
Re: цензії
- 27.06.2025|Ірина Фотуйма"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
- 26.06.2025|Михайло ЖайворонЖитомирський текст Петра Білоуса
- 25.06.2025|Віктор ВербичПро що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
- 25.06.2025|Ігор ЗіньчукБажання вижити
- 22.06.2025|Володимир ДаниленкоКазка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
- 17.06.2025|Ігор ЧорнийОбгорнена сумом смертельним душа моя
- 13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя СтефаникаЗвичайний читач, який став незвичайним поетом
- 12.06.2025|Ігор Зіньчук«Європейський міст» для України
- 07.06.2025|Ігор ЧорнийСни під час пандемії
- 03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськКаміння не мовчить: контур герменевтики
Видавничі новинки
- Вероніка Чекалюк. «Діамантова змійка»Проза | Буквоїд
- Джон Ґвінн. "Голод Богів"Книги | Буквоїд
- Олеся Лужецька. "У тебе є ти!"Проза | Буквоїд
- Крістофер Паоліні. "Сон у морі зірок"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Електра"Книги | Буквоїд
- Павло Шикін. "Пітон та інші хлопці"Книги | Буквоїд
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
Події
“Основи” видають ілюстрованого “Доктора Серафікуса” В. Домонтовича з передмовою Соломії Павличко
“Доктор Серафікус” продовжує основівську ілюстровану серію українського літературного модернізму, розпочату перевиданням легендарного “Міста” Валерʼяна Підмогильного з ілюстраціями Максима Павлюка.
А стаття Соломії Павличко “Роман як інтелектуальна провокація”, що відкриває цю публікацію твору В. Домонтовича, вдало доповнює її недавно перевиданий культовий “Дискурс модернізму в українській літературі”.
Над ілюстраціями для нової книжки “Основ” працювала Ольга Селищева, випускниця знаменитого харківського “Худпрому”. Її малюнки, зроблені олівцем, відсилають до естетики Bauhaus, конструктивістських урбаністичних ландшафтів та інтерʼєрів 1920-х років, серед яких виникає химерний любовний трикутник між ексцентричним професором Комахою, художником Корвином і акторкою Вер. У своїй роботі художниця надихалась творчістю українських авангардистів і зокрема, — Василя Єрмілова, з яким був добре знайомий і працював в один час її дід, харківський художник Іван Селищев.
“Основи” повертають читацтву текст прижиттєвої мюнхенської публікації роману 1947 року, звірений з архівним авторським машинописом із власноручними правками Віктора Петрова. На відміну від інших сучасних видань, максимально збережено оригінальні авторські лексику, синтаксис, орфографію та пунктуацію. Ця версія тексту віддзеркалює мову і культурну атмосферу Києва 20-х років минулого століття, коли й був написаний роман, виданий вперше лише два десятиліття по тому. Сам автор писав у передмові до того видання 1947 року, що “Доктор Серафікус” є документом свого часу, свідченням про літературу іншої доби — літературу модернізму.
“З цієї причини ми утримались від включення у нашу книжку раніше невідомих загалу, нещодавно досліджених і опублікованих розділів із незавершеної “другої частини” роману, що ніколи не була видана за життя автора. Адже ці фрагменти належать пізнішій епосі — з іншим, повоєнним світом, іншою оптикою його сприйняття та іншим Віктором Петровим”, — ділиться співвласник і керівник видавництва Андрій Вишневський.
Нова книжка примітна ще й тим, що починається маловідомою передмовою Соломії Павличко, якою відкривалось перше видання роману в Україні чверть століття тому, і яка відтоді більше не публікувалася. Наприкінці нового видання також вміщено «путівник» Ігоря Костецького до роману із першодруку 1947 року. Цими жестами “Основи” підкреслюють своє літературне і літературознавче коріння та намір далі розвивати ці напрями у своїй видавничій діяльності.
І сам роман, й історичні літературознавчі розвідки, що його супроводжують у книжці “Основ”, доповнені розлогими науково вивіреними коментарями сучасних дослідників творчості В. Домонтовича Павлом Крупою і Катажиною Ґліняновіч та їх ексклюзивним післясловом, яким завершується видання.
Книжка вже доступна до передзамовлення на сайті видавництва.
Коментарі
Останні події
- 01.07.2025|21:38Артур Дронь анонсував вихід нової книги "Гемінґвей нічого не знає": збірка свідчень про війну та життя
- 01.07.2025|18:02Сергію Жадану присуджено австрійську державну премію з європейської літератури
- 01.07.2025|08:53"Дикий Захід" Павла Казаріна тепер польською: Автор дякує за "довге життя" книги, що виявилась пророчою
- 01.07.2025|08:37«Родовід» перевидає «З країни рижу та опію» Софії Яблонської
- 01.07.2025|08:14Мартин Якуб презентував у Житомирі психологічний детектив "Гріх на душу"
- 01.07.2025|06:34ТОП-10 книг ВСЛ за червень 2025 року
- 01.07.2025|06:27Українська письменниця Євгенія Кузнєцова у лонглисті престижної премії Angelus
- 29.06.2025|13:28ВСЛ оголосило передзамовлення на книжку Юлії Чернінької "Бестселер у борг"
- 26.06.2025|19:06Дмитро Лазуткін став лауреатом літературної премії імені Бориса Нечерди
- 26.06.2025|14:27Роман, що повертає емпатію: у Луцьку вийшла книжка Костянтина Коверзнєва