
Re: цензії
- 14.09.2025|Тетяна Колядинська, м. ДніпроЗа якими правилами “грали” радянські засоби масової інформації
- 03.09.2025|Ольга Шаф, м. Дніпро«Був на рідній землі…»
- 02.09.2025|Віктор ВербичКнига долі Федора Литвинюка: ціна вибору
- 01.09.2025|Василь Пазинич, поет, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиОдухотворений мегавулкан мезозойської ери
- 25.08.2025|Ярослав ПоліщукШалений вертеп
- 25.08.2025|Ігор ЗіньчукПравди мало не буває
- 18.08.2025|Володимир Гладишев«НЕМОВ СТОЛІТЬ НЕБАЧЕНИХ ВЕСНА – ПЕРЕД ОЧИМА СХОДИТЬ УКРАЇНА»
- 12.08.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськПолтавська хоку-центричність
- 07.08.2025|Ігор ЧорнийРоки минають за роками…
- 06.08.2025|Ярослав ПоліщукСнити про щастя
Видавничі новинки
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
- Сергій Фурса. «Протистояння»Проза | Буквоїд
- Мар’яна Копачинська. «Княгиня Пітьми»Книги | Буквоїд
- "Моя погана дівчинка - це моя частина"Книги | Володимир Гладишев, професор, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
- Джон Ґвінн. "Лють Богів"Проза | Буквоїд
Події
У галереї «АВС-арт» відкривається «ХарБарБонд»
8 вересня, о 18.00 в галереї «АВС-арт» (Андріївський узвіз, 2-Б) відбудеться відкриття виставки «ХарБарБонд».
Для представників маріупольського об’єднання художників «ХарБарБонд» – Володимира Харакоза, Сергія Баранніка та Олександра Бондаренка – абстракціонізм став засобом творчої й емоційної емансипації від усталених художніх традицій та обмежень мистецької провінції. Звільненням від гегемонії змісту й ілюзорності образів реалістичного живопису. Свободою бути самими собою всупереч загальноприйнятим правилам суспільства, що живе в умовах арт-периферії. У своїй творчості маріупольцям вдається абстрагуватися від непривабливої дійсності. Останнім же часом – і від жахіть неоголошеної російсько-української війни, що вже понад рік тримає їхнє рідне місто в нескінченній облозі. Всупереч усьому вони творять вишуканий світ, сповнений колірної гармонії й витонченості формальних та структурних зв’язків. Кожному з учасників «ХарБарБонду» притаманна власна творча манера. Проте об’єднавчим фактором для всіх трьох стає прагнення творчої свободи й уважне ставлення до проблем колориту, рисунку, композиційної побудови та емоційної складової твору.
Художній доробок мистців характеризує широкий колірний діапазон від спокійної гами приглушених пастельних відтінків до інтенсивних, на межі з агресією, кольорів. Живописний рельєф моделюється на нюансах поєднання площинності з пастозно-фактурною, часом декоративною поверхнею, що дозволяє грати з простором, вводити кілька планів, надавати зображенню майже метафізичної глибини. При цьому простежується особливий пієтет Олександра Бондаренка до живопису колірних полів Марка Ротка; схильність Володимира Харакоза до інтелектуальної складової абстракції, акцентованої асоціаціями з ієрогліфами та літерними «орнаментами» його полотен. Сергій Бараннік вирізняється своєю серією робіт із геометрично правильними колами, в межах яких він на власний розсуд вибудовує фантастичні позаземні ландшафти чи суто земні пейзажі, що вгадуються за нашаруваннями колірних клаптиків і трикутниками гір.
«Творчий процес у рамках того чи іншого напряму мистецтва ми розуміємо як ірраціональний акт, не керований свідомістю, де художнім редактором є внутрішня естетика. Це культура іншого порядку. Сталі уявлення руйнуються, створюються інші поняття. Лінія, колір, колорит, ритм, композиція плюс емоційне забарвлення, – все це має місце. Свобода вимагає розширення свідомості. Ремесло в традиційному розумінні втратило свою актуальність. Воно стає витонченішим, віртуознішим, відкритим і невгамовним. Свобода й тільки свобода – як споконвічно існуюча даність!»
Володимир Харакоз, Сергій Бараннік, Олександр Бондаренко
ПРО АВТОРІВ
Сергій Бараннік народився 1952 року. Працювати як мистець почав 1975 р. в художньо-виробничому комбінаті. Один із засновників творчої групи альтернативного мистецтва «Маріуполь-87». Член Національної спілки художників України (1992). Голова правління Маріупольської організації НСХУ. Заслужений художник України (2009). Твори знаходяться в музеях України, Росії, Польщі, Палестини, у приватних колекціях Польщі, Італії, Франції, Німеччини, Канади та США.
Олександр Бондаренко народився 1949 року.1965-1969 рр. – навчався в Ростовському художньому училищі ім. М.Грекова. Член Національної спілки художників України (1988). Працює в області графіки, живопису, дизайну. Учасник всеукраїнських та міжнародних виставок. Роботи знаходяться в приватних колекціях України, США, Ізраїлю, Болгарії, Італії, Греції, Німеччини, Франції.
Володимир Харакоз народився 1949 року. Закінчив Естонський державний художній інститут. Член Національної спілки художників України (1992). Працює як живописець і графік. Учасник всеукраїнських і міжнародних виставок. Роботи знаходяться в музеях та приватних колекціях України, Франції, Італії, Греції, Фінляндії, Канади та США.
Коментарі
Останні події
- 11.09.2025|19:25Тімоті Снайдер отримав Премію Стуса-2025
- 10.09.2025|19:24Юліан Тамаш: «Я давно змирився з тим, що руснаків не буде…»
- 08.09.2025|19:3211 вересня стане відомим імʼя лауреата Премії імені Василя Стуса 2025 року
- 08.09.2025|19:29Фестиваль TRANSLATORIUM оголосив повну програму подій у 2025 році
- 08.09.2025|19:16В Україні з’явилася нова культурна аґенція “Терени”
- 03.09.2025|11:59Український ПЕН оголошує конкурс на здобуття Премії Шевельова за 2025 р
- 03.09.2025|11:53У Луцьку — прем’єра вистави «Хованка» за п’єсою іспанського драматурга
- 03.09.2025|11:49Літагенція OVO офіційно представлятиме Україну на Світовому чемпіонаті з поетичного слему
- 02.09.2025|19:05«Пам’ять дисгармонійна» у «Приватній колекції»
- 27.08.2025|18:44Оголошено ім’я лауреата Міжнародної премії імені Івана Франка-2025