Електронна бібліотека/Проза

Хтось спробує продати це як перемогу...Сергій Жадан
Нерозбірливо і нечітко...Сергій Жадан
Тріумфальна аркаЮрій Гундарєв
ЧуттяЮрій Гундарєв
МузаЮрій Гундарєв
МовчанняЮрій Гундарєв
СтратаЮрій Гундарєв
Архіваріус (новела)Віктор Палинський
АРМІЙСЬКІ ВІРШІМикола Істин
чоловік захотів стати рибою...Анатолій Дністровий
напевно це найважче...Анатолій Дністровий
хто тебе призначив критиком часу...Анатолій Дністровий
знає мене як облупленого...Анатолій Дністровий
МуміїАнатолій Дністровий
Поет. 2025Ігор Павлюк
СучаснеІгор Павлюк
Подорож до горизонтуІгор Павлюк
НесосвітеннеІгор Павлюк
Нічна рибалка на СтіксіІгор Павлюк
СИРЕНАЮрій Гундарєв
ЖИТТЯ ПРЕКРАСНЕЮрій Гундарєв
Я, МАМА І ВІЙНАЮрій Гундарєв
не знаю чи здатний назвати речі які бачу...Анатолій Дністровий
активно і безперервно...Анатолій Дністровий
ми тут навічно...Анатолій Дністровий
РозлукаАнатолій Дністровий
що взяти з собою в останню зимову мандрівку...Анатолій Дністровий
Минала зима. Вона причинила вікно...Сергій Жадан
КротовичВіктор Палинський
Львівський трамвайЮрій Гундарєв
Микола ГлущенкоЮрій Гундарєв
МістоЮрій Гундарєв
Пісня пілігримаАнатолій Дністровий
Завантажити

