Re: цензії

27.06.2025|Ірина Фотуйма
"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
26.06.2025|Михайло Жайворон
Житомирський текст Петра Білоуса
25.06.2025|Віктор Вербич
Про що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
25.06.2025|Ігор Зіньчук
Бажання вижити
22.06.2025|Володимир Даниленко
Казка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
17.06.2025|Ігор Чорний
Обгорнена сумом смертельним душа моя
13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника
Звичайний читач, який став незвичайним поетом
12.06.2025|Ігор Зіньчук
«Європейський міст» для України
07.06.2025|Ігор Чорний
Сни під час пандемії
03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ
Каміння не мовчить: контур герменевтики
Головна\Події\Культура

Події

18.02.2014|08:29|Оксана Кришталева, Львів

Українські ілюстратори. Світлана Балух

Розпочинаємо цикл статей Оксани Кришталевої, присвячний сучасним українським ілюстраторам. Перша героїня цієї міні-абетки івано-франківська художниця Світлана Балух.

Книжки із розкішними барвистими ілюстраціями супроводжують мене з дитинства. Не віддаю їх нікому. Буває, натраплю вдома на якусь книжку, яку читала ще малою, і виникає так багато спогадів, пов’язаних і з книжкою, і з текстами, і з власним фантазуванням, і з мандрівками центром Львова, який тоді був мені більше казковим, аніж реальним містом… адже я тут народилась і перших 13 років свого життя прожила у центрі.

Книжки із розкішними барвистими ілюстраціями супроводжують мене з дитинства. Не віддаю їх нікому. Буває, натраплю вдома на якусь книжку, яку читала ще малою, і виникає так багато спогадів, пов’язаних і з книжкою, і з текстами, і з власним фантазуванням, і з мандрівками центром Львова, який тоді був мені більше казковим, аніж реальним містом… адже я тут народилась і перших 13 років свого життя прожила у центрі.

Хтозна – можливо, саме завдяки цим книжкам я і сама тепер пишу та неприховано захоплююсь чудовими ілюстраціями. А хто їх створив? Соромно – донедавна не змогла б назвати і п’яти сучасних українських ілюстраторів. А їх же так багато, талановитих, працьовитих і неповторних. Про них не так часто пишуть і ще більше не говорять. А вони ж працюють, живуть і творять поруч із нами.

І от – аби хоч якось дослідити цю тему, я вирушила на їхні пошуки – пішки і возом, інтернетом і стежками, які протоптали друзі. Тих, кого знайшла особисто, розпитала про життя і творчість, із багатьма заприятелювала, а про інших знайшла інформацію у світовій павутині.

Знаю, що десь зовсім поруч є інші талановиті ілюстратори, але поки що я з ними не знайома. Та прийде час, і вони також стануть моїми приятелями. Якщо не реальними, то бодай віртуальними. І я вам про них розкажу.

Оксана Кришталева, керівник літературно-журналістської студії «На горищі»

Світлана Балух – художниця з Івано-Франківська. Ілюструє дитячі видання, найбільше любить казки і святочні тексти. Має ілюстрації для видавництв «Братське», «Свічадо», «Смолоскип», дитячих журналів  «Ангелятко», «Крилаті», «Пізнайко» від 2 до 6, «Мамине сонечко» від 2 до 5, «Зернятко». Крім того займається малярством і ткацтвом.

– Якими були Ваші перші ілюстрації? Хто їх замовив? Як їх сприйняли?

– Мої перші ілюстрації з`явились 2009 року до «Весняної книжки» видавництва «Братське» (Київ), яке теж тоді робило перші кроки у видавничій справі. Зараз усі до одної переробила б (усміхається).

– Які ілюстрації у Вас переважають – до дитячих чи дорослих текстів і чому? (Які тексти цікавіше і приємніше ілюструвати чи це не має значення)?

– Дитячі мені ближчі і цікавіші. Можливо тому, що сама інколи почуваюся не такою вже й дорослою :). Хоча важливо, які образи текст викликає, яке враження справляє на мене особисто, чи можу я доповнити його візуально, а для якого віку він призначений – другорядне.

– Які тексти Ви б відмовились ілюструвати і з яких причин?

– Не пригадую рукописів, які б дисонували з моїми моральними принципами так, щоб я навідріз відмовилася з ними працювати.  Але часом трапляються просто «не мої» тексти, які ніяк не складаються в цілісну картинку, і це зовсім не означає, що вони погані – просто для іншого художника.

– Про оригінали і копії – чи повинні оригінали ілюстрацій залишатись у художника, навіть якщо вони виконані для конкретного замовника і конкретних текстів? І чому?

– Думаю, це питання конкретних домовленостей між художником і видавцем… Особисто я намагаюся зберегти оригінали, це не обмежує їхнє життя виключно друкованим тиражем, дає можливість показати їх десь на виставках ілюстрацій тощо.

– Чи легко (а також чи цікаво, почесно, корисно і приємно) бути успішним ілюстратором в Україні? Як саме?

– Я не впевнена, чи можу сформулювати для себе, що значить бути успішним ілюстратором… Якщо любиш свою роботу, маєш можливість себе реалізовувати, твої малюнки впізнають і книжки з ними купують, то це безперечно приємно,  почесно і надзвичайно надихає.



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

26.06.2025|19:06
Дмитро Лазуткін став лауреатом літературної премії імені Бориса Нечерди
26.06.2025|14:27
Роман, що повертає емпатію: у Луцьку вийшла книжка Костянтина Коверзнєва
26.06.2025|07:43
«Антологія американської поезії 1855–1925»
25.06.2025|13:07
V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує фокус-тему та нових учасників
25.06.2025|12:47
Блискучі рішення для життя і роботи: українською побачив світ комікс всесвітньовідомого поведінкового економіста Дена Аріелі
25.06.2025|12:31
«Основи» готують до друку «Стан людини» Ханни Арендт
25.06.2025|11:57
Сьомий Тиждень швейцарського кіно відбувається у липні
25.06.2025|11:51
Видавництво READBERRY перевидало «Чорну раду» Куліша
20.06.2025|10:25
«На кордоні культур»: до Луцька завітає делегація митців і громадських діячів із Польщі
18.06.2025|19:26
«Хлопчик, який бачив у темряві»: історія про дитинство, яке вчить бачити серцем


Партнери