Re: цензії
- 08.04.2024|Ігор ЧорнийЗлодії VS Революціонери: хто кращий?
- 04.04.2024|Ігор Бондар-ТерещенкоЛеді й джентльмени, або «Лондонські хроніки» Місіс К
- 03.04.2024|Марта Мадій, літературознавицяФантасмагорія імперського пластиліну
- 28.03.2024|Ігор ЧорнийПрощання не буде?
- 20.03.2024|Наталія Троша, кандидат філологічних наукСвітиться сонячним спектром душа…
- 20.03.2024|Віктор ПалинськийУ роздумах і відчуттях
- 20.03.2024|Валентина Галич, доктор філологічних наук, професорЖиттєве кредо автора, яке заохочує до читання
- 20.03.2024|Віктор ВербичНіна Горик: «Ми всі тепер на полі битви»
- 18.03.2024|Ігор ЗіньчукКумедні несподіванки на щодень
- 17.03.2024|Ольга Шаф, м.ДніпроКоло Стефаника
Видавничі новинки
- Ніна Горик. "Лінії оборони"Книги | Буквоїд
- Олег Крот. "Комунікації"Книги | Буквоїд
- Таіс Золотковська. "Лінія зусилля"Книги | Буквоїд
- У Vivat вийшла нова книжка Марка ЛівінаКниги | Буквоїд
- Юрій Яновський. "Майстер корабля"Проза | Буквоїд
- Ольга Кобилянська. "За ситуаціями"Проза | Буквоїд
- Іван Франко. "Маніпулянтка"Проза | Буквоїд
- Анатолій Дністровий. "Битва за життя: щоденник 2022 року"Історія/Культура | Буквоїд
- Павло Паштет Белянський. "Я працюю на цвинтарі"Проза | Буквоїд
- Марк Лівін. "Космос, прийом"Проза | Буквоїд
Події
У Львові представили проект художника-експериментатора Василя Бажая
Експозицію «Без назви-2» (Untitled-2) демонструють у Палаці мистецтв (вул. Коперника, 17). І це сорокова персональна виставка Бажая від 1989 року. Куратор показу – Роман Ганкевич.
Експозицію «Без назви-2» (Untitled-2) демонструють у Палаці мистецтв (вул. Коперника, 17). І це сорокова персональна виставка Бажая від 1989 року. Куратор показу – Роман Ганкевич.
Василеві Бажаю 67 років. Фаху вчився в Інституті прикладного та декоративного мистецтва (тепер – Львівська національна академія мистецтв). Член Національної спілки художників. Засновник і глава департаменту концептуального мистецтва Національної спілки художників.
Картини Бажая зберігаються у музеях Львова, Києва та Хмельницького, у галереях та приватних колекціях України, Бельгії, США.
Василь Бажай – один з найвиразніших майстрів живописної пластики. Його вважають класиком у сфері інсталяції та перформансу в Україні, також – ready-made об’єктів.
«Василь раз на два чи три роки робить таку масштабну експозицію, – розповідає куратор виставки «Без назви-2». – Як правило, обирає для показів Палац мистецтв, бо це найбільш просторе місце, де він поміщається зі своїми роботами. Концепція цієї виставки виникла давно,1996 року, коли Бажай брав участь у фестивалі експериментального театру у Каїрі. Там показував перформанс та інсталяцію. І після того проекту зрозумів, що у візуальному мистецтві можна відобразити три речі: текст, контекст і текстуру. Отже, і проводить експерименти з текстом, контекстом і текстурою».
У проекті, а він чималенький – у двох залах Палацу мистецтв, поруч із новими роботами, створеними у 2017 – 2018 роках, є кілька полотен з попередніх акцій Бажая – 1998-го і 2008-го. Відтак, зазначає куратор, дуже цікаво прослідковується розвиток діалогу Василя з формою, текстом і т.д. За словами Ганкевича, Бажая найбільше цікавить формалізм і філософська структура мистецтва, що, власне, він і демонструє у своїх проектах.
