Електронна бібліотека/Щоденники

АРМІЙСЬКІ ВІРШІМикола Істин
чоловік захотів стати рибою...Анатолій Дністровий
напевно це найважче...Анатолій Дністровий
хто тебе призначив критиком часу...Анатолій Дністровий
знає мене як облупленого...Анатолій Дністровий
МуміїАнатолій Дністровий
Поет. 2025Ігор Павлюк
СучаснеІгор Павлюк
Подорож до горизонтуІгор Павлюк
НесосвітеннеІгор Павлюк
Нічна рибалка на СтіксіІгор Павлюк
СИРЕНАЮрій Гундарєв
ЖИТТЯ ПРЕКРАСНЕЮрій Гундарєв
Я, МАМА І ВІЙНАЮрій Гундарєв
не знаю чи здатний назвати речі які бачу...Анатолій Дністровий
активно і безперервно...Анатолій Дністровий
ми тут навічно...Анатолій Дністровий
РозлукаАнатолій Дністровий
що взяти з собою в останню зимову мандрівку...Анатолій Дністровий
Минала зима. Вона причинила вікно...Сергій Жадан
КротовичВіктор Палинський
Львівський трамвайЮрій Гундарєв
Микола ГлущенкоЮрій Гундарєв
МістоЮрій Гундарєв
Пісня пілігримаАнатолій Дністровий
Міста будували з сонця і глини...Сергій Жадан
Сонячний хлопчикВіктор Палинський
де каноє сумне і туманна безмежна ріка...Анатолій Дністровий
Любити словомЮрій Гундарєв
КульбабкаЮрій Гундарєв
Білий птах з чорною ознакоюЮрій Гундарєв
Закрите небоЮрій Гундарєв
БезжальноЮрій Гундарєв
Завантажити

