Re: цензії

18.12.2024|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ
Нотатки мемуарного жанру
17.12.2024|Оксана Тебешевська, заслужений учитель України, письменниця
Володимир Качкан: «З того слова насію довічних пісень…»
14.12.2024|Валентина Семеняк, письменниця
Ключ до послань
10.12.2024|Ігор Зіньчук
Свобода не має ціни
01.12.2024|Ігор Зіньчук
Томас Манн „Будденброки” – роман–сага про занепад однієї родини
20.11.2024|Михайло Жайворон
Слова, яких вимагав світ
19.11.2024|Тетяна Дігай, Тернопіль
Поети завжди матимуть багато роботи
19.11.2024|Олександра Малаш, кандидатка філологічних наук, письменниця, перекладачка, книжкова оглядачка
Часом те, що неправильно — найкращий вибір
18.11.2024|Віктор Вербич
Подзвін у сьогодення: художній екскурс у чотирнадцяте століття
17.11.2024|Василь Пазинич, фізик-математик, член НСПУ, м. Суми
Діалоги про історію України, написану в драматичних поемах, к нотатках на полях
Головна\Re:цензії\Що читати?

Re:цензії

29.11.2017|13:15|Аня Яблучна

Осінній врожай: що на книжкових полицях

Восени завжди хочеться більше читати. Це час книжкового усамітнення, самозаглиблення та спостережень. І от що вдалося розгледіти, придивившись до асортименту книг столичних книгарень.

Рожевому – зелене світло!

Сьогодні в книгарнях запросто знайти десяток книг із рожевими елементами оформлення обкладинок. Колір, який традиційно вважався фемінним, нині постає як символ боротьби зі стереотипами. Його використовують для дизайну художньої літератури, нон-фікшну і навіть богословської літератури. І якщо дослідники кольору та його впливу на людину переконують у заспокійливому ефекті рожевого, то в оформленні книг він стає помітною візуальною плямою, що привертає та втримує увагу.
Як виключно «жіночий» колір рожевий давно себе віджив. Олексій ГЕДЕОНОВ із видавництва «Laurus» в одній з розмов під час цього річного Форуму видавців висловив таку думку: «Зараз фемінні часи. Все для жінки стане трендом наступного покоління літератури».

На темній і світлій стороні

Стриманість кольорової гами – ознака стилю. І якщо рожевий користується популярністю в оформленні книжкових обкладинок останній рік-півтора, то палітра від сірого до чорного – завжди актуальна. Такі кольорові рішення натякають на проблемність порушених тем («Інтернат» Сергія Жадана, вид-во «Meridian Chernovitz»), підкреслюють інтелектуальність видань (Нассім Ніколас Талеб «Чорний лебідь. Про (не)ймовірне у реальному», Волтер Айзексон «Інноватори» вид-во «Наш Формат»), або ж, навпаки, грайливо обіграні в самій ідеї книжки (Кузько Кузякін «Біла трішки чорна пречорна книжка», вид-во «Віват»).

На противагу чорному не менш виграшно виглядає і білий. Наприклад, для «Видавничого центру «Академія» це корпоративний колір, який простежуємо в оформленні практично всіх книг, незалежно від типологічного статусу та жанрової специфіки.

І ще

Помітно, що якість оформлення українських видань підвищується. Наприклад, «Наш формат» – це вже традиційно лаконічний дизайн із використанням типографських прийомів, і неможливо не погодитись, що мінімалізм – це красиво. Варті уваги експерименти видавництв із елементами конструкції видань. Приміром, «Феномен Zara» (вид-во «Форс»), «Оповідь служниці» Маргарет Етвуд, «Ребекка» Дафни Дю Мор’є (вид-во «КСД»), «Нейромант» (вид-во «Видавництво»).

Київський удожник Олег СТАРАНЧУК (група Pictoric), який часто буває на закордонних книжкових виставках, розповідає зі своїх спостережень: «Ми трохи відстаємо від закордонних колег у технологічному плані, але у візуальному – йдемо поруч. В Україні менше унікальної художньої ілюстрації, та якісний продукт все ж є. А якщо говорити про тренди в оформленні художніх видань, то це то поєднання сучасних типографіки та графічного дизайну. Чимало нинішніх обкладинок близькі до плакатного мистецтва, зрештою, книжкова ніша плакатистам дуже близька. Сучасні дизайнери використовують мову алегорії в плакатах і обкладинках, і це добре працює, запам’ятовується, коли береш з полиці книгу».

Зрозуміло одне: нинішній видавничий ринок – це змагання за увагу й гаманець читача. Щоб книга «спрацювала», недостатньо тільки хорошого тексту, потрібна «смачна» обгортка – формат, папір, поліграфічні родзинки (різьблення, тиснення, плівки тощо). Потримавши таке видання руках, читач має відчути: «Ні, сьогодні без цієї книги я з книгарні не вийду».



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

19.12.2024|11:01
Топ БараБуки: довгий список найкращих дитячих і підліткових видань 2024 року
19.12.2024|07:49
Топ продажів видавництва VIVAT у 2024 році
18.12.2024|13:16
Фонд Східна Європа за підтримки Швейцарії випустив онлайн-курс для підлітків «Не можеш сказати – пиши!»
17.12.2024|19:44
Мирослав Лаюк став лауреатом премії імені Шевельова 2024 року
17.12.2024|19:09
Вийшов трейлер української стрічки «Фрагменти льоду»
10.12.2024|18:36
День народження Видавництва Старого Лева
10.12.2024|10:44
На Оболоні Книгарня "Є" відкриє новий культурний простір “Книгарня “Є”
10.12.2024|10:38
Видавець Віктор Круглов пройшов відбір на навчання в Стенфордській вищій школі бізнесу
10.12.2024|10:35
Ретроспективні фільми «7 психопатів», «Орландо» і «Володарі часу» покажуть узимку в кінотеатрах України
10.12.2024|10:30
У Києві презентують книжку “Спіймати невловиме. Путівник світом есеїстики”


Партнери