
Re: цензії
- 28.04.2025|Ігор ЗіньчукЗаборонене кохання
- 24.04.2025|Вероніка Чекалюк, науковець, кандидат наук із соціальних комунікацій«До співу пташок» Олега Кришталя як наука одкровення
- 21.04.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наук, Уповноважений із захисту державної мовиДжерела мови російського тоталітаризму
- 18.04.2025|Ігор ЗіньчукРоман про бібліотеку, як джерело знань
- 18.04.2025|Валентина Семеняк, письменницяЗа кожним рядком – безмежний світ думок і почуттів
- 12.04.2025|Андрій СодомораІ ритмів суголосся, й ран...
- 06.04.2025|Валентина СеменякЧитаю «Фрактали» і… приміряю до себе
- 05.04.2025|Світлана Бреславська, Івано-Франківськ«Ненаситність» Віткація
- 30.03.2025|Ігор ЧорнийЛікарі й шарлатани
- 26.03.2025|Віталій КвіткаПісня завдовжки у чотири сотні сторінок
Видавничі новинки
- Петро Панч. «Голубі ешелони»Проза | Буквоїд
- Олександр Клименко. "Метапрозорість"Книги | Буквоїд
- Семенова Юлія. "Well Done"Книги | Буквоїд
- Микола Мартинюк. «Розбишацькі рими»Дитяча книга | Буквоїд
- Ніна Горик. «Дорога честі»Книги | Буквоїд
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка». 7+Дитяча книга | Буквоїд
- Мистецтво творення іміджу.Книги | Дарина Грабова
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка»Дитяча книга | Буквоїд
- Ігор Павлюк. «Торф»Книги | Буквоїд
- Вийшла антологія української художньої прози «Наша Перша світова»Книги | Іванка Когутич
Події
Триває конкурс художнього репортажу «Самовидець»
- Автор повинен спиратися на власний досвід.
- Автор має добре знати тему, орієнтуватися в інших текстах, написаних на вибрану тематику, прагнути об’єктивності.
- Важливим елементом є влучні описи та живі діалоги з героями вибраної теми. Оповідь має бути не сухою газетною, а саме художньою.
До дедлайну сьомого «Самовидця» лишилося три тижні.
До дедлайну сьомого «Самовидця» лишилося три тижні.
25 січня 2019 року – останній день прийому конкурсних репортажів.
Тема – «Життя в містах».
Міста, в яких ми живемо сьогодні, й міста, в яких житимемо завтра. Які вони, як змінюються, хто є рушієм цих змін – позитивних і негативних. Процеси і явища, що наближають майбутнє, або, навпаки, не дають вибратися з минулого, і які варто зафіксувати й дослідити. Життя в містах, які рухаються до визначення «розумні» («міста майбутнього»), і тих, що міцно вчепилися за своє минуле. В містах, які не оговталися від травм ХХ століття, і в містах, яким іще тільки доведеться заживляти рани, завдані нинішньою війною, зшивати себе по лінії бойових дій. Життя у містах великих і зовсім маленьких.
Організатори конкурсу очікують на репортажі, в яких автори не просто описуватимуть міські фасади й свої улюблені місця, а спробують проникнути в саму суть міста, душу урбаністичного соціуму; шукатимуть відповідь на питання: хто (і що) робить місто містом.
Готові тексти надсилайте на адресу: samovydets@gmail.com до 25 січня 2019 року включно.
Результати конкурсу будуть оголошені у березні 2019 року.
До розгляду приймаються раніше не публіковані художні репортажі українською мовою.
Обсяг репортажу– до 40 000 знаків.
Нагороди: І місце – 10 000 грн. ІІ місце – 7 000 грн. ІІІ місце – 5 000 грн.
Десять найкращих репортажів увійдуть в альманах «Veni, Vidi, Scripsi», а переможець конкурсу отримає право видати свою книжку репортажів у видавництві «Темпора».
Члени журі: Єлізавета Гончарова, Олег Криштопа, Марія Титаренко.
За підсумками минулих конкурсів видавництво «Темпора» видало п’ять альманахів найкращих репортажів: «Світ у масштабі українського репортажу», «Де, як і чому працюють українці», «Історія наживо», «Війна. Життя de facto» та «Чому я звідси ніколи не поїду». Вийшли друком книги лауреатів конкурсу: Олега Криштопи «Україна. Масштаб 1:1», Дениса Казанського «Чорна лихоманка: нелегальний видобуток вугілля на Донбасі» та Єлізавети Гончарової «Десь поруч війна».
Координаторка конкурсу: Марія Семенченко
Телефон для довідок: 068 494 74 56
www.facebook.com/samovydets/
www.facebook.com/mariia.semenchenko
А ось 15 текстів, які варто прочитати тим, хто хоче писати художні репортажі, та тим, хто просто хоче краще зрозуміти цей жанр:
1. Переможці «Самовидця» різних років розповідають, як і про що писати художні репортажі, де шукати теми, як спілкуватися з героями, які існують проблеми стилю та про інші цікаві речі. Читайте у матеріалі кураторки конкурсу Марії Семенченко «Географія змін у фокусі художнього репортажу» .