“мазанки” знівечив кривий безграмотний напис, зроблений масляною фарбою і увінчаний шестикутною зіркою:
МОЙША САРА І РАХIЛЬ
УБЕРАЙСЯ В ІЗРАЇЛЬ
— Пас-с-скуди. Тв-варюки. Г-гади. В-вилупки.
Юнаку здалося на мить, що сьогодні день відкриття нової Соні: якщо біля свого будинку він уперше бачив її гнів, то зараз уперше чув, як вона лаялася. Як важкі камені, слова зривалися з губ дiвчини і тяжко падали прямо на серце Юри. І в його свiдомостi, запамороченiй від сорому невідомо за кого і за що, виникла дика думка: шкода, що він… не такий же, як Соня. Біла нерівна стіна склепу з клятим написом немов би встала між ними, хоч і залишалася на місці. І він сказав те, що раптом завважив за обов'язкове сказати, що просто не можна було не сказати:
— Соню, ти… вибач менi… за це.
Звичайно, безглуздо просити вибачення за те, чого не робив.
— До чого тут ти! — з болем в голосі вигукнула дівчина, навіть не обернувшися. Її прозорi руки рухалися вздовж лiтер, неначе бажаючи стерти їх.
— Ти не такий. І взагалі у нас, у духiв немає нiяких національностей.
Виручило їх ревiння баяна. Юрі і раніше здавалося, що десь неподалiк лунають тиха музика і голоси, однак він не наважувався просити дівчину перервати “екскурсію”. Тепер же Соня сама зраділа можливості відвернутися від спаплюженої могили і сказала досить бадьоро:
— А, все одно туполобi покидьки були, є і будуть. Навiщо думати про них саме в Духiв день. Гайда до своїх.
І плавно попливла під гору між пам'ятниками-“броньовиками” і кам'яними “деревами” з полірованим суччям. Юнак заспішив слідом.
Праворуч вiдкрилася військова ділянка зі стандартними надгробками “від виконкому”. Трохи вище братських могил, схожих на траншеї з кам'яними блиндажиками, бiля самої дороги підносилася плита полірованого червоного граніту, встановлена (як свідчив напис) мамою на честь “єдиного чада” Величковського Федора Федоровича, двадцатичотирирiчного моряка, “трагічно загиблого в Севастополі”. І тут же, просто на квітнику (що, проте, аніскільки не шкодило красивим догляненим квіточкам) розташувалася компанія старих знайомих.
Прозорий босий Чубик в простріленому тільнику спирався підборіддям на шикарний баян і сидів, меланхолійно дивлячись у простiр. Іноді він починав дрімати; тоді руки його опускалися, мiх інструмента роз'їжджався в обидва боки, і баян дико ревiв.
Під десницею Чубика знаходилася склянка горілки, накрита шматком хліба з сіллю, жменя цукерок “Старт”, пара зморщених яблук і пiвпачки галетного печива.
Навпроти матроса сиділа замрiяна Мишка. Миша витягнувся на землі, поклавши голову на коліна дівчини. Саме він виглядав найнезвичайнiше: непрозорий, як Соня, замість лікарняної піжами — розстібнута до сонячного сплетiння біла сорочка і запаморочливого крою білі брюки, легкі парусинові черевики змінили стоптані капцi. І тіло його було не блакитним, а швидше біло-блакитним.
Однак найдивнiше полягало зовсім в іншому. Гітарист розважав компанію не їдкими куплетами про ненависну йому кукурудзу, не “Окурочком”, з якого не зводили очей “жену задушивший Копалин” і “печальный один педераст”, не “Гаремом”, де нiжиться султан і не історією про “изменщика и подлого нахала”, вдягненого в “самий модний сюртук”, якому обдурена лікарка вирвала заради помсти “четыре здоровые зуба” замість одного хворого. І навіть не сумною баладою про Маруську “з енституту”, яка встромила собі в груди “шешнадцать столовых ножей”, яку потім “в крематорий привезли” і чий “хладный” труп “за счет государства сожгли”.
Аж ніяк.
Ворушачи парусиновими черевиками в такт музиці, ніжно перебираючи струни, Мишко задушевно і тихо наспiвував щось конче ліричне:
— В городе погасли фонари,
На асфальте шелест шин.
Милая, ты на меня смотри-и,
А не на других муш-ши-ин,
Милая, ты на меня смотри-и,
А не на других муш-шин.
Обрати вниманье на луну,
Вот она среди ветвей.
А в таком таинственном саду-у,
Тянет трели со-ло-ве-ей.
А в таком таинственном саду-у,
Тянет трели со-ло-ве-ей.
Соню і Юру помітила раніше за всіх Мишка. Вона підскочила, замахала руками і покликала:
— Аго-ов, пусюнчику! Соня! Давайте до нас!
Ревонув баян, і Чубик вирячився на парочку, що наближалася, абсолютно п'яними посоловiлими очима. Тут і Мишко, чия голова зісковзнула з колін дівчини, перестав співати, гостинно повів рукою і запропонував розташовуватися та почуватися як вдома.
— А… хіба можна сидіти? — недовірливо спитав Юра, із острахом згадуючи, як він стирчав з підлоги за спиною у мами.
— Звичайно, можна. Ти просто думай про те, що сидиш, а не про те, що провалюєшся униз.
Проте, Соня вже присiла біля Мишки. Послухавшися поради гітариста, Юра виявив, що сидіти дійсно можна і влаштувався між дівчиною і Чубиком, насолоджуючись знайденим під ногами твердим грунтом. Літати і проходити крізь стіни, звiсно — це щось незвiдане і цiкаве, але… Хитке все це якесь.
Матрос посміхнувся, ляпнув юнака по плечу, показав на склянку і гаркнув:
— Пий!!!
Юра розгубився і промимрив:
— Я не п'ю… не пив

Останні події

16.05.2025|15:50
«Танго для трьох»: він, вона і кґб
15.05.2025|10:47
Літературний конкурс малої прози імені Івана Чендея оголосив довгі списки 2025 року
14.05.2025|19:02
12-й Чілдрен Кінофест оголосив програму
14.05.2025|10:35
Аудіовистава «Повернення» — новий проєкт театру Франца Кафки про пам’ять і дружбу
14.05.2025|10:29
У Лондоні презентували проєкт української військової поезії «Збиті рими»
14.05.2025|10:05
Оливки у борщі, риба зі щавлем та водка на бузку: у Луцьку обговорювали і куштували їжу часів Гетьманщини
14.05.2025|09:57
«Основи» видають першу повну збірку фотографій з однойменної мистецької серії Саші Курмаза
09.05.2025|12:40
У Києві презентують поетичну збірку Сергія «Колоса» Мартинюка «Політика памʼяті»
09.05.2025|12:34
Вірші Грицька Чубая у виконанні акторів Львівського театру імені Франца Кафки
07.05.2025|11:45
Meridian Czernowitz видає першу поетичну книжку Юлії Паєвської (Тайри) – «Наживо»


Партнери