
Re: цензії
- 18.04.2025|Ігор ЗіньчукРоман про бібліотеку, як джерело знань
- 18.04.2025|Валентина Семеняк, письменницяЗа кожним рядком – безмежний світ думок і почуттів
- 12.04.2025|Андрій СодомораІ ритмів суголосся, й ран...
- 06.04.2025|Валентина СеменякЧитаю «Фрактали» і… приміряю до себе
- 05.04.2025|Світлана Бреславська, Івано-Франківськ«Ненаситність» Віткація
- 30.03.2025|Ігор ЧорнийЛікарі й шарлатани
- 26.03.2025|Віталій КвіткаПісня завдовжки у чотири сотні сторінок
- 11.03.2025|Марина Куркач, літературна блогерка, м. КременчукЖінкам потрібна любов
- 05.03.2025|Тетяна Белімова"Називай мене Клас Баєр": книга, що вражає психологізмом та відвертістю
- 05.03.2025|Тетяна Качак, м. Івано-ФранківськСтефаник у художньому слові Оксани Тебешевської
Видавничі новинки
- Микола Мартинюк. «Розбишацькі рими»Дитяча книга | Буквоїд
- Ніна Горик. «Дорога честі»Книги | Буквоїд
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка». 7+Дитяча книга | Буквоїд
- Мистецтво творення іміджу.Книги | Дарина Грабова
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка»Дитяча книга | Буквоїд
- Ігор Павлюк. «Торф»Книги | Буквоїд
- Вийшла антологія української художньої прози «Наша Перша світова»Книги | Іванка Когутич
- Олександр Ковч. "Нотатки на полях"Поезія | Буквоїд
- У видавництві Vivat вийшов комікс про Степана БандеруКниги | Буквоїд
- Корупція та реформи. Уроки економічної історії АмерикиКниги | Буквоїд
Події
“Основи” видають ілюстрованого “Доктора Серафікуса” В. Домонтовича з передмовою Соломії Павличко
“Доктор Серафікус” продовжує основівську ілюстровану серію українського літературного модернізму, розпочату перевиданням легендарного “Міста” Валерʼяна Підмогильного з ілюстраціями Максима Павлюка.
А стаття Соломії Павличко “Роман як інтелектуальна провокація”, що відкриває цю публікацію твору В. Домонтовича, вдало доповнює її недавно перевиданий культовий “Дискурс модернізму в українській літературі”.
Над ілюстраціями для нової книжки “Основ” працювала Ольга Селищева, випускниця знаменитого харківського “Худпрому”. Її малюнки, зроблені олівцем, відсилають до естетики Bauhaus, конструктивістських урбаністичних ландшафтів та інтерʼєрів 1920-х років, серед яких виникає химерний любовний трикутник між ексцентричним професором Комахою, художником Корвином і акторкою Вер. У своїй роботі художниця надихалась творчістю українських авангардистів і зокрема, — Василя Єрмілова, з яким був добре знайомий і працював в один час її дід, харківський художник Іван Селищев.
“Основи” повертають читацтву текст прижиттєвої мюнхенської публікації роману 1947 року, звірений з архівним авторським машинописом із власноручними правками Віктора Петрова. На відміну від інших сучасних видань, максимально збережено оригінальні авторські лексику, синтаксис, орфографію та пунктуацію. Ця версія тексту віддзеркалює мову і культурну атмосферу Києва 20-х років минулого століття, коли й був написаний роман, виданий вперше лише два десятиліття по тому. Сам автор писав у передмові до того видання 1947 року, що “Доктор Серафікус” є документом свого часу, свідченням про літературу іншої доби — літературу модернізму.
“З цієї причини ми утримались від включення у нашу книжку раніше невідомих загалу, нещодавно досліджених і опублікованих розділів із незавершеної “другої частини” роману, що ніколи не була видана за життя автора. Адже ці фрагменти належать пізнішій епосі — з іншим, повоєнним світом, іншою оптикою його сприйняття та іншим Віктором Петровим”, — ділиться співвласник і керівник видавництва Андрій Вишневський.
Нова книжка примітна ще й тим, що починається маловідомою передмовою Соломії Павличко, якою відкривалось перше видання роману в Україні чверть століття тому, і яка відтоді більше не публікувалася. Наприкінці нового видання також вміщено «путівник» Ігоря Костецького до роману із першодруку 1947 року. Цими жестами “Основи” підкреслюють своє літературне і літературознавче коріння та намір далі розвивати ці напрями у своїй видавничій діяльності.
І сам роман, й історичні літературознавчі розвідки, що його супроводжують у книжці “Основ”, доповнені розлогими науково вивіреними коментарями сучасних дослідників творчості В. Домонтовича Павлом Крупою і Катажиною Ґліняновіч та їх ексклюзивним післясловом, яким завершується видання.
Книжка вже доступна до передзамовлення на сайті видавництва.
Коментарі
Останні події
- 18.04.2025|12:57Під час обстрілу Харкова була пошкоджена книгарня «КнигоЛенд»
- 14.04.2025|10:25Помер Маріо Варгас Льоса
- 12.04.2025|09:00IBBY оголосила Почесний список найкращих дитячих книжок 2025 року у категорії «IBBY: колекція книжок для молодих людей з інвалідностями»
- 06.04.2025|20:35Збагнути «незбагненну незбагнеж»
- 05.04.2025|10:06Юлія Чернінька презентує свій новий роман «Називай мене Клас Баєр»
- 05.04.2025|10:01Чверть століття в літературі: Богдана Романцова розкаже в Луцьку про книги, що фіксують наш час
- 05.04.2025|09:56Вистава «Ірод» за п’єсою Олександра Гавроша поєднала новаторство і традицію
- 30.03.2025|10:014 квітня KBU Awards 2024 оголосить переможців у 5 номінаціях українського нонфіку
- 30.03.2025|09:50У «Видавництві 21» оголосили передпродаж нової книжки Артема Чапая
- 20.03.2025|10:47В Ужгороді представили книжку про відомого закарпатського ченця-василіянина Павла Мадяра