАЇНСЬКУ ПОЕЗІЮ ДЛЯ ДІТЕЙ: Богдан-Ігор Антонич, Ігор Калинець, Ліна Костенко, Дмитро Павличко, Анатолій Камінчук, Петро Бондарчук, Богдана Бойко, Наталя Забіла та інших. Радію, що вперше в Україні проілюструвала символічними ілюстраціями колядки та щедрівки «Нова радість стала» за редакцією Івана Малковича у моєму улюбленому видавництві «Веселка» ( це був для мене дивовижний час – навернулася до християнства, увірувала у Христа).
– Які тексти Ви б відмовились ілюструвати і з яких причин?
– Дуже є багато текстів, які б ніколи б не взялася оформляти. Там, де спотворений духовний світ людини і пропагується насильство і безлад.
– Чи повинні оригінали ілюстрацій залишатись у художника, навіть якщо вони виконані для конкретного замовника і конкретних текстів? І чому?
– Коли отримую замовлення від видавництва, то завжди прохаю видавців обумовити в угоді пункт повернення оригіналів після друку книжки. Майже завжди видавці погоджуються, хоча розмір гонорару від цього зменшується. Але маю тоді можливість брати участь у різноманітних виставках, надаю нового звучання своїм «картинкам»! Для мене це важливо.
– Чи легко (цікаво, почесно, корисно і приємно) бути успішним ілюстратором в Україні? Як саме?
– Не буду кривити душею – дуже тепло на душі стає, коли батьки і діти дякують за добрі ілюстрації, приємно отримувати дипломи за книги. Визнання додає впевненості у справі, що робиш, надихає на подальший розвиток. Але моє творче гасло залишається незмінним: «Всім вистачить місця під сонцем, головне, щоб тінь від нас не була занадто темною і довгою…».
Додаткові матеріали
- Українські ілюстратори. Оксана Ігнащенко
- Українські ілюстратори. Владислав Єрко
- Українські ілюстратори. Катя Дудник
- Українські ілюстратори. Арсен Джанікян
- Українські ілюстратори. Наталія Дерев’янко
- Українські ілюстратори. Володимир Голозубів
- Українські ілюстратори. Євгенія Гапчинська
- Українські ілюстратори. Світлана Балух
Коментарі
Останні події
- 30.01.2025|22:46Топ БараБуки: найкращі дитячі та підліткові видання 2024 року
- 22.01.2025|11:18Англійське чаювання з Генрі Маршем: говоримо, мотивуємо, донатимо
- 22.01.2025|11:16«Інше життя» від Христини Козловської вже в книгарнях-кав’ярнях та на сайті
- 22.01.2025|09:24«Основи» перевидають фотокнигу balcony chic Олександра Бурлаки, доповнену фотографіями з 2022–2024 років
- 20.01.2025|10:41Розпочинається прийом творів на VІI Всеукраїнський конкурс малої прози імені Івана Чендея
- 17.01.2025|11:04Топ БараБуки: короткий список найкращих дитячих і підліткових видань 2024 року
- 15.01.2025|10:48FRANKOPRIZE 2025: Комітет розпочав прийом заявок
- 12.01.2025|20:21Філософські есе Олега Кришталя крізь призму відгуків
- 12.01.2025|08:23«Книжка року’2024». Парад переможців: Короткі списки номінації «Красне письменство»
- 11.01.2025|21:35«Де моє хутро»: історія про силу прийняття вперше презентували у Львові