
Re: цензії
- 21.07.2025|Віктор ВербичПарадоксальна незбагненна сутність жіночого світу
- 16.07.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя СтефаникаПравда про УПА в підлітковому романі Галини Пагутяк
- 10.07.2025|Дана Пінчевська"Щасливі ті люди, природа яких узгоджується з їхнім родом занять"
- 10.07.2025|Володимир СердюкАнтивоєнна сатира Володимира Даниленка «Та, що тримає небо»
- 27.06.2025|Ірина Фотуйма"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
- 26.06.2025|Михайло ЖайворонЖитомирський текст Петра Білоуса
- 25.06.2025|Віктор ВербичПро що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
- 25.06.2025|Ігор ЗіньчукБажання вижити
- 22.06.2025|Володимир ДаниленкоКазка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
- 17.06.2025|Ігор ЧорнийОбгорнена сумом смертельним душа моя
Видавничі новинки
- Джон Ґвінн. "Лють Богів"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Аталанта"Проза | Буквоїд
- Вероніка Чекалюк. «Діамантова змійка»Проза | Буквоїд
- Джон Ґвінн. "Голод Богів"Книги | Буквоїд
- Олеся Лужецька. "У тебе є ти!"Проза | Буквоїд
- Крістофер Паоліні. "Сон у морі зірок"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Електра"Книги | Буквоїд
- Павло Шикін. "Пітон та інші хлопці"Книги | Буквоїд
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
Події
Фільм «Зникнення Вавілонова». ВІДЕО
«Зникнення Вавілонова» (Україна, 2007). Режисер: Наталя Рєкункова. Автор сценарію: Олег Шинкаренко
В ролях: Валентина Кочетовая, Інга Естеркіна, Максим Щербаков, Микола Махевський, ігуана Бакс (тому що зелений!), далматинець Томас, КІР, Олесь Барліг, Олег Шинкаренко, перехожі, студенти театрального відділення запорізького ВНЗ.
Цей короткий фільм — екранізація мого оповідання, написаного у 1995 році. В ньому йдеться про людину з порушеними соціальними зв’язками — типовий сюжет для підстаркуватого підлітка, яким я був у 19 років. Але, звісно, зізнаватися відкрито у своїй неспроможності для такого дорослого хлопця було соромно, та й хіба мистецтво обирає прямі шляхи? Коли Вавілонов почав розмовляти незрозумілою для оточуючих мовою, то я мав для подальшого розвитку сюжету декілька стандартних напрямків, підказаних світовою літературою. Звичайно, найяскравіша модель — це «Перетворення» Кафки. Але я не хотів зображувати жорстокість — аби в мене жбурляли яблуками, ну й все таке — ви ж самі пам’ятаєте, як воно там було. Тому я обрав абсурдні перетворення Хармса, де персонаж часто просто зникає. До того ж зникнення — це ще й звільнення. Отже Вавілонов втрачає можливість порозуміння з оточуючими, намагається її відновити, і коли це не вдається — обирає втечу. Звичайно, це натяк на самогубство. Це суто літературне самогубство, якщо бажаєте.
Особисто для мене було дуже дивним, що така купа людей зібралася біля моєї підліткової фантазії і порається біля неї, наче вона має якесь загальноважливе значення. Місцевий фотохудожник Євген Компанійченко дав приміщення, на телебаченні Наталка орендувала двох операторів з камерами та тележурналіста Максима Щербакова, який зіграв роль Вавілонова. Коли я іноді зустрічаю його, то здригаюся, ніби побачив привида. А як ще ставитися до людини, що погодилася виконувати роль вигаданої тобою примари? В газеті «МІГ» ми взяли «напрокат» редакційну ігуану на ім’я Бакс. Її не було в оповіданні, але ця тваринка повинна була компенсувати втрати, які зазнав текст через екранізацію: половина пасажів була призначена виключно для прочитання і то не вголос. Інга Естеркіна — легендарна фігура в запорізькій журналістиці дуже вдало зіграла дружину Вавілонова: бо, здається, добре розуміла, що означає бути дружиною дивака. Але справжнім королем цього фільму став актор театру “VIE” Микола Махевський, що зіграв другорядну роль сусіда — але ж у нього був і цікавий монолог. Найбільш вдячною та слухняною акторкою була Валентина Кочетовая. Після цього я навіть написав окремий кіносценарій «Старенькі» - для неї та її десятьох подружок, який, на жаль, так і не судилося реалізувати.
Наталка обрала для картини стилістику «Єралашу» - враховуючи ґротескно-гумористичну манеру оповідання та наші фінансові можливості це не дивно. Дивно було б, коли б ми зробили з цього дещо претензійне з натяком на «арт-хаус», але в нас, на щастя, не було тоді ніяких претензій ні до кого. Хоча ні — все ж таки передостанню сцену я б зробив інакше, Наталко!
Фільм «Зникнення Вавілонова»
Додаткові матеріали
- Шинкаренко Олег
- Олег Шинкаренко: Серед найяскравіших бібліовражень - двотомник «Сучасна китайська проза»
- Майстер-клас Андрія Куркова: Олег Шинкаренко, «Зірка»
- Олег Шинкаренко. «Старенькі». АУДІО
- Літературне ЖЖиття. Частина четверта
Коментарі
Останні події
- 14.07.2025|09:21V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» презентує цьогорічну програму
- 11.07.2025|10:28Оголошено конкурс на літературну премію імені Богдана-Ігоря Антонича “Привітання життя”
- 10.07.2025|23:18«Не народжені для війни»: у Києві презентують нову книжку Артема Чапая
- 08.07.2025|18:17Нова Facebook-група "Люблю читати українське" запрошує поціновувачів вітчизняної літератури
- 01.07.2025|21:38Артур Дронь анонсував вихід нової книги "Гемінґвей нічого не знає": збірка свідчень про війну та життя
- 01.07.2025|18:02Сергію Жадану присуджено австрійську державну премію з європейської літератури
- 01.07.2025|08:53"Дикий Захід" Павла Казаріна тепер польською: Автор дякує за "довге життя" книги, що виявилась пророчою
- 01.07.2025|08:37«Родовід» перевидає «З країни рижу та опію» Софії Яблонської
- 01.07.2025|08:14Мартин Якуб презентував у Житомирі психологічний детектив "Гріх на душу"
- 01.07.2025|06:34ТОП-10 книг ВСЛ за червень 2025 року