
Re: цензії
- 14.09.2025|Тетяна Колядинська, м. ДніпроЗа якими правилами “грали” радянські засоби масової інформації
- 03.09.2025|Ольга Шаф, м. Дніпро«Був на рідній землі…»
- 02.09.2025|Віктор ВербичКнига долі Федора Литвинюка: ціна вибору
- 01.09.2025|Василь Пазинич, поет, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиОдухотворений мегавулкан мезозойської ери
- 25.08.2025|Ярослав ПоліщукШалений вертеп
- 25.08.2025|Ігор ЗіньчукПравди мало не буває
- 18.08.2025|Володимир Гладишев«НЕМОВ СТОЛІТЬ НЕБАЧЕНИХ ВЕСНА – ПЕРЕД ОЧИМА СХОДИТЬ УКРАЇНА»
- 12.08.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськПолтавська хоку-центричність
- 07.08.2025|Ігор ЧорнийРоки минають за роками…
- 06.08.2025|Ярослав ПоліщукСнити про щастя
Видавничі новинки
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
- Сергій Фурса. «Протистояння»Проза | Буквоїд
- Мар’яна Копачинська. «Княгиня Пітьми»Книги | Буквоїд
- "Моя погана дівчинка - це моя частина"Книги | Володимир Гладишев, професор, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
- Джон Ґвінн. "Лють Богів"Проза | Буквоїд
Події
У «Софії Київській» відкриється виставка «На межі дозволеного»
17 грудня, о 17.00, в залах пам’ятки архітектури XVIII ст. – «Хлібня» Національного заповідника «Софія Київська» відкривається виставка «На межі дозволеного. Українське мистецтво 1930-х років з музейних та приватних колекцій», яка є логічним продовженням проекту «Сталінський ампір. Нереалізовані амбіції. Проекти забудови урядового кварталу Києва 1930-х років».
Це десятиліття – 1930-1939-ті роки - зазвичай сприймається дослідниками як період згортання художньої програми модернізму, обмеження творчої свободи та встановлення стильової монополії соціалістичного реалізму. Насправді ж все виглядало не так однозначно й схематично. Перехід від модернізму до соцреалізму розтягнувся щонайменше на п’ять років. До середини 1930-х рр. працювали, намагаючись адаптуватися до нових обставин, «бойчукісти». Хвиля репресій не зачепила представників більш «космополітичних» версій українського модернізму – В.Єрмілова, В.Меллера, Б.Косарєва, А.Петрицького, О.Хвостенка-Хвостова. Багатьом художникам, як дореволюційного, так і пореволюційного покоління (П.Волокидін, І.Їжакевич, Ф.Коновалюк, М.Прахов, Г.Світлицький, О.Сиротенко, О.Шовкуненко та ін.), вдавалося творити на межі дозволеного -- поза тематичними і стилістичними вимогами держзамовлення. Крім того, на українських землях Чехословаччини, Польщі працювали митці, які не зважали на жорсткі норми радянського мистецтва, у своїй творчості орієнтувалися на провідні європейські художні течії.
Не менш цікава картина відбувалася і в декоративно-ужитковому мистецтві. Самобутні народні майстри були змушені об’єднуватися у виробничі артілі аби мати можливість легально займатися промислами. Вводячи в свої твори нові соціально спрямовані сюжети, вони зберігали міцний зв´язок з народною традицією та водночас застосовували модерністські прийоми. В орбіту нової ідеології потрапили і підприємства легкої промисловості, зокрема фарфоро-фаянсові, у виробах яких протягом означеного десятиліття зберігалася рефлексія історизму, модерну та знаходили яскравий прояв риси ар-деко. Аби зберегти мистецьку ідентичність, звернувся до мистецтва кераміки і видатний графік М.Жук, з ім’ям якого пов’язано становлення національного варіанту стилю модерн.
Показати формально-змістовне розмаїття невеликого проміжку часу і має на меті виставка «НА МЕЖІ ДОЗВОЛЕНОГО». Акцентувати найменші вияви внутрішньої мистецької свободи дозволяє своєрідне ідеологічне тло – роботи, виконані в канонах соцреалізму, фарфорова скульптура, пропагандистські плакати сталінської доби та архітектурні проекти 1930-х. Загалом в експозиції представлено більше 100 творів живопису, графіки, скульптури та ужиткового мистецтва.
Учасники проекту: Національний музей українського народного декоративного мистецтва, Національна бібліотека України ім. В.І. Вернадського, Музей театрального, музичного та кіномистецтва України, Музей історії Києва, приватні колекціонери.
Куратори проекту: Т. Калита, С. Яринич, О. Корусь.
Коментарі
Останні події
- 11.09.2025|19:25Тімоті Снайдер отримав Премію Стуса-2025
- 10.09.2025|19:24Юліан Тамаш: «Я давно змирився з тим, що руснаків не буде…»
- 08.09.2025|19:3211 вересня стане відомим імʼя лауреата Премії імені Василя Стуса 2025 року
- 08.09.2025|19:29Фестиваль TRANSLATORIUM оголосив повну програму подій у 2025 році
- 08.09.2025|19:16В Україні з’явилася нова культурна аґенція “Терени”
- 03.09.2025|11:59Український ПЕН оголошує конкурс на здобуття Премії Шевельова за 2025 р
- 03.09.2025|11:53У Луцьку — прем’єра вистави «Хованка» за п’єсою іспанського драматурга
- 03.09.2025|11:49Літагенція OVO офіційно представлятиме Україну на Світовому чемпіонаті з поетичного слему
- 02.09.2025|19:05«Пам’ять дисгармонійна» у «Приватній колекції»
- 27.08.2025|18:44Оголошено ім’я лауреата Міжнародної премії імені Івана Франка-2025