Re: цензії

08.04.2024|Ігор Чорний
Злодії VS Революціонери: хто кращий?
Леді й джентльмени, або «Лондонські хроніки» Місіс К
03.04.2024|Марта Мадій, літературознавиця
Фантасмагорія імперського пластиліну
28.03.2024|Ігор Чорний
Прощання не буде?
20.03.2024|Наталія Троша, кандидат філологічних наук
Світиться сонячним спектром душа…
У роздумах і відчуттях
20.03.2024|Валентина Галич, доктор філологічних наук, професор
Життєве кредо автора, яке заохочує до читання
20.03.2024|Віктор Вербич
Ніна Горик: «Ми всі тепер на полі битви»
18.03.2024|Ігор Зіньчук
Кумедні несподіванки на щодень
17.03.2024|Ольга Шаф, м.Дніпро
Коло Стефаника
Головна\Події\Культура

Події

13.12.2014|10:34|Наталія Ревко

«Я сію в бетон. Іноді проростає», - літагент Юка Гаврилова

На тренінгу «Як видати книгу» від «Центру літературної освіти» видавці говорили про те, як створювати якісні книжки, що читаються та продаються.

«Видати книгу без доброго божевілля неможливо» - Василь Ґабор, літературознавець, упорядник «Приватної колекції». 

Василь Ґабор згадує, як у 2002 році разом із другом вирішив видати «Приватну колецію»: «Ця антологія – приватний погляд на літературу 80-х років і ми в жодному разі не хотіли нав’язати власне бачення. Скоріше, ми хотіли впорядкувати ті твори, до яких хочеться повертатися». І навіть коли виникли проблеми з фінансуванням, видавців це не зупинило: «Ми ризикнули – і стався медіа-успіх. Але, нажаль, в Україні не завжди медіа-успіх перетворюється в комерціний. Всі говорили про «Приватну колекцію», але наш борг видавцю був таким, що ми мали б продати наші помешкання. Це було справжнє божевілля. Та зробити щось подібне без доброго божевілля – неможливо». 

Щойно тираж «Приватної колекції» розпродався, Василь Ґабор започаткував нові проекти, серед них «Майстри перекладу» та антологія жіночої прози «Незнайома». «Як ви думаєте, для чого наркомани купують травку? Для кайфу. А для чого ми видаємо книжки? Для того самого» - пояснює він. 

Поради від Василя Ґабора тим, хто хоче видати книгу:

  • У вас має бути оригінальна ідея. Робіть те, що ніхто до вас не робив.
  • Розповідайте про ідею друзям. Гуртом буде легше її реалізувати
  • Ризикувати треба. Але прораховуючи.
  • В Україні найдієвіший спосіб промоції книги – це зустрічі автора з читачами та читання.
  • Прагніть більшого – і до середини дострибнете.

 

«Я сію в бетон. Іноді проростає» - Юка Гаврилова, літературний агент. 

Її називають найуспішнішим літературним агентом в Україні. Сама Юка ставиться до такого визначення зі скепсисом: «Якби я їздила на Rolls-Royce, тоді в мене були б конкуренти. Адже поки автор не заробить грошей – не заробляю я. Я сію в бетон. Іноді проростає». 

Робота літературного агента – це світова практика, але в Україні вона лише набирає обертів: «Більшість видавців не любить агентів, адже мною маніпулювати складніше, аніж автором. Моя робота – це спілкування з видавцями та письменниками, розуміння їх потреб. Можна сказати, що я – милиці для тих письменників, що не хоче або не може спілкуватись».

 

Поради Юки Гаврилової молодим авторам:

  • Якщо ви збираєтесь видавати власну книгу, уявіть себе на базарі біля бабусі, що торгує насінням.  Якщо у вас немає бажання та сил, умовно кажучи, стати біля неї та власноруч продавати свій продукт – не зголошуйтесь видаватись власним коштом.
  • Видавці потрапляють під магію готового продукту. Якщо у вас є видана книжка – до вас поставляться уважніше.
  • Заради першого видання треба піти на жертву. Єдиний ваш внесок – це відмова від гонорару.
  • Треба знати кому ви пропонуєте свій продукт. Дізнайтеся більше про видавництва, в які надсилаєте рукопис. Не треба потикатися з порно туди, де видають дитячу літературу,.
  • В книжковому магазині полиці розташовуються згідно з жанрами. Пам’ятайте, що ваша внижка повинна мати ознаки певного жанру.
  • Працюйте. Існує така цифра – десять тисяч. Це кількість годин роботи, після яких приходить успіх. Лише тоді ви зрозумієте чого досягли і чи варто цим займатись далі.

