
Re: цензії
- 18.10.2025|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ«Кожен наступний політ може стати останнім...»
- 16.10.2025|Наталія Поліщук, письменниця, членкиня НСПУФантастичне й реальне, а також метафора «кришталевого світу» в оповіданні Катерини Фріас «Un anillo misterioso» («Містичний перстень») зі збірки «За синіми і жовтими гардинами» (2025), Іспанія
- 16.10.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськПоети помирають уранці
- 08.10.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськЗазирнути в задзеркалля
- 06.10.2025|Ігор ЗіньчукЦікаві історії звичайних слів
- 28.09.2025|Петро ГармасійПерестати боятися…
- 24.09.2025|Микола Дмитренко, письменник, доктор філології, професорПрихисток душі
- 24.09.2025|Михайло ЖайворонПатріотизм у розстрільному списку
- 14.09.2025|Тетяна Колядинська, м. ДніпроЗа якими правилами “грали” радянські засоби масової інформації
- 03.09.2025|Ольга Шаф, м. Дніпро«Був на рідній землі…»
Видавничі новинки
- Анатолій Амелін, Сергій Гайдайчук, Євгеній Астахов. «Візія України 2035»Книги | Буквоїд
- Дебра Сільверман. «Я не вірю в астрологію. Зоряна мудрість, яка змінює життя»Книги | Буквоїд
- Наомі Вільямс. «Пацієнтка Х, або Жінка з палати №9»Проза | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
- Сергій Фурса. «Протистояння»Проза | Буквоїд
Події
Видавництва “Основи” та Stretovych перевидали культову працю Соломії Павличко
Видавництво “Основи” спільно з видавництвом “Stretovych” видали культову працю Соломії Павличко “Дискурс модернізму в українській літературі”. Книга вже доступна до передзамовлення.
Це — перевидання ключової монографії засновниці видавництва «Основи», чиє імʼя воно тепер носить. Довгоочікуваний “Дискурс…”, який свого часу мав ефект вибуху в українському літературознавстві, перевидається вперше за понад як два десятиліття.
У книзі авторка ретельно препарує та аналізує зразки українського модернізму — від творчості Лесі Українки, Ольги Кобилянської, Гната Хоткевича, Михайла Яцкова до представників “Молодої Музи” й “Української хати”, письменників 20-х років, найрепрезентативніших постатей еміграційної літератури 40-х років, а також Нью-Йоркської групи 60-х і 70-х років.
“Свого часу “Дискурс…” став не просто визначним дослідженням про українську літературу — його найважливіше значення у тому, що він започаткував ширшу суспільну дискусію про цінності, модернізацію та постмодерний поступ української нації на зламі історичних епох, – відзначає директор Видавництва “Основи” Андрій Вишневський.— Завдяки виразності, глибині та свіжості висловлювання у цій роботі постать Соломії Павличко стала іконічною для української гуманітаристики ще за життя. А сьогодні сміливість, свобода та гідність Соломії, перед інтелектом якої схиляли голову чи корчились від заздрощів сучасники, стають поведінковим прикладом для нової генерації українців, спраглих знання, краси та прогресу”.
Текст до перевидання готувала головна редакторка видавництва “Stretovych” Світлана Стретович, за редактуру та коректуру відповідала Анастасія Ковалишин, передмову написав літературний критик та літературознавець Євгеній Стасіневич, а дизайн обкладинки створив український художник Сергій Майдуков.
“Дискурс модернізму в українській літературі” Соломії Павличко — це хардкор літературознавства. Відвертий аналіз про хвилю успіхів і невдач української літератури, з інтерпретацією її через постмодерні стратегії. При відповіді на запитання, чому модернізм у нашій літературі був фрагментарний, несподівано можна зʼясувати питання модерности українського суспільства. Must read кожного, хто мислить українську літературу як площину для безкінечних інтелектуальних інтерпретацій. Сучасна відверта розмова про літературу починалася саме з праці Соломії Павличко. Тоді це були провокація, скандал, обурення. Зараз – це звична методика інтерпретації текстів. Сексуальність і українська література. Фемінізм чи фройдизм і українська література… Важливо знати, звідки ця сміливість аналізу, яка дає змогу говорити не лише про культуру. А розуміти, хто ми є»,— розповідає Світлана Стретович.
Коментарі
Останні події
- 18.10.2025|10:36"Дівчина з кулею": В США вийшла англомовна збірка віршів української поетки Анни Малігон
- 17.10.2025|18:42Екранізація бестселера Андрія Куркова «Сірі бджоли» виходить у прокат: спецпоказ у «Жовтні» з творчою групою
- 17.10.2025|17:59"Основи" презентують "Довгу сцену": Театральна серія відкриває трагічну історію "Маклени Граси" Куліша та її сучасний римейк Ворожбит
- 17.10.2025|16:30Стартував передпродаж «Книги Еміля» — нового роману Ілларіона Павлюка
- 17.10.2025|14:19Подвійний культурний десант: Meridian Czernowitz везе зірок літератури в Одесу та Миколаїв
- 17.10.2025|13:53Книжковий фестиваль “Книга-Фест 2025” в Ужгороді: книжкові новинки та незвичні інтерактиви від Нацгвардії
- 17.10.2025|11:34"Книжки, черепахи й відьми": Володимир Аренєв прочитає лекцію про Террі Пратчетта у Києві
- 17.10.2025|10:37Їжа, фейки і дипломатія: Дмитро Кулеба презентує книги в Луцьку
- 17.10.2025|10:28Четверо українських письменників – серед номінантів на престижну Премію Астрід Ліндґрен 2026 року
- 17.10.2025|09:14У США помер письменник, співзасновник Нью-Йоркської групи Юрій Тарнавський