
Re: цензії
- 27.06.2025|Ірина Фотуйма"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
- 26.06.2025|Михайло ЖайворонЖитомирський текст Петра Білоуса
- 25.06.2025|Віктор ВербичПро що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
- 25.06.2025|Ігор ЗіньчукБажання вижити
- 22.06.2025|Володимир ДаниленкоКазка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
- 17.06.2025|Ігор ЧорнийОбгорнена сумом смертельним душа моя
- 13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя СтефаникаЗвичайний читач, який став незвичайним поетом
- 12.06.2025|Ігор Зіньчук«Європейський міст» для України
- 07.06.2025|Ігор ЧорнийСни під час пандемії
- 03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськКаміння не мовчить: контур герменевтики
Видавничі новинки
- Джон Ґвінн. "Голод Богів"Книги | Буквоїд
- Олеся Лужецька. "У тебе є ти!"Проза | Буквоїд
- Крістофер Паоліні. "Сон у морі зірок"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Електра"Книги | Буквоїд
- Павло Шикін. "Пітон та інші хлопці"Книги | Буквоїд
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
- Тетяна Трощинська. «Любов не минає. Щоденник мами, що втратила сина»Проза | Буквоїд
Події
Українські ілюстратори. Світлана Балух
Розпочинаємо цикл статей Оксани Кришталевої, присвячний сучасним українським ілюстраторам. Перша героїня цієї міні-абетки – івано-франківська художниця Світлана Балух.
Книжки із розкішними барвистими ілюстраціями супроводжують мене з дитинства. Не віддаю їх нікому. Буває, натраплю вдома на якусь книжку, яку читала ще малою, і виникає так багато спогадів, пов’язаних і з книжкою, і з текстами, і з власним фантазуванням, і з мандрівками центром Львова, який тоді був мені більше казковим, аніж реальним містом… адже я тут народилась і перших 13 років свого життя прожила у центрі.
Книжки із розкішними барвистими ілюстраціями супроводжують мене з дитинства. Не віддаю їх нікому. Буває, натраплю вдома на якусь книжку, яку читала ще малою, і виникає так багато спогадів, пов’язаних і з книжкою, і з текстами, і з власним фантазуванням, і з мандрівками центром Львова, який тоді був мені більше казковим, аніж реальним містом… адже я тут народилась і перших 13 років свого життя прожила у центрі.
Хтозна – можливо, саме завдяки цим книжкам я і сама тепер пишу та неприховано захоплююсь чудовими ілюстраціями. А хто їх створив? Соромно – донедавна не змогла б назвати і п’яти сучасних українських ілюстраторів. А їх же так багато, талановитих, працьовитих і неповторних. Про них не так часто пишуть і ще більше не говорять. А вони ж працюють, живуть і творять поруч із нами.
І от – аби хоч якось дослідити цю тему, я вирушила на їхні пошуки – пішки і возом, інтернетом і стежками, які протоптали друзі. Тих, кого знайшла особисто, розпитала про життя і творчість, із багатьма заприятелювала, а про інших знайшла інформацію у світовій павутині.
Знаю, що десь зовсім поруч є інші талановиті ілюстратори, але поки що я з ними не знайома. Та прийде час, і вони також стануть моїми приятелями. Якщо не реальними, то бодай віртуальними. І я вам про них розкажу.
Оксана Кришталева, керівник літературно-журналістської студії «На горищі»
Світлана Балух – художниця з Івано-Франківська. Ілюструє дитячі видання, найбільше любить казки і святочні тексти. Має ілюстрації для видавництв «Братське», «Свічадо», «Смолоскип», дитячих журналів «Ангелятко», «Крилаті», «Пізнайко» від 2 до 6, «Мамине сонечко» від 2 до 5, «Зернятко». Крім того займається малярством і ткацтвом.
– Якими були Ваші перші ілюстрації? Хто їх замовив? Як їх сприйняли?
– Мої перші ілюстрації з`явились 2009 року до «Весняної книжки» видавництва «Братське» (Київ), яке теж тоді робило перші кроки у видавничій справі. Зараз усі до одної переробила б (усміхається).
– Які ілюстрації у Вас переважають – до дитячих чи дорослих текстів і чому? (Які тексти цікавіше і приємніше ілюструвати чи це не має значення)?
– Дитячі мені ближчі і цікавіші. Можливо тому, що сама інколи почуваюся не такою вже й дорослою :). Хоча важливо, які образи текст викликає, яке враження справляє на мене особисто, чи можу я доповнити його візуально, а для якого віку він призначений – другорядне.
– Які тексти Ви б відмовились ілюструвати і з яких причин?
– Не пригадую рукописів, які б дисонували з моїми моральними принципами так, щоб я навідріз відмовилася з ними працювати. Але часом трапляються просто «не мої» тексти, які ніяк не складаються в цілісну картинку, і це зовсім не означає, що вони погані – просто для іншого художника.
– Про оригінали і копії – чи повинні оригінали ілюстрацій залишатись у художника, навіть якщо вони виконані для конкретного замовника і конкретних текстів? І чому?
– Думаю, це питання конкретних домовленостей між художником і видавцем… Особисто я намагаюся зберегти оригінали, це не обмежує їхнє життя виключно друкованим тиражем, дає можливість показати їх десь на виставках ілюстрацій тощо.
– Чи легко (а також чи цікаво, почесно, корисно і приємно) бути успішним ілюстратором в Україні? Як саме?
– Я не впевнена, чи можу сформулювати для себе, що значить бути успішним ілюстратором… Якщо любиш свою роботу, маєш можливість себе реалізовувати, твої малюнки впізнають і книжки з ними купують, то це безперечно приємно, почесно і надзвичайно надихає.
Коментарі
Останні події
- 26.06.2025|19:06Дмитро Лазуткін став лауреатом літературної премії імені Бориса Нечерди
- 26.06.2025|14:27Роман, що повертає емпатію: у Луцьку вийшла книжка Костянтина Коверзнєва
- 26.06.2025|07:43«Антологія американської поезії 1855–1925»
- 25.06.2025|13:07V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує фокус-тему та нових учасників
- 25.06.2025|12:47Блискучі рішення для життя і роботи: українською побачив світ комікс всесвітньовідомого поведінкового економіста Дена Аріелі
- 25.06.2025|12:31«Основи» готують до друку «Стан людини» Ханни Арендт
- 25.06.2025|11:57Сьомий Тиждень швейцарського кіно відбувається у липні
- 25.06.2025|11:51Видавництво READBERRY перевидало «Чорну раду» Куліша
- 20.06.2025|10:25«На кордоні культур»: до Луцька завітає делегація митців і громадських діячів із Польщі
- 18.06.2025|19:26«Хлопчик, який бачив у темряві»: історія про дитинство, яке вчить бачити серцем