 

«Настав той час, коли читач обирає якість» - Мар’яна Савка, співзасновниця та головний редактор «Видавництва Старого Лева». 

Чути прагматичні поради від поетеси Мар’яни Савки було особистим відкриттям. Вона не просто «розклала по полицям» роботу успішного видавництва, а й розповіла про особливу метафізику професії. «Запитайте себе: навіщо вам це потрібно? Адже видавати книжки треба лише в тому випадку, якщо ви усвідомлююте, що книжки вашого видавництва змінюють реальність читача, впливають на суспільство, надають щастя іншим та роблять щасливими особисто вас» - говорить вона.

 

Поради видавцям від Мар’яни Савки:

  • Вам потрібна команда. Видавнича справа – це ринок творчості, а це означає, що ваша команда має складатись з творчих людей. Зробіть так, щоб кожний у вашому видавництві бачив перспективу розвитку.
  • Для того, щоб досягнути чогось у видавничій справі, вам треба створити якісний продукт. У вас має бути цікавий автор, професійні перекладачі та редактори, стильний дизайн та ілюстрації, високий рівень поліграфії. Зараз настав час, коли читач обирає якість і його неможливо спокусити дешевими макулатурними книжечками.
  • Не варто вирішувати чи видавати книгу лише через враження від рукопису. Важливо спілкуватись з автором. Ви маєте розуміти, яку аудиторію він приведе до вас, як до видавця.
  • Мало просто рекламувати свій продукт. Навколо нього треба створювати свято. Використовуйте різні канали інформації, публікуйте на сайті та в соціальних мережах новини про авторів та у видавничій галузі. Дуже важливо розкрутити книгу під велику подію або виставку. Наприклад, Форум Видавців або Книжковий Арсенал.
  • Але слід пам’ятати, що метафізика вашої улюбленої роботи важливіша за маркетингові ходи.

 

 «Ідеальний автор має бути працелюбним» - Світлана Скляр, головний редактор видавництва «Клуб Сімейного Дозвілля»

Головний редактор одного з найбільших в Україні видавництв розказала, яким, на її думку, має бути ідеальний письменник.

 

  • Автор має бути компетентним та добре розумітися на тому, про що він пише.
  • Письменник повинен бути активним. Слід стати ядром спільноти творчих людей, які про цього письменника згодом можуть розказати.
  • Працюйте зі словниками та довідниковими виданнями.
  • Ідеальний автор має бути працелюбним. Адже більшість письменників спочатку отримували відмови. Будьте готові багато писати та переписувати.

 

 «Вірити у власну геніальність – так само не продуктивно, як вірити у те, що нічого не вийде» - Ростислав Семків, директор видавництва «Смолоскип».   

Він впевнений - якщо б видавці не були ідеалістами, вони б не видавали книжки. Але у цій професії існує як ідеалістичний вимір, так і прагматичний. Тому, якщо ви вирішили видавати власну книгу, слід звернути увагу на поради Ростислава Семківа.

 

  • Перед бестселлером має бути значна практика письма. Це може бути не лише художні тексти, а й журналістика чи наукова праця. Головне тут – перебувати в письмі.
  • Аудиторію треба будувати. Уявлення про те, що десь є люди, які тільки і чекають, щоб ви видали свій текст, і одразу кинуться купувати вашу книгу – хибне.
  • Активізуйте профілі в соціальних мережах. Добре, якщо у вас буде блог, як майданчик, де ви постійно тренуєтесь писати. Ви також можете зробити промо публікацію, наприклад, на ISSUU.
  • Ніколи не ставтеся до редактора агресивно. Він не хоче зіпсувати текст, а зацікавлений в його покращенні.
  • Ви маєте змиритися з тим, що слабкі тексти треба вилучити, а сильніші – друкувати. Слід провести цю диференціацію. Вірити у власну геніальність – так само не продуктивно, як вірити у те, що нічого не вийде.
  • Раджу, особливо поетам, брати участь у читаннях. Адже важливим є не тільки текст, а і ваша постава як поета.
  • Коли книга вийшла – ваша робота не закінчується. Варто подбати про презентації, фіксувати відгуки та рецензії, запланувати промо-тур чи запропонувати промо-ролик.
  • Не бійтеся відмов. Бійтеся відсутності натхнення!


коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus


Партнери