Re: цензії

27.06.2025|Ірина Фотуйма
"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
26.06.2025|Михайло Жайворон
Житомирський текст Петра Білоуса
25.06.2025|Віктор Вербич
Про що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
25.06.2025|Ігор Зіньчук
Бажання вижити
22.06.2025|Володимир Даниленко
Казка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
17.06.2025|Ігор Чорний
Обгорнена сумом смертельним душа моя
13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника
Звичайний читач, який став незвичайним поетом
12.06.2025|Ігор Зіньчук
«Європейський міст» для України
07.06.2025|Ігор Чорний
Сни під час пандемії
03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ
Каміння не мовчить: контур герменевтики
Головна\Події\Презентації

Події

31.08.2020|08:34|Буквоїд

Дністровий оприлюднив відео-есей “Український сюрреалізм. Нереалізований напрям”

На своєму однойменному ютюб-каналі письменник і філософ Анатолій Дністровий оприлюднив відео-есей “Український сюрреалізм. Нереалізований напрям”, перша частина якого присвячена історичним фактам, мистецьким практикам і маршрутам проникнення сюрреалістичних ідей в Україну: через середовища українських митців у Парижі, а також львівське та харківське літературно-мистецькі кола на зламі 20-х і 30-х років.

Дністровий також анонсував оприлюднення другої частини свого відео-есею “Український сюрреалізм. Нереалізований напрям”, який буде присвячений літературі. Ключовими факторами, на думку Анатолія Дністрового, які не дали мажливості реалізуватися сюрреалізмові класичної хвилі (міжвоєнного періоду) в українській культурі стали: тотальні репресії більшовиків і смерть авангарду в СРСР, сильні позиції футуризму та похідних практик на теренах радянської України на зламі 20- і 30-х, особливо ж — Друга світова війна, яка докорінно знищила довоєнний гуманітарний, інтелектуальний і мистецький ландшафт України.

На думку Дністрового, лише після Другої світової війни спостерігається певне повернення до сюрреалістичної поетики, коли світовий сюрреалізм, фактично, розчиняється, в другій хвилі авангарду і дає поштовх до нових мистецьких течій: абстрактний експресіонізм, магічний реалізм, бітники, поп-арт та інші. Єдиною мисткинею, яка, як стверджує Дністровий, повністю дотримувалася поетики сюрреалізму, зокрема його “наївного крила”, — була Емма Андієвська. Дністровий аналізує також подальшу синкретичну функцію сюрреалізму (після епохи сюрреалізму) в українських мистецьких практиках, коли окремі складові його поетики використовувалися митцями в інших творчих напрямах: зокрема львівським мистецьким андеграундом (Олег Мінько, Зеновій Флінта), одеськими нонконформістами (ірреалізм пейзажів Юрія Єгорова) та представниками першої хвилі українського постмодернізму — трансавангардом (Олег Голосій, Олександр Гнилицький, Василь Рябченко та іншими).



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

29.06.2025|13:28
ВСЛ оголосило передзамовлення на книжку Юлії Чернінької "Бестселер у борг"
26.06.2025|19:06
Дмитро Лазуткін став лауреатом літературної премії імені Бориса Нечерди
26.06.2025|14:27
Роман, що повертає емпатію: у Луцьку вийшла книжка Костянтина Коверзнєва
26.06.2025|07:43
«Антологія американської поезії 1855–1925»
25.06.2025|13:07
V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує фокус-тему та нових учасників
25.06.2025|12:47
Блискучі рішення для життя і роботи: українською побачив світ комікс всесвітньовідомого поведінкового економіста Дена Аріелі
25.06.2025|12:31
«Основи» готують до друку «Стан людини» Ханни Арендт
25.06.2025|11:57
Сьомий Тиждень швейцарського кіно відбувається у липні
25.06.2025|11:51
Видавництво READBERRY перевидало «Чорну раду» Куліша
20.06.2025|10:25
«На кордоні культур»: до Луцька завітає делегація митців і громадських діячів із Польщі


Партнери