Re: цензії
- 20.10.2025|Оксана Акіменко. ПроКниги. Що почитати?Котел, в якому вариться зілля
- 19.10.2025|Ігор Фарина, письменник, м. Шумськ на ТернопілліПобачити себе в люстерці часу
- 19.10.2025|Ігор ЧорнийКовбої, футболісти й терористи
- 19.10.2025|Марія КравчукТретій армійський корпус представляє казку Володимира Даниленка «Цур і Пек»
- 18.10.2025|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ«Кожен наступний політ може стати останнім...»
- 16.10.2025|Наталія Поліщук, письменниця, членкиня НСПУФантастичне й реальне, а також метафора «кришталевого світу» в оповіданні Катерини Фріас «Un anillo misterioso» («Містичний перстень») зі збірки «За синіми і жовтими гардинами» (2025), Іспанія
- 16.10.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськПоети помирають уранці
- 08.10.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськЗазирнути в задзеркалля
- 06.10.2025|Ігор ЗіньчукЦікаві історії звичайних слів
- 28.09.2025|Петро ГармасійПерестати боятися…
Видавничі новинки
- Анатолій Амелін, Сергій Гайдайчук, Євгеній Астахов. «Візія України 2035»Книги | Буквоїд
- Дебра Сільверман. «Я не вірю в астрологію. Зоряна мудрість, яка змінює життя»Книги | Буквоїд
- Наомі Вільямс. «Пацієнтка Х, або Жінка з палати №9»Проза | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
- Сергій Фурса. «Протистояння»Проза | Буквоїд
Події
Наслухаю «Дзвін» (2020, № 8)
Суб᾿єктивно-об᾿єктивні нотатки
Що спостеріг, читаючи поетичні добірки Любові Бенедишин, Ілька Колодія, Ірини Вовк, Олени Маляренко, Вікторії Абу Кадум; оду П᾿єра де Ронсара «До дівчини» (переклад із французької Маркіяна Якуб᾿яка); літпародії Мирослави Данилевської? Передовсім – активну втечу авторок від питомої жіночності, грайливо-руйнівну чи розпачливу патетику, зафіксовану, правда, й у потрясущих взірцях (як вірш О. Маляренко «Літописи несамовитих самовидців»); на хвилі ліричної проникливості утримується хіба що І. Вовк; пересмішки М. Данилевської маскулінно-статечні; І. Колодій, натомість, легко вдається до новітнього патріотичного соц-арту; версія Ронсарового шедевру значно програє, скажім, Олесевому – «Сміються, плачуть солов᾿ї, І б᾿ють піснями в груди…»…
«За столом новеліста» – кільканадцять різного віку авторів короткої, вельми розмаїтої, прози (означення довільні): художнє спогадування (Василь Горбатюк, Олександр Мінович, Любомир Сеник, Микола Береза, Мар᾿ян Красуцький, Андрій Ситай); динамічне конструювання сучасності (Вікор Терен, Віктор Гребенюк), ретро-екзистенціювання (Сєяре Кокче); лірошкіцування (Василь Марочкін), образне памфлетування (Роман Офіцинський), натуралізм (Наталія Хаммоуда), історичний біографізм (Олег Боньковський, Антоніна Царук), нармагічність (Людмила Метка), психологічне побутовивертання (Галина Скірська) тощо. Вони здебільша природні та вправні в обстоюванні перспективності, скажу, минулосучасного, через що й толерують усе, крім популярного нині дистилянту – нон-фікшину. Найближчий до нього, можливо, детективіст Сергій Дзюба, навіть у своїй фентезованій повістині «Вампір»…
Добротний нарис-розслідування Романа Пастуха «Таємна інформаторка УПА»; продовження штучнуватих, але й цікавих, діалогів Олеся Волі з особистостями світової слави (цього разу – Олександр Довженко).
Літературознавчі тексти з патиною хрестоматійності: Микола Зимомря й Марія Якубовська – до 80-ліття Л. Сеника, Василь Лизанчук – до 80-ліття Володимира Качкана, Левко Різник – про нову антологію поетичної патріотики; достоповні відгуки: Віктора Палинського – на книжку прози Віри Марущак, Миколи Мушинки – на тритомний каталог колекції екслібрисів Степана Давимуки. Незвичайна «Книга незамуленої пам᾿яті. Спроба реєстру особистостей мого земного життя» Богдана Чепурка – разючий вихлюп аксіологічних відчуттів автора-оригінала.
Ознайомчий нарис Ірини Матолич про галерейника Петра Грицюка, який у своїй творчості, вважаю, дуже добре поєднує стихії графічного копіювання й інтуїтивного кольорування. Ілюстративна низка експресивних екслібрисів Ярослава Омеляна.
Коментарі
Останні події
- 21.10.2025|11:27У Луцьку презентували посібник із доступності для культурних подій
- 21.10.2025|09:36Любомир Стринаглюк презентує у Львові збірку поезії «Докричатися до живих»
- 20.10.2025|18:59Коти, книжки й доброта: у Києві проведуть благодійну зустріч із притулком «Мурчики» і презентують «Таємничий світ котів»
- 20.10.2025|15:43Роман «Укриття» Людмили Петрушко: гімн добру і силі духу
- 19.10.2025|19:30«Їжа як комунікація»: У Відні презентували книги Вероніки Чекалюк
- 19.10.2025|10:54Поети творять націю: у Львові 8-9 листопада відбудеться II Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
- 18.10.2025|10:36"Дівчина з кулею": В США вийшла англомовна збірка віршів української поетки Анни Малігон
- 17.10.2025|18:42Екранізація бестселера Андрія Куркова «Сірі бджоли» виходить у прокат: спецпоказ у «Жовтні» з творчою групою
- 17.10.2025|17:59"Основи" презентують "Довгу сцену": Театральна серія відкриває трагічну історію "Маклени Граси" Куліша та її сучасний римейк Ворожбит
- 17.10.2025|16:30Стартував передпродаж «Книги Еміля» — нового роману Ілларіона Павлюка
