Re: цензії

18.12.2024|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ
Нотатки мемуарного жанру
17.12.2024|Оксана Тебешевська, заслужений учитель України, письменниця
Володимир Качкан: «З того слова насію довічних пісень…»
14.12.2024|Валентина Семеняк, письменниця
Ключ до послань
10.12.2024|Ігор Зіньчук
Свобода не має ціни
01.12.2024|Ігор Зіньчук
Томас Манн „Будденброки” – роман–сага про занепад однієї родини
20.11.2024|Михайло Жайворон
Слова, яких вимагав світ
19.11.2024|Тетяна Дігай, Тернопіль
Поети завжди матимуть багато роботи
19.11.2024|Олександра Малаш, кандидатка філологічних наук, письменниця, перекладачка, книжкова оглядачка
Часом те, що неправильно — найкращий вибір
18.11.2024|Віктор Вербич
Подзвін у сьогодення: художній екскурс у чотирнадцяте століття
17.11.2024|Василь Пазинич, фізик-математик, член НСПУ, м. Суми
Діалоги про історію України, написану в драматичних поемах, к нотатках на полях
Головна\Події\Інтерв'ю

Події

28.07.2018|16:47|Буквоїд

«Коли я працюю, то забуваю про вік» – 88-річна режисерка сільського дитячого театру

Її в селищі Солоному на Дніпропетровщині знають майже всі, а особливо діти. Валентині Демченко – 88 років.

 Колись вона заснувала в селі кілька гуртків, а згодом і дитячий театр «Ключик добра», який скоро святкуватиме своє 30-річчя. Власної постійної сцени діти театру вже не мають, Будинок культури – в аварійному стані. Чому Валентина Демченко, попри труднощі, не покидає роботу над дитячим театром у невеликому селищі, що її заряджає та як самій вдається мотивувати інших – про це режисерка з 30-річним досвідом розповіла Радіо Свобода.

Селище Солоне, Дніпропетровщина, прохолодний ранок.

Із 88-річною Валентиною Демченко зустрічаємося за чашкою чаю у неї вдома – в колоритній квартирі зі старими сервізами, вишивками з різних областей та незліченною кількістю книг, сценаріїв і нот. Жінка в гарному гуморі, здається, готова вийти на сцену просто зараз. Днями її виписали з лікарні, та на проблеми зі здоров’ям вона скаржиться рідко. «Працювати до сьомого поту» – це не просто слова, а стиль її життя.

 "Мене запрошували працювати до Чернівецької філармонії, та я відмовилася, бо мені краще працюється в селі, з простими людьми" 

– Із дитинства у мене була велика жага  бути артисткою. Після закінчення культурного технікуму в Дніпропетровську я поїхала працювати на Західну Україну. Там працювала в Будинках культури на Івано-Франківщині, потім у Чернівецькій області. На Заході набиралася досвіду, який потім також і привезла на маленьку батьківщину. Мене запрошували працювати до Чернівецької філармонії, та я відмовилася, бо мені краще працюється в селі, з простими людьми.

Коли повернулася, то відкрила кілька гуртків: драматичний, ляльковий, народні та бальні танці. На той час, у 1962 році, тут нічого не було. Я відкривала перші культурні гуртки у селі і постійно возила дітей на конкурси, фестивалі, аби показати їхні уміння й справжні таланти. Не можна, щоб діти в селах просто так сиділи без занять і не розвивалися.

"Нашому дитячому театру «Ключик добра» – майже 30 років, а загалом я з культурою разом вже 60 років"

В культурі працювати було нелегко, тим більше, що стосується фінансів. У мене було двоє дітей – і довелося піти в торгівлю, щоб якось прожити. Та без культури, звісно, я жити не могла  це справа мого життя, тому згодом я пішла в школу і отримала там години драматичного гуртка. Відтак нашому дитячому театру «Ключик добра» – майже 30 років, а загалом я з культурою разом вже 60 років.

У 2007 році ми отримали звання «зразкового» театру, яке підтверджуємо і до нині, а на жодному з конкурсів ми не посідали нижче від третього місця. І я пишаюся тим, що які обставини нас би не спіткали, ми все одно працюємо і до нині.

Ми дуже хотіли б відзначити 30-річчя нашого театру на великій сцені, але її в Солоному, на жаль, вже немає. А щодо фінансування, то за 25 років ми отримали 100 гривень від директора БК і все – ні копійки від держави, лише спонсорські кошти.

Діти на репетиціях вчаться пластиці, вивчають мову, щоб українська була чиста, вчу їх артистизму, щоб дитина, навіть якщо просто виходить на сцену і стоїть, щоб це була гра! Багато дітей приходять до нас закоплексованими, а потім розкриваються, як квіточки, почуваються вільно, сміливо, стають більш відвертими, розвивають музичний слух.

 "Із дітьми я себе почуваю як на крилах, діти мене підтримують. Це все тому, що я працюю із задоволенням"

Багато дітей пройшло через наш театр, але багато молоді виїжджає з сільської місцевості після закінчення школи, тому й наш театр теж покидають. Хоча є діти, які працювали з нами, а тепер вони ведучі або й самі ведуть гуртки.

Без цієї роботи я просто не можу, люблю працювати з дітьми та з культурою. Коли є свята, три, чотири дні вихідних, то я не знаю, куди себе подіти. Часто запрошую на вихідні дітей до себе в гості на чаювання, а водночас і працюємо над вимовою чи готуємо сценарій нової вистави. Коли я працюю, то забуваю про свій вік, про те, що у мене болить. Із дітьми я себе почуваю як на крилах, діти мене підтримують. Це все тому, що я працюю із задоволенням.

Інформація: Радіо Свобода



Додаткові матеріали

28.07.2018|16:21|Події
На Всеукраїнському семінарі в Дніпрі було визначено літературні орієнтири для молоді
27.07.2018|10:43|Події
Порошенко створив стипендію ім. Левка Лук’яненка для заручників, утримуваних у Росії
26.07.2018|12:12|Події
Легендарне піаніно Леонтовича «оживе»
28.07.2018|09:58|Події
Фестивальний сезон у розпалі: ТОП-10 українських книжкових фестивалів
24.07.2018|12:51|Події
22-23 вересня – фестиваль Comic Con Ukraine в Києві
коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus


Партнери