
Re: цензії
- 08.10.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськЗазирнути в задзеркалля
- 06.10.2025|Ігор ЗіньчукЦікаві історії звичайних слів
- 28.09.2025|Петро ГармасійПерестати боятися…
- 24.09.2025|Микола Дмитренко, письменник, доктор філології, професорПрихисток душі
- 24.09.2025|Михайло ЖайворонПатріотизм у розстрільному списку
- 14.09.2025|Тетяна Колядинська, м. ДніпроЗа якими правилами “грали” радянські засоби масової інформації
- 03.09.2025|Ольга Шаф, м. Дніпро«Був на рідній землі…»
- 02.09.2025|Віктор ВербичКнига долі Федора Литвинюка: ціна вибору
- 01.09.2025|Василь Пазинич, поет, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиОдухотворений мегавулкан мезозойської ери
- 25.08.2025|Ярослав ПоліщукШалений вертеп
Видавничі новинки
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
- Сергій Фурса. «Протистояння»Проза | Буквоїд
- Мар’яна Копачинська. «Княгиня Пітьми»Книги | Буквоїд
- "Моя погана дівчинка - це моя частина"Книги | Володимир Гладишев, професор, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
- Джон Ґвінн. "Лють Богів"Проза | Буквоїд
Події
Фільм «Зникнення Вавілонова». ВІДЕО
«Зникнення Вавілонова» (Україна, 2007). Режисер: Наталя Рєкункова. Автор сценарію: Олег Шинкаренко
В ролях: Валентина Кочетовая, Інга Естеркіна, Максим Щербаков, Микола Махевський, ігуана Бакс (тому що зелений!), далматинець Томас, КІР, Олесь Барліг, Олег Шинкаренко, перехожі, студенти театрального відділення запорізького ВНЗ.
Цей короткий фільм — екранізація мого оповідання, написаного у 1995 році. В ньому йдеться про людину з порушеними соціальними зв’язками — типовий сюжет для підстаркуватого підлітка, яким я був у 19 років. Але, звісно, зізнаватися відкрито у своїй неспроможності для такого дорослого хлопця було соромно, та й хіба мистецтво обирає прямі шляхи? Коли Вавілонов почав розмовляти незрозумілою для оточуючих мовою, то я мав для подальшого розвитку сюжету декілька стандартних напрямків, підказаних світовою літературою. Звичайно, найяскравіша модель — це «Перетворення» Кафки. Але я не хотів зображувати жорстокість — аби в мене жбурляли яблуками, ну й все таке — ви ж самі пам’ятаєте, як воно там було. Тому я обрав абсурдні перетворення Хармса, де персонаж часто просто зникає. До того ж зникнення — це ще й звільнення. Отже Вавілонов втрачає можливість порозуміння з оточуючими, намагається її відновити, і коли це не вдається — обирає втечу. Звичайно, це натяк на самогубство. Це суто літературне самогубство, якщо бажаєте.
Особисто для мене було дуже дивним, що така купа людей зібралася біля моєї підліткової фантазії і порається біля неї, наче вона має якесь загальноважливе значення. Місцевий фотохудожник Євген Компанійченко дав приміщення, на телебаченні Наталка орендувала двох операторів з камерами та тележурналіста Максима Щербакова, який зіграв роль Вавілонова. Коли я іноді зустрічаю його, то здригаюся, ніби побачив привида. А як ще ставитися до людини, що погодилася виконувати роль вигаданої тобою примари? В газеті «МІГ» ми взяли «напрокат» редакційну ігуану на ім’я Бакс. Її не було в оповіданні, але ця тваринка повинна була компенсувати втрати, які зазнав текст через екранізацію: половина пасажів була призначена виключно для прочитання і то не вголос. Інга Естеркіна — легендарна фігура в запорізькій журналістиці дуже вдало зіграла дружину Вавілонова: бо, здається, добре розуміла, що означає бути дружиною дивака. Але справжнім королем цього фільму став актор театру “VIE” Микола Махевський, що зіграв другорядну роль сусіда — але ж у нього був і цікавий монолог. Найбільш вдячною та слухняною акторкою була Валентина Кочетовая. Після цього я навіть написав окремий кіносценарій «Старенькі» - для неї та її десятьох подружок, який, на жаль, так і не судилося реалізувати.
Наталка обрала для картини стилістику «Єралашу» - враховуючи ґротескно-гумористичну манеру оповідання та наші фінансові можливості це не дивно. Дивно було б, коли б ми зробили з цього дещо претензійне з натяком на «арт-хаус», але в нас, на щастя, не було тоді ніяких претензій ні до кого. Хоча ні — все ж таки передостанню сцену я б зробив інакше, Наталко!
Фільм «Зникнення Вавілонова»
Додаткові матеріали
- Шинкаренко Олег
- Олег Шинкаренко: Серед найяскравіших бібліовражень - двотомник «Сучасна китайська проза»
- Майстер-клас Андрія Куркова: Олег Шинкаренко, «Зірка»
- Олег Шинкаренко. «Старенькі». АУДІО
- Літературне ЖЖиття. Частина четверта
Коментарі
Останні події
- 11.10.2025|13:07Засновник Ukraїner Богдан Логвиненко мобілізувався до ЗСУ: "Не бути пліч-о-пліч - емоційно складніше"
- 11.10.2025|13:02Вероніка Чекалюк презентує у Відні унікальні "метафоричні карти" для спілкування за столом
- 09.10.2025|19:19Ласло Краснагоркаї — Нобелівський лауреат із літератури 2025 року
- 07.10.2025|17:37“Тисяча осяйних сонць”: бестселер про долі жінок в Афганістані вийшов українською
- 06.10.2025|15:47«Основи» готують до друку три романи Самюеля Бекета до 120-річчя автора
- 06.10.2025|15:34Стартував прийом заявок на Премію Читомо-2025 за видатні досягнення у книговиданні
- 03.10.2025|10:47В Ужгороді вийшла книжка відомого українського поета Олександра Олеся про Карпатську Україну
- 03.10.2025|10:44Кохання, війна і вибір між двома світами: Ірена Карпа представить свій новий роман у Луцьку
- 30.09.2025|19:02Український ПЕН оголосив 20 проєктів-переможців стипендійної програми
- 30.09.2025|18:58Вʼятрович на Форумі видавців презентує новинку «Генерал Кук. Біографія покоління УПА»