Re: цензії

27.06.2025|Ірина Фотуйма
"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
26.06.2025|Михайло Жайворон
Житомирський текст Петра Білоуса
25.06.2025|Віктор Вербич
Про що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
25.06.2025|Ігор Зіньчук
Бажання вижити
22.06.2025|Володимир Даниленко
Казка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
17.06.2025|Ігор Чорний
Обгорнена сумом смертельним душа моя
13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника
Звичайний читач, який став незвичайним поетом
12.06.2025|Ігор Зіньчук
«Європейський міст» для України
07.06.2025|Ігор Чорний
Сни під час пандемії
03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ
Каміння не мовчить: контур герменевтики
Головна\Події\Фестивалі

Події

08.03.2012|11:49|ZIK

Лесь Подерв’янський: Мені наплювати на Гайтану, але не на расизм

Лесь Подерв’янський, художник, письменник, сатирик (Київ)

Яка може бути реакція на справу Гайтани, котра, мовляв, не підходить «свободівцям» для презентації України на «Євробаченні»? Це повний дебілізм, от і все. Вони ганьблять святу ідею українського націоналізму, саме через них хочеться бути ким завгодно, тільки не українським націоналістом. Степан Бандера, Євген Коновалець і Симон Петлюра перевертаються у труні, дивлячись на це. 

Тяжко сказати, чому люди їм вірять, - я не соціологічна служба. Можу відповідати лише за особисту думку. Зрештою, я, наприклад, не вважаю, що «Євробачення» сприяє популяризації України. Мені наплювати на Гайтану і на той конкурс, але мені не наплювати на расизм. Мої знання про український націоналізм підказують, що, наприклад, Дмитро Донцов був росіянином, а у складі УПА перебували євреї - і жодного антисемітизму не було. Врешті-решт, на цьому все й тримається.

Оця справа, яку зараз репрезентує «Свобода», - це ніякий не український націоналізм. Це радше якесь дурне когутсво із присмаком містечкового нацизму.

Ідеального не існує, і тяжко сказати, якою мала б бути ідеальна Україна. Але я знаю, що нормальна країна, яка прагне бути у Європі, має жити за європейськими правилами, котрі і є нормою. Вона повинна визнавати речі, які є однакові для всіх. Тут я казав би навіть не про толерантність - для мене всі люди однакові і нема різниці, якого кольору у них шкіра. Саме така позиція є ознакою цивілізованості.

Слава Богу, «свободівці» не мають монополії на владу, яку мала компартія. Але якби вони отримали повну владу, певно, було б незатишно і незручно всім нам. Річ у тім, що слово «свобода» не має нічого спільного з ідеологією, яку вони репрезентують. Це різні речі. І справа навіть не в тому, спекулюють вони на чомусь чи ні. Вони називаються «свободою», а репрезентують несвободу.

Інформація: ZIK



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

26.06.2025|19:06
Дмитро Лазуткін став лауреатом літературної премії імені Бориса Нечерди
26.06.2025|14:27
Роман, що повертає емпатію: у Луцьку вийшла книжка Костянтина Коверзнєва
26.06.2025|07:43
«Антологія американської поезії 1855–1925»
25.06.2025|13:07
V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує фокус-тему та нових учасників
25.06.2025|12:47
Блискучі рішення для життя і роботи: українською побачив світ комікс всесвітньовідомого поведінкового економіста Дена Аріелі
25.06.2025|12:31
«Основи» готують до друку «Стан людини» Ханни Арендт
25.06.2025|11:57
Сьомий Тиждень швейцарського кіно відбувається у липні
25.06.2025|11:51
Видавництво READBERRY перевидало «Чорну раду» Куліша
20.06.2025|10:25
«На кордоні культур»: до Луцька завітає делегація митців і громадських діячів із Польщі
18.06.2025|19:26
«Хлопчик, який бачив у темряві»: історія про дитинство, яке вчить бачити серцем


Партнери