«Коли робиться проект, для мене головне – залишитися в контексті цієї структури, – зазначає автор. – І позбавити себе взагалі якихось думок. Оце головне. Бо коли починаєш задумуватися над реалізацією певного проекту, то одне заважає другому».
На думку Бажая, не потрібно багато говорити про проект – його треба відчути, а це означає – просто бути у просторі, який для проекту створений. Художник вважає, що простір і проект не існують одне без одного: «Ці дві масивні структури доповнюють одна одну. Роботи і простір починають співіснувати, і коли вони разом, то вимагають до себе ще й глядача, який теж між ними знаходитиме і діалог, і відповіді».
Василь Бажай говорить, що, аби зрозуміти, що відбувається у тому просторі, треба знайти шифр (код) кожної роботи. Й особливо наголошує на тому, що нема загального коду проекту – є код кожної роботи. І в кожного, хто до роботи підходитиме, цей код вибудовуватиметься – між тим, хто твір споглядає, і між твором, який є у цьому просторі.
Щодо відсутності назв полотен, то, на думку автора, назва заважає твору, бо вводить в якісь рамки, в якісь обмеження: «Я не торкаюся ні соціальної, ні історічної сфери, а полотно виходить із тих джерел, із тих глибин, які навіть мені самому не відомі. То й назва зайва! Я просто цим займаюсь, бо не можу існувати інакше. Це моє життя. Маю знайти самого себе, і цю відповідь шукаю досі. В житті багато побачено і багато пережито, багато прочитано і багато почуто, багато є знайомих… Але в якийсь момент замислюєшся: «А де ж є ти серед того всього?..».
Куратор проекту вважає, що виставку Бажая потрібно сприймати як суцільний твір мистецтва, в якому глядач є не тільки відвідувачем виставки, а й її об´єктом. І тому кожен сам повинен сформулювати для себе назву – з асоціації від сприйняття. «Отут, власне, і йде гра тексту і контексту мистецьких явищ», – говорить Ганкевич. І додає, що експозиція обов´язково спонукатиме до роздумів.
Відчути себе частинкою проекту, ввійти в текст і контекст проекту Василя Бажая, також – визначитися з назвами і окремих творів, і цілої виставки встигнуть всі охочі – показ «Без назви-2» у Палаці мистецтв чинний місяць, до початку вересня.
Інформація: День
Додаткові матеріали
- 5 українських поетів та поетес, які приїдуть на 25 Book Forum
- Рівненщина фестивальна: ТОП-6 подій серпня
- Ігорь Гавришкевич: «Бути українцем ‑ замало, треба відчути причетність до рідного краю»
- У Києві представлено документальний фотопроект про українських захисників
- У Львові відкрили виставку картин Романа Сельського про Крим
Коментарі
Останні події
- 16.04.2024|18:08Помер Дмитро Капранов
- 16.04.2024|18:05Електронні книжки: що і як читають українці?
- 14.04.2024|20:47«Видавництво Старого Лева» започатковує цикл подій про Схід та Південь України
- 10.04.2024|14:36Переклади книжок Асєєва та Жадана номінували на PEN America Translation Prize
- 08.04.2024|17:579 квітня у Івано-Франківську Юлія Чернінька презентує книгу "Барні 613"
- 08.04.2024|13:56Війна та нові співбесідники для України
- 08.04.2024|13:54Польською вийшов друком роман Олександра Клименка «Орфей і Соломія»
- 05.04.2024|16:06У ВСЛ виходить новий роман Юлії Чернінької "Спадок на кістках"
- 04.04.2024|17:19Анатомія Шонди Раймс, або Як уникнути покарання за серіали? Лекція від кінокритикині Катерини Сліпченко
- 20.03.2024|14:23У київському просторі PEN Ukraine відбудеться публічна розмова Мирослава Мариновича з Мирославою Барчук