Головна\Події\Фестивалі

Події

16.09.2012|16:31|Буквоїд

Секрети письменницької майстерності від ДіБіСі П’єра

У суботу, 15 вересня 2012 року, у приміщенні «Дзиґи» відбувся майстер-клас з письменницької майстерності відомого англійського автора, володаря Букерівської премії ДіБіСі П’єра.

Модератором заходу був Тарас Малкович. Майстер-клас відбувся у рамках 19 Форуму видавців у Львові.


 Представляючи гостя, Тарас Малкович зауважив, що в дитячі роки П’єрові сусіди тримали бенгальського тигра як домашню тварину; хлопцеві нескладно було виявити творчі нахили у такому оточенні. Усі місця у залі були зайняті, але натовпу не спостерігалося – вхід на майстер-клас був за запрошеннями. Захід проходив у формі діалогу між Тарасом Малковичем і П’єром. Одне з перших питань пана Тараса стосувалося письменницьких звичок П’єра. Гість відповів, що писати ручкою йому незручно, тому переважно використовує лептоп, набираючи текст одним пальцем. Щодо екранізацій літературних творів П’єр зауважив: «Фільм – це інші відчуття. Книга ж дає фантастичні відчуття, яких фільм не може дати».

Досить багато П’єр розмірковував про внутрішній саботаж у роботі письменника. На його думку, жодне з занять не провокує внутрішніх демонів так, як письмо. Тому найкращі книжки ніколи не були написані, 99% таких книжок незавершені, 85% сягають не більше 60 сторінок. Коли він писав свій роман «Вернон», зіткнувся з проблемою прокрастинації: постійно відкладав письмо на потім, займаючись іншими дрібними речами. Після завершення роману П’єр узагалі мав відчуття, що його руки вже ніколи не торкнуться клавіатури.
На думку П’єра, письмо має дві складові: мистецтво і столярство. Це різні речі, які потребують різних вмінь, але для написання літературних творів обидві необхідні. Душа книжки – це мистецтво, комерційна книга, детектив – столярство. У літературі є багато небезпечних речей. Наприклад, П’єрові важко написати другу сторінку, якщо він не задоволений першою. Він дуже уважно перевіряє орфографію, граматику, пунктуацію…

П’єр виділив дві техніки письма: активну і рефлексійну, в ідеалі їх співвідношення становить 70/30. Їх потрібно розділяти, як вдих і видих. На початку розділу потрібно визначити мету героя, потім перешкоди, які він повинен подолати на шляху до неї, створити конфлікт.
ДіБіСі П’єр – харизматична і талановита особистість, тож майстер-клас був насиченим та пізнавальним, хоча поради майстра кожен вільний сприймати по-своєму, як і його ідейний вислів: «Чим більше в житті людини безладу, тим більше мистецтва всередині неї».


Інформація: Форум видавців
Фото: LUFA 



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

30.03.2025|10:01
4 квітня KBU Awards 2024 оголосить переможців у 5 номінаціях українського нонфіку
30.03.2025|09:50
У «Видавництві 21» оголосили передпродаж нової книжки Артема Чапая
20.03.2025|10:47
В Ужгороді представили книжку про відомого закарпатського ченця-василіянина Павла Мадяра
20.03.2025|10:25
Новий фільм Франсуа Озона «З приходом осені» – у кіно з 27 березня
20.03.2025|10:21
100 книжок, які допоможуть зрозуміти Україну
20.03.2025|10:19
Чи є “Постпсихологічна автодидактика” Валерія Курінського актуальною у XXI ст. або Чому дослідник випередив свій час?
20.03.2025|10:06
«Вівальді»: одна з двадцяти найкрасивіших книжок всіх часів відкриває нову серію для дітей та їхніх батьків від Видавництва «Основи»
13.03.2025|13:31
У Vivat вийшла книжка про кримських журналістів-політвʼязнів
13.03.2025|13:27
Оголошено короткий список номінантів на здобуття премії Drahomán Prize 2024 року
11.03.2025|11:35
Любов, яка лікує: «Віктор і Філомена» — дитяча книга про інклюзію, прийняття та підтримку


Партнери