Re: цензії

02.12.2025|Василь Кузан
Ні краплі лукавства
27.11.2025|Василь Кузан
Nobilis sapientia
27.11.2025|Віталій Огієнко
Розсекречені архіви
24.11.2025|Наталія Богданець-Білоскаленко, доктор педагогічних наук, професор
«Казки навиворіт»: Майстерне переосмислення народної мудрості для сучасної дитини
23.11.2025|Ігор Зіньчук
Світло, як стиль життя
21.11.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наук
Світлотіні свободи
18.11.2025|Ігор Чорний
У мерехтінні зірки Алатир
17.11.2025|Ігор Зіньчук
Темні закутки минулого
Лірика поліської мавки
08.11.2025|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ
Світлойменність
Головна\Події\Презентації

Події

31.08.2020|08:34|Буквоїд

Дністровий оприлюднив відео-есей “Український сюрреалізм. Нереалізований напрям”

На своєму однойменному ютюб-каналі письменник і філософ Анатолій Дністровий оприлюднив відео-есей “Український сюрреалізм. Нереалізований напрям”, перша частина якого присвячена історичним фактам, мистецьким практикам і маршрутам проникнення сюрреалістичних ідей в Україну: через середовища українських митців у Парижі, а також львівське та харківське літературно-мистецькі кола на зламі 20-х і 30-х років.

Дністровий також анонсував оприлюднення другої частини свого відео-есею “Український сюрреалізм. Нереалізований напрям”, який буде присвячений літературі. Ключовими факторами, на думку Анатолія Дністрового, які не дали мажливості реалізуватися сюрреалізмові класичної хвилі (міжвоєнного періоду) в українській культурі стали: тотальні репресії більшовиків і смерть авангарду в СРСР, сильні позиції футуризму та похідних практик на теренах радянської України на зламі 20- і 30-х, особливо ж — Друга світова війна, яка докорінно знищила довоєнний гуманітарний, інтелектуальний і мистецький ландшафт України.

На думку Дністрового, лише після Другої світової війни спостерігається певне повернення до сюрреалістичної поетики, коли світовий сюрреалізм, фактично, розчиняється, в другій хвилі авангарду і дає поштовх до нових мистецьких течій: абстрактний експресіонізм, магічний реалізм, бітники, поп-арт та інші. Єдиною мисткинею, яка, як стверджує Дністровий, повністю дотримувалася поетики сюрреалізму, зокрема його “наївного крила”, — була Емма Андієвська. Дністровий аналізує також подальшу синкретичну функцію сюрреалізму (після епохи сюрреалізму) в українських мистецьких практиках, коли окремі складові його поетики використовувалися митцями в інших творчих напрямах: зокрема львівським мистецьким андеграундом (Олег Мінько, Зеновій Флінта), одеськими нонконформістами (ірреалізм пейзажів Юрія Єгорова) та представниками першої хвилі українського постмодернізму — трансавангардом (Олег Голосій, Олександр Гнилицький, Василь Рябченко та іншими).



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

02.12.2025|10:33
Поетичний вечір у Києві: «Цієї ночі сніг упав» і теплі зимові вірші
27.11.2025|14:32
«Хто навчив тебе так брехати?»: у Луцьку презентують дві книжки про гнів, травму й силу історій
24.11.2025|14:50
Коли архітектура, дизайн і книги говорять однією мовою: вечір «Мода шаблонів» у TSUM Loft
17.11.2025|15:32
«Основи» готують до друку «Бард і його світ: як Шекспір став Шекспіром» Стівена Ґрінблатта
17.11.2025|10:29
Для тих, хто живе словом
17.11.2025|10:25
У «Видавництві 21» вийшла друком збірка пʼєс сучасного класика Володимира Діброви
16.11.2025|10:55
У Києві провели акцію «Порожні стільці» на підтримку незаконно ув’язнених, полонених та зниклих безвісти журналістів та митців
13.11.2025|11:20
Фініш! Макс Кідрук завершив роботу над романом «Колапс»
08.11.2025|16:51
«Поети творять націю»: У Львові стартував II Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
05.11.2025|18:42
«Столик з видом на Кремль»: до Луцька завітає один із найвідоміших журналістів сучасної Польщі


Партнери