нема. Як немає і самого Діми. Він переставився на п’ятдесят восьмому році життя від ниркової недостатности. Уже після розпаду Союзу. В нього була мрія стати солістом оперного театру, але мрія виявилася нездійсненною: він так і пішов з цього світу звичайним хористом, сказати б, тенором хору. Іноді Дмитро Лящук намагався вирватися з того хору, тобто пробував перекричати усю масовку, а як наслідок – постійні конфлікти з дирекцією, а особливо з диригентом театру Степаном Турчаком.
На тому місці, де був наш притулок, нині почеплено табличку з написом : «Вигул собак заборонено». ...Ночував я в тій нічліжці рідко. Здебільша ніч заставала, якщо не в майстерні якогось художника, то або у двоюрідного брата Володимира на вулиці Ломоносова, де мешкали викладачі університету, або десь на Борщагівці на квартирі Михайла Бахтинського, або, і то найчастіше, в Миколи Воробйова після нашої чергової таємної вечері із смаженою на олії картоплею та пляшкою оковитої, а то в мого колишнього однокурсника Василя Гунька, чи ще в когось з численних на той час приятелів. В Музично-хоровому товаристві, де я організовував платні й безкоштовні концерти в різних так званих точках (у філармонії, консерваторії, Жовтневому палаці тощо) пробув, здається, дев’ять місяців. Звідти мене, і це було саме так, вигнали за… грошові махінації. Власне, ніяких махінацій не було, але в мене пропали квитки на платний концерт, причому на чималеньку суму. Аж на сто двадцять карбованців. Якщо взяти до уваги, що моя місячна платня становила дев’яносто карбованців, то стане зрозуміло, в яку халепу я потрапив. І зараз не можу збагнути, куди ті квитки могли подітися. Важко сказати, адже біля мене вешталося так багато голодних людей. За час «музично-хорової діяльности», я встиг зорганізувати кілька музичних та музично-поетичних вечорів. До них я залучав опальних композиторів, здебільша вихованців Бориса Лятошинського, зокрема Валентина Сильвестрова, Леоніда Грабовського, Володимира Губу, Віталія Ґодзяцького, Лесю Дичко...
Пізніше з деякими учасниками моїх концертів, я навіть заприятелював. Найбільше мені подобалася музика Валі Сильвестрова. У чомусь вона нагадувала малярство Бориса Плаксія. Саме в той час у видавництві «Музична Україна», за сприяння Мишка Бахтинського, мені запропонували відредагувати щорічник «Українське музикознавство», присвячений партесному співу й причетним до нього композиторам – Веделю, Березовському та Бортнянському. А завідувачкою редакції, де готувалася до видання та книжка, була Лариса Бондаренко, дружина Сильвестрова. Надзвичайно вродлива жінка: матове обличчя з величезними чорно-зеленими очима, краса, яка трапляється лише в рафінованих гебрейок. Можливо, не в останню чергу, завдяки її вірі в Сильвестрова, її присутності в його біографії , він став тим, ким він є на сьогодні. Прожила Лариса, як вона висловилася перед смертю, свої п’ятдесят п’ять років. Коли ми її ховали, від дивовижної краси не лишилося й натяку: цироз нагло поглинув те диво.
Доки до Києва наїжджав із своїх Лісників, а це десь за 10 – 15 кілометрів від столиці, Василь Рубан, ми майже всією Київською школою, за винятком хіба що Михайла Григоріва, котрий подався (чи його відправили, і нібито від СПУ) в Ригу, і Василя Голобородька, бо він безвиїзно мешкав у своєму Адріянополі на Луганщині, раз на тиждень збиралися біля Київського кафе, себто на розі Хрещатика і бульвару Тараса Шевченка. Дещо пізніше — в кав’ярні «Хрещатий яр» (інша назва тієї імпровізованої майстерні Бориса Плаксія – «Галушки»), що на самому початку Прорізної (тоді це була вулиця Свердлова): там Борис розписував стіни, зокрема й нашими портретами. Окрім Бориса Плаксія, в «Галушках» працював художник Валентин Сивашенко. Він робив вітражі та викарбовував на металі портрети київських князів і їхніх дружинників. Грек за походженням, зовні скидався якщо не на небесного походження Аполона, то принаймні на посталого з флори красеня Адоніса. Через кілька років, допившись до білої гарячки, Валентин викинувся, здається, зі сходів третього поверху ресторану «Столичний», і впав на бетонну підлогу першого поверху, але якимсь чудом не вбився. Після кількох складних операцій, в тому числі й на мозку, все-таки оклигав, одначе геть втратив пам’ять і відтоді вже нікого з нас не впізнавав. Вище по Прорізній, навпроти нинішнього «Молодого театру», була ще одна, але вже суто художня майстерня. Належала вона Миколі Чернишу. У нього ми днювали й ночували. Як художника я його не сприймав. Малював він багато, здебільша експериментував. Та йому, як на мене, бракувало не те що професіоналізму, а оригінальности, яка постає з намагання витягти з потойбіччя небіжчика, який п’є молоде вино (перепрошую за цитату з маніфесту вожака сюрреалістів Андре Бретона, що її я вже наводив у своєму есеї про малярство Сальвадора Далі). Але як людина був вельми товариський, хоча з непомірними амбіціями. Якось за вечірньою

Останні події

24.04.2025|19:16
Ееро Балк – лауреат премії Drahomán Prize за 2024 рік
24.04.2025|18:51
Гостини у Германа Гессе з українськомовним двотомником поезії нобелівського лауреата
21.04.2025|21:30
“Матуся – домівка” — книжка, яка транслює послання любові, що має отримати кожна дитина
18.04.2025|12:57
Під час обстрілу Харкова була пошкоджена книгарня «КнигоЛенд»
14.04.2025|10:25
Помер Маріо Варгас Льоса
12.04.2025|09:00
IBBY оголосила Почесний список найкращих дитячих книжок 2025 року у категорії «IBBY: колекція книжок для молодих людей з інвалідностями»
06.04.2025|20:35
Збагнути «незбагненну незбагнеж»
05.04.2025|10:06
Юлія Чернінька презентує свій новий роман «Називай мене Клас Баєр»
05.04.2025|10:01
Чверть століття в літературі: Богдана Романцова розкаже в Луцьку про книги, що фіксують наш час
05.04.2025|09:56
Вистава «Ірод» за п’єсою Олександра Гавроша поєднала новаторство і традицію


Партнери