
Re: цензії
- 28.04.2025|Ігор ЗіньчукЗаборонене кохання
- 24.04.2025|Вероніка Чекалюк, науковець, кандидат наук із соціальних комунікацій«До співу пташок» Олега Кришталя як наука одкровення
- 21.04.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наук, Уповноважений із захисту державної мовиДжерела мови російського тоталітаризму
- 18.04.2025|Ігор ЗіньчукРоман про бібліотеку, як джерело знань
- 18.04.2025|Валентина Семеняк, письменницяЗа кожним рядком – безмежний світ думок і почуттів
- 12.04.2025|Андрій СодомораІ ритмів суголосся, й ран...
- 06.04.2025|Валентина СеменякЧитаю «Фрактали» і… приміряю до себе
- 05.04.2025|Світлана Бреславська, Івано-Франківськ«Ненаситність» Віткація
- 30.03.2025|Ігор ЧорнийЛікарі й шарлатани
- 26.03.2025|Віталій КвіткаПісня завдовжки у чотири сотні сторінок
Видавничі новинки
- Микола Мартинюк. «Розбишацькі рими»Дитяча книга | Буквоїд
- Ніна Горик. «Дорога честі»Книги | Буквоїд
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка». 7+Дитяча книга | Буквоїд
- Мистецтво творення іміджу.Книги | Дарина Грабова
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка»Дитяча книга | Буквоїд
- Ігор Павлюк. «Торф»Книги | Буквоїд
- Вийшла антологія української художньої прози «Наша Перша світова»Книги | Іванка Когутич
- Олександр Ковч. "Нотатки на полях"Поезія | Буквоїд
- У видавництві Vivat вийшов комікс про Степана БандеруКниги | Буквоїд
- Корупція та реформи. Уроки економічної історії АмерикиКниги | Буквоїд
Події
Фільм «Зникнення Вавілонова». ВІДЕО
«Зникнення Вавілонова» (Україна, 2007). Режисер: Наталя Рєкункова. Автор сценарію: Олег Шинкаренко
В ролях: Валентина Кочетовая, Інга Естеркіна, Максим Щербаков, Микола Махевський, ігуана Бакс (тому що зелений!), далматинець Томас, КІР, Олесь Барліг, Олег Шинкаренко, перехожі, студенти театрального відділення запорізького ВНЗ.
Цей короткий фільм — екранізація мого оповідання, написаного у 1995 році. В ньому йдеться про людину з порушеними соціальними зв’язками — типовий сюжет для підстаркуватого підлітка, яким я був у 19 років. Але, звісно, зізнаватися відкрито у своїй неспроможності для такого дорослого хлопця було соромно, та й хіба мистецтво обирає прямі шляхи? Коли Вавілонов почав розмовляти незрозумілою для оточуючих мовою, то я мав для подальшого розвитку сюжету декілька стандартних напрямків, підказаних світовою літературою. Звичайно, найяскравіша модель — це «Перетворення» Кафки. Але я не хотів зображувати жорстокість — аби в мене жбурляли яблуками, ну й все таке — ви ж самі пам’ятаєте, як воно там було. Тому я обрав абсурдні перетворення Хармса, де персонаж часто просто зникає. До того ж зникнення — це ще й звільнення. Отже Вавілонов втрачає можливість порозуміння з оточуючими, намагається її відновити, і коли це не вдається — обирає втечу. Звичайно, це натяк на самогубство. Це суто літературне самогубство, якщо бажаєте.
Особисто для мене було дуже дивним, що така купа людей зібралася біля моєї підліткової фантазії і порається біля неї, наче вона має якесь загальноважливе значення. Місцевий фотохудожник Євген Компанійченко дав приміщення, на телебаченні Наталка орендувала двох операторів з камерами та тележурналіста Максима Щербакова, який зіграв роль Вавілонова. Коли я іноді зустрічаю його, то здригаюся, ніби побачив привида. А як ще ставитися до людини, що погодилася виконувати роль вигаданої тобою примари? В газеті «МІГ» ми взяли «напрокат» редакційну ігуану на ім’я Бакс. Її не було в оповіданні, але ця тваринка повинна була компенсувати втрати, які зазнав текст через екранізацію: половина пасажів була призначена виключно для прочитання і то не вголос. Інга Естеркіна — легендарна фігура в запорізькій журналістиці дуже вдало зіграла дружину Вавілонова: бо, здається, добре розуміла, що означає бути дружиною дивака. Але справжнім королем цього фільму став актор театру “VIE” Микола Махевський, що зіграв другорядну роль сусіда — але ж у нього був і цікавий монолог. Найбільш вдячною та слухняною акторкою була Валентина Кочетовая. Після цього я навіть написав окремий кіносценарій «Старенькі» - для неї та її десятьох подружок, який, на жаль, так і не судилося реалізувати.
Наталка обрала для картини стилістику «Єралашу» - враховуючи ґротескно-гумористичну манеру оповідання та наші фінансові можливості це не дивно. Дивно було б, коли б ми зробили з цього дещо претензійне з натяком на «арт-хаус», але в нас, на щастя, не було тоді ніяких претензій ні до кого. Хоча ні — все ж таки передостанню сцену я б зробив інакше, Наталко!
Фільм «Зникнення Вавілонова»
Додаткові матеріали
- Шинкаренко Олег
- Олег Шинкаренко: Серед найяскравіших бібліовражень - двотомник «Сучасна китайська проза»
- Майстер-клас Андрія Куркова: Олег Шинкаренко, «Зірка»
- Олег Шинкаренко. «Старенькі». АУДІО
- Літературне ЖЖиття. Частина четверта
Коментарі
Останні події
- 24.04.2025|19:16Ееро Балк – лауреат премії Drahomán Prize за 2024 рік
- 24.04.2025|18:51Гостини у Германа Гессе з українськомовним двотомником поезії нобелівського лауреата
- 21.04.2025|21:30“Матуся – домівка” — книжка, яка транслює послання любові, що має отримати кожна дитина
- 18.04.2025|12:57Під час обстрілу Харкова була пошкоджена книгарня «КнигоЛенд»
- 14.04.2025|10:25Помер Маріо Варгас Льоса
- 12.04.2025|09:00IBBY оголосила Почесний список найкращих дитячих книжок 2025 року у категорії «IBBY: колекція книжок для молодих людей з інвалідностями»
- 06.04.2025|20:35Збагнути «незбагненну незбагнеж»
- 05.04.2025|10:06Юлія Чернінька презентує свій новий роман «Називай мене Клас Баєр»
- 05.04.2025|10:01Чверть століття в літературі: Богдана Романцова розкаже в Луцьку про книги, що фіксують наш час
- 05.04.2025|09:56Вистава «Ірод» за п’єсою Олександра Гавроша поєднала новаторство і традицію