
Re: цензії
- 19.08.2022|Михайло ЖайворонМертві поети сраму не імуть
- 05.08.2022|Тетяна Дігай, ТернопільЕнциклопедична трилогія про Чортків
- 05.08.2022|Валентина Семеняк, письменницяЧому? Навіщо? За що?
- 01.08.2022|Ігор ПавлюкРежисерка жовтого катарсису
- 31.07.2022|Людмила Даниленко«Якщо на селище напали чужі…». Читайте «Чорний хліб» Фоззі
- 29.07.2022|Ярослав Мотика, скульптор, лауреат Національної премії імені Т. ШевченкаМожна лише дивуватись, що є такі поети як Ігор Павлюк
- 20.07.2022|Василь КузанЧас усвідомити
- 12.07.2022|Альона Радецька, Хмельницький«Картка Марії» Олександра Козинця як можливість самопізнання
- 12.07.2022|Василь КузанЕпоха Павлюка
- 21.06.2022|Марина СушкоШамани слова
Видавничі новинки
- Лукаш Вєжбицький. «Дідусь і ведмедик»Дитяча книга | Буквоїд
- Ольга Улгер. «Палкі і нерозважні»Книги | Буквоїд
- «Близькі чужинці», Марія КаменськаКниги | Буквоїд
- «12 годин чоловіка», Ксенія ФуксКниги | Буквоїд
- ігор Павлюк. "Вакуум"Книги | Буквоїд
- Jestem z Drochobycza. Я – з ДрогобичаКниги | Буквоїд
- Костянтин Піскорський. «Сорок і чотири»Книги | Буквоїд
- Як подружити дитину з емоціями розповість нова книга психологині Світлани Ройз «Ключі сили»Книги | Буквоїд
- Між укриттями і ракетами: в Україні виходить антологія "Поезія без укриття"Книги | Буквоїд
- Віра Валлє. «У пошуках Людини. Homo emoticus»Книги | Буквоїд
Кримінальне чтиво
Топ-5. Кращі гостросюжетні романи-2014. Авторський рейтинг
«Кримінальне чтиво UA» на «Буквоїді» шостий рік поспіль складає щорічний рейтинг гостросюжетних творів, написаних українцями в Україні.
Уже шостий рік поспіль підбиваючи «чтивні» підсумки, робиш традиційні висновки: жанрова література, котра є однією з найвпливовіших та комерційно виправданих у світі (навіть у «русском мірє»), в Україні топчеться на місці. Й ні на що не впливає, хоча передусім мусить давати авторам славу й гроші, а видавцям та книгарням – чистий прибуток. Ну, або хоча б не збиток. Тим не менше, є в житті національної жанрової літератури приємні сторінки: відомі автори утримують позиції, нові творці їх завойовують.
Цього року рейтинг «Кримінального чтива UA» треба уточнити. По-перше, правильніше буде назвати згадані книги не кращими, а насамперед помітними. По-друге, вперше за багато років є, на мою суб’єктивну та винятково смакову думку, абсолютне дно, якого наша жанрова література сягнула. Це – книги «Кава по-польськи» Сергія Батурина та «Забути неможливо зберегти» Тимура та Олени Литовченків. Все інше найближчі десять років, за моїми прогнозами, є та має бути кращим, бо є на фоні чого порівнювати. По-третє, протягом року в оглядах не згадувалися нові романи Сергія Пономаренка й Анни Владимирської, повернуся після тривалого мовчання Валерій Єремеєв, спробували себе в жанрі історичного детективу Наталя Горбаль та Світлана Лапіна, є новачок – Сергій Бут. Окремо ці новинки не згадувалися з різних причин, серед яких – моя особиста участь у підготовці деяких видань. Що було б некоректно, бо все, що хотів, уже сказав у передмовах чи коментарях.
З того, що затримало мою вибагливу читацьку увагу, але проскочило повз увагу інших шанувальників гостросюжетних творів, далі за традицією виділяю 5 книжок. Як і раніше, автори та їхні твори подаються за порядковими номерами та за абеткою. Тобто, перша позиція не означає перше місце.
1. В`ячеслав Васильченко. «FaкiR» - Луцьк, «Твердиня», 2014 р. – 396 с.
