Електронна бібліотека/Проза

LET ME GОOKEAN ELZY
Конвертуй світлосутність поезії в душах...Микола Істин
де я тебе розлив...Сергій Осока
"Рейвах" (уривок з роману)Фредерік Верно
Стільки людей поховано у пустелі...Олег Короташ
Можеш забрати в мене трохи страху?Сергій Жадан
Далі стоятимеш там, де завжди і була...Катерина Калитко
Після снігуОксана Куценко
Спочатку поет жив в життєпросторі світла...Микола Істин
Буде час, коли ти...Сергій Жадан
Буде злива початку світу, і підніметься Рось...Катерина Калитко
І не вистачить сонця, аби все освітитиСергій Жадан
отак прокинутися від вибуху...Павло Коробчук
посеред ночі під час важкого кашлю...Анатолій Дністровий
з міста, якого немає, не доходять новини...Галина Крук
Велика годинникова стрілкаСергій Жадан
Вечірня школаДмитро Лазуткін
Оповита сном (THE SLEEPER)Едгар По
Нас не вчили жити в такому, і ми вчимося, як можемо...Катерина Калитко
Чужими піснями отруєна даль не навіки...Ігор Павлюк
Візерунки на склі. То від подиху нашого...Мар´яна Савка
Святи Йордан водою не вогнем...Мар´яна Савка
Така імла - поміж дощем і снігом...Мар´яна Савка
Він переїхав в Бучу в середині березня 2021...Максим Кривцов
Приймаю цю осінь внутрішньовенно...Сергій Кривцов
Скільки б я не старався виїхав по-сірому...Максим Кривцов
Падає ліс падає людина падає осінь...Сергій Кривцов
Зайшов до друга додому...Сергій Кривцов
Коли запропонують витягти соломинку памʼятіСергій Кривцов
Змійка дороги вигинається...Сергій Кривцов
Як же мріється нині про ваші нудні біографії...Максим Кривцов
Втрати...Сергій Кривцов
В прифронтовому місті...Сергій Кривцов
Завантажити

затреш, та ще коли не остигла у жилах багатьох гаряча повстанська кров, а дехто лиш те й би робив, що владу вибирав! Є така! День і ніч би вибирав, аби лиш не робити! Отаким найгірше з походу вертатися на рідні, забуті Богом та інвесторами, терени, у травостоях яких так і шастають, так і шастають, як ті смалені зайці, нелегальні китайці: туди-сюди, туди-сюди, плюс – окрадена держава, порожні банки, інфляція, перепродані заводи, енергетична криза, рідні діти, що ростуть сиротами без мамів, як з води, лиш їсти давай, та на додачу Марусякова теща, як гріх над душею...
Як каже Ільо Парасчин, не вспіли вернутиси в корчму, як коло ся замкнуло... Розгортаєш міжреґональну газету “Україна мила” і очам не віриш, читаючи: “Країна мила”. А де У? Ще ж вчора, на Майдані Усіх Свобод і Демократії було. А сьогодні нема. А через пару днів Абетка щезла, а натомість – Алфавит, Alphabet, Abecadlo... А титульною мовою призначена – китайська! Без перекладача. А в супермаркетах – одна бульбокузька (невадська бараболя схрещена із колорадським жуком), соєва індичка, плавники минтая, мариновані фіґи з Гвадалквівіру та олива з техаської нафти! Оце і весь продовольчий асортимент! А з непродовольчого – одні капці одноразові на один копил 31 розміру, бо китайці до наших ніяк не звикнуть і шкода копили викидати! Економні, най їм грець! Тому й мучимось, наче колись японки у дерев’яних довбанках!
А в кален-дарі-і-і... Щодня свято, а через день – День подяки: інвесторам, Міжнародному Валютному Фонду, Санта-Соресу, Папі Римському, Барбадоській іпотеці, феміністкам-мироносицям, а Пушкіну – то йому, біднятку, ще й з ритуальними хороводами довкруг багаття і заклинаннями хором у два голоси:
“Хто зробить? – Пушкін зробить!(тричі). Прийди-прийди, Пушкін! Зварим тобі юшки! Покладем на стовпчик! Пушкін славний хлопчик!”(цілу ніч до безконечності)...
Але й це було бозна на якому витку ( то пан Варцаба їм рахунок веде), але ще тоді, коли серед титульних країнців були не лиш козаки, але й дівки, молодиці та купа старих бабів, а не одна теща Марусякова з Вергункою. Бо на передостанніх витках, що фіолетовому передували, пурпур енд елєктрік, вже на банджо усі грали і співали: “My love Harri! My lovе Potter!” – і збирали рублені центики на видання десятитомника якогось Коельо Калєвали, без якого нібито нашій kozakіen ментальності ні вперед ні назад, а лиш на місці топтатися, чого дуже не любить Гваделупський іпотечний фонд. А тепер нате вам, козаки, ще й китайців! То що за відродження і чим тішитись?!
І по всьому в когось писок розтуляється питати: звідки в народу ревнастрої, синдром майдану і пристрасть до поетичної творчості, коли після кожної революції і надії на світле майбутнє – одна криза, розруха і ностальгія за світлим минулим?!!
От і знову, хочеш не хочеш, а двигтять ті нутряні ревнастрої, і нуртують, і рвуться назовні, не минаючи жодного козака.

ЧАС І ПОРА!

– Пугу! Пугу! – розбудив хтось вдруге із бузкового туманцю пана Каправку від державних дум традиційним козацьким паролем, повертаючи його тим самим до реальності, в якій він був отаманом козацького коша, а тому при відповідальності за людський фактор і його будуччину, най його курка-бушконіжка копне ще й пістряк дзьобне, те життє! Одна рада на нього – революція! Бо лиш вона повстане, пан Каправка разом зі своїм кошем відколюється від піарщиків у змиг ока, це раз, а по-друге, створить ревком виборчого штабу і забере під нього у М-р-к-ч-т-тяна ( ще один, хоч не китаєць, але теж добрий, най не кажу хто!) корчму, і тоді зразу ж під його знамена народ валом повалить, і нарешті, щось з того буде, бо спасу нема. О! Ще не встиг подумати, а вже – почалося!..
– Хто такий? – стрепенувся пан отаман, шукаючи очима того, хто б міг прибитися до Корчми в таку пізню годину, не зважаючи на китайців.
– Козак з лугу! – відповів той, постаючи перед безсонними очима отамана з бузкового нічного туману в образі пропащого безвісти пана Варцаби.
– Йой, пане Варцабо, це ви чи не ви, бо на вас лиця нема! – зрадів і водночас вжахнувся пан отаман, не впізнаючи по через косі очі і геть жовту фацу (лице) знаного літописця, теренознавця і незалежного археолога. – По голосу обізнав... Чи вас в яких казематах тримали чи на свій копил перешили ті китайці, най їх грім поб’є!
– Шо було то було... – ухилився пан Варцаба, водночас натякаючи на тортури. – але попри все я своє робив: докопувався не зважаючи ні на що і докопався!
– То вас в пивниці тримали! Чи, не дай Бог, в котловані якому чи карпатських печерах, що в скалах тисячоліттями та водою бистрою видовбані?!!
– Я маю на увазі: у фігуральному значені, що означає – до суті й істини, аd ovo, а не ab ovo, тобто – до яйця, а не навспак, коротше, в сенсі: чого тих китайців з кожним днем все більше й юільше, як і їхньої цивілізації, хоч вони й



Партнери