2. Про її Величність Деталь, метафору-інтригу, ампліфікацію, масштабування та інші важливі і цікаві стилістичні прийоми читайте у матеріалі Марії Титаренко «Ключі до нон-фікшну: правдивіше за реальність».
3. Про мультиперспективізм, багатоголосся, мистецтво перевтілення, несподівані ракурси, ґонзо, сенсибельність та авторів, які активно використовували і використовують ці прийоми у своїх текстах – читайте у матеріалі Марії Титаренко «Ключі до нон-фікшну: мистецтво змінити ракурс» .
4. Про художнє в репортажі, про вміння авторів поєднувати цеглинки фактів за допомогою цементу художніх прийомів, про використання романних технік у нон-фікшні, а також порівнянь, паралелей, портретування героїв, рамкування і закільцювання тексту, про голу правду, яка може вбити – у тексті Марії Титаренко «Ключі до нон-фікшну: як у романі, або Клондайк фактур і персонажів».
5. Про складність балансування між фактом і вигадкою у художньому репортажі, про не/допустимість домислу, про непередбачуваність і польську школу репортажу читайте у тексті Анни Ютченко «Художній репортаж: між фактом і вигадкою».
6. Про що і про кого писали переможці шостого «Самовидця» — у тексті Марії Семенченко.
7. Про десятку найкращих репортажів минулорічного «Самовидця» читайте у тексті Марії Семенченко «Історії вільних: кілька слів про нову репортажну збірку “Veni, Vidi, Scripsi”»
8. Про правило трьох «С» художнього репортажу та те, що робить репортаж репортажем – читайте у тексті «Глибина і післясмак. Марічка Паплаускайте – про те, як написати хороший художній репортаж».
9. Інтерв’ю з легендою польського репортажу Ганною Кралль. У ньому всесвітньовідома авторка (її книжки перекладені 76-ма мовами) розповідає про роботу над художніми репортажами, подорожі в часі, Великого Сценариста і про вміння не дати світові себе заглушити.
10. Олеся Яремчук розпитала відомого польського репортажиста і письменника Войцеха Ґурецького про його книжковий триптих — «Планета Кавказ», «Тост за предків» та «Абхазія». Інтерв’ю читайте тут.
11. Переможець п’ятого «Самовидця» Стех Павло читає уривки зі свого репортажу «Над прірвою в іржі». Павло за три дні і 190 гривень перетнув Україну від Харкова до Ковеля. Як результат – маємо чудовий репортаж, динамічний і метафоричний. Для натхнення. Дивіться відео тут.
12. Розмова з польською репортеркою Малгожатою Реймер – про міста-метафори, занурення в особистість співрозмовника, нову книжку про Албанію і стіни, які доводиться розбивати репортеру. Читайте тут.
13. Олеся Яремчук записала розмову з Катажиною Квятковською-Москалевич, авторкою книжки репортажів «Вбити дракона. Українські революції». Про близькість з Україною, «дубль два» у репортажі, пошук героїв та відсутність геппі-ендів — читате тут.
14. Олеся Яремчук розпитала польського репортажиста Пьотра Ібрагіма Кальваса про його роботу над книгою репортажів «Єгипет: харам, халяль». Розмову читайте тут.
15. Репортерка і авторка книжки «Десь поруч війна», переможниця 4-го «Самовдця», а нині член журі конкурсу Єлізавета Гончарова читає уривки зі своїх репортажів.
Інформація: ЛітАкцент
Додаткові матеріали
- Нагороджені міжнародною медаллю Івана Мазепи
- Український дует ілюстраторів отримав міжнародну премію у номінації Best of the Best
- Дві книжки мистецької студії “Agrafka” нагороджені у Південній Кореї
- Премія «ЛітАкцент року» оголосив короткі списки
- Оголошено фіналістів Шевченківської премії
Коментарі
Останні події
- 01.05.2025|16:51V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує старт продажу квитків та імена перших учасників
- 01.05.2025|10:38В Ужгороді презентували «гуцул-фентезі» Олександра Гавроша
- 30.04.2025|09:36Андрій Зелінський презентує нову книгу «Мапа»
- 29.04.2025|12:10Новий фільм класика італійського кіно Марко Белоккьо: історична драма «Викрадений» виходить на екрани у травні
- 29.04.2025|11:27«Основи» готують оновлене англомовне видання «Катерини» Шевченка, тепер — з перекладом Віри Річ
- 29.04.2025|11:24Що читають українці: топи продажів видавництв «Ранок» і READBERRY на «Книжковій країні»
- 29.04.2025|11:15Митці й дослідники з 5 країн зберуться в Луцьку на дводенний інтенсив EcoLab 2.0
- 24.04.2025|19:16Ееро Балк – лауреат премії Drahomán Prize за 2024 рік
- 24.04.2025|18:51Гостини у Германа Гессе з українськомовним двотомником поезії нобелівського лауреата
- 21.04.2025|21:30“Матуся – домівка” — книжка, яка транслює послання любові, що має отримати кожна дитина