Зразок класичного детективу, автор якого неприховано розважається сам і прагне розважити читачів. Молодий український вчений Богдан Лисиця та його західний колега Майкл Тейлор опиняються в пансіонаті на грецькому острові. Як на лихо, там стається спершу пограбування доньки доларового мільйонера, а потім – загадкове вбивство невідомого чоловіка. Двоє героїв – український мовознавець та англомовний поет, беруть справу під свій контроль. Зацікавити можуть не лише оригінальні способи вбивств та замахів, а й факт, що саме цей роман мусив бути в автора дебютним. А став у доробку четвертим.
2. Макс Кідрук. Жорстоке небо. – Харків, Клуб Сімейного Дозвілля, 2014. – 604 с.
Дещо суперечливий в плані дотримань законів жанру, проте – один із небагатьох справді професійно написаних українським автором текстів, котрі водночас розважають та мають просвітницьке значення. Донька авіаконструктора Діана Столяр самотужки, ризикуючи життям, з’ясовує причину катастрофи українського літака в французькому аеропорту. Та розкриває таємничу змову, до якої причетні його виробники. Слоганом роману варто було б вважати фразу: «Все, що ви хотіли знати про літаки, але боялися спитати».
3. Богдан Коломійчук.Таємниця Єви. – Харків, Фоліо, 2014. – 248 с.
Збірка ретро-детективів, окрасою якої та водночас – серйозною заявкою на великий твір є повість «Німфи болю», у який комісар поліції Вістович розплутує таємницю жіночих смертей у декораціях Львова 1902 року. Невеликий за обсягом твір компактно вміщує елементи класичного детективу про маніяка, нуару, шпигунської історії, й вони не заважають одна одній. І хоча оповідання, котрі йдуть далі, не рівноцінні, загалом книга сприймається як цілісний та концептуальний проект.
4. Сергій Постоловський. «Остання справа полковника Принципа». – Київ, «Самміт-Книга», 2014 р. – 338 с. http://bukvoid.com.ua/criminal//2014/08/07/095031.html
Політичний детектив, шпигунський роман – як не назви, все буде правильно. Минулого року в Україні зразки цих жанрів проявилися досить несподівано, навіть є смисл говорити про певні тренди. Полковник українських спецслужб Іван Принцип отримує завдання розшукати зниклого десь в Україні американського резидента. Під час роботи його напарника, Григорія Стрижака вбивають, підставляючи при цьому Принципа. Тепер герой мотивований помстою, ну і звісно – порятунком України. Ефект присутності створює повне занурення в матеріал, котрий одночасно є плодом авторської фантазії та реальним результатом роботи політичного аналітика.
5. Ірен Роздобудько. Подвійна гра в чотири руки. – Харків, Клуб Сімейного Дозвілля. 2014. – 220 с.
Ретро-детектив, більша частина дії якого відбувається на круїзному пароплаві. Юна донька поліцейського генерала Муся Гурчик та приватний детектив Олексій Крапка шукають там кожен своє. Хто – викрадені креслення, важливі для шпигунів. Хто – серійного вбивцю. Все це густо замішане на світських раутах, богемних вечірках, водевільних інтрижках та перевдяганнях. Дуже нагадує театралізоване, завідомо несерйозне дійство. Але авторка й не приховує, що грається з читачем, пропонуючи по-новому глянути на старі звичні жанрові схеми. Ну, і оцінити її, красу гри.
Коментарі
Останні події
- 19.08.2022|16:28Оприлюднено програму ХІІІ Meridian Czernowitz 2022
- 19.08.2022|12:21Оголошено короткий список номінантів на здобуття премії Drahomán Prize 2021 року
- 15.08.2022|15:50У видавництві #книголав вийшла книга-мандрівка "Незалежні"
- 12.08.2022|16:34Померла Дарія Гусяк
- 12.08.2022|14:03Збірку споминів про останнього онука Івана Франка презентували у Києві
- 12.08.2022|13:30«Україна не вмирає!»: у новій пісні «Хвилями» гурт T.HUTSULS оспівав емоції війни
- 12.08.2022|13:29ХІІІ Meridian Czernowitz об’єднає учасників із 5-ти країн
- 10.08.2022|17:11Під час ХІІІ Meridian Czernowitz 2022 волонтери-письменники збиратимуть гроші на потреби ЗСУ
- 10.08.2022|17:05У Meridian Czernowitz виходить нова збірка віршів Катерини Калитко
- 05.08.2022|14:08«Видавництво 21» оголошує видання нової книги «Знаки» та збір коштів для підтримки ЗСУ