Re: цензії

22.04.2024|Ігор Чорний
Розтікаючись мислію по древу
08.04.2024|Ігор Чорний
Злодії VS Революціонери: хто кращий?
Леді й джентльмени, або «Лондонські хроніки» Місіс К
03.04.2024|Марта Мадій, літературознавиця
Фантасмагорія імперського пластиліну
28.03.2024|Ігор Чорний
Прощання не буде?
20.03.2024|Наталія Троша, кандидат філологічних наук
Світиться сонячним спектром душа…
У роздумах і відчуттях
20.03.2024|Валентина Галич, доктор філологічних наук, професор
Життєве кредо автора, яке заохочує до читання
20.03.2024|Віктор Вербич
Ніна Горик: «Ми всі тепер на полі битви»
18.03.2024|Ігор Зіньчук
Кумедні несподіванки на щодень
Головна\Події\Фестивалі

Події

16.09.2012|16:31|Буквоїд

Секрети письменницької майстерності від ДіБіСі П’єра

У суботу, 15 вересня 2012 року, у приміщенні «Дзиґи» відбувся майстер-клас з письменницької майстерності відомого англійського автора, володаря Букерівської премії ДіБіСі П’єра.

Модератором заходу був Тарас Малкович. Майстер-клас відбувся у рамках 19 Форуму видавців у Львові.


 Представляючи гостя, Тарас Малкович зауважив, що в дитячі роки П’єрові сусіди тримали бенгальського тигра як домашню тварину; хлопцеві нескладно було виявити творчі нахили у такому оточенні. Усі місця у залі були зайняті, але натовпу не спостерігалося – вхід на майстер-клас був за запрошеннями. Захід проходив у формі діалогу між Тарасом Малковичем і П’єром. Одне з перших питань пана Тараса стосувалося письменницьких звичок П’єра. Гість відповів, що писати ручкою йому незручно, тому переважно використовує лептоп, набираючи текст одним пальцем. Щодо екранізацій літературних творів П’єр зауважив: «Фільм – це інші відчуття. Книга ж дає фантастичні відчуття, яких фільм не може дати».

Досить багато П’єр розмірковував про внутрішній саботаж у роботі письменника. На його думку, жодне з занять не провокує внутрішніх демонів так, як письмо. Тому найкращі книжки ніколи не були написані, 99% таких книжок незавершені, 85% сягають не більше 60 сторінок. Коли він писав свій роман «Вернон», зіткнувся з проблемою прокрастинації: постійно відкладав письмо на потім, займаючись іншими дрібними речами. Після завершення роману П’єр узагалі мав відчуття, що його руки вже ніколи не торкнуться клавіатури.
На думку П’єра, письмо має дві складові: мистецтво і столярство. Це різні речі, які потребують різних вмінь, але для написання літературних творів обидві необхідні. Душа книжки – це мистецтво, комерційна книга, детектив – столярство. У літературі є багато небезпечних речей. Наприклад, П’єрові важко написати другу сторінку, якщо він не задоволений першою. Він дуже уважно перевіряє орфографію, граматику, пунктуацію…

П’єр виділив дві техніки письма: активну і рефлексійну, в ідеалі їх співвідношення становить 70/30. Їх потрібно розділяти, як вдих і видих. На початку розділу потрібно визначити мету героя, потім перешкоди, які він повинен подолати на шляху до неї, створити конфлікт.
ДіБіСі П’єр – харизматична і талановита особистість, тож майстер-клас був насиченим та пізнавальним, хоча поради майстра кожен вільний сприймати по-своєму, як і його ідейний вислів: «Чим більше в житті людини безладу, тим більше мистецтва всередині неї».


Інформація: Форум видавців
Фото: LUFA 



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus


Партнери