Re: цензії
- 16.01.2025|Ігор ЧорнийБориславу не до сміху
- 09.01.2025|Богдан СмолякПодвижництво, задокументоване серцем
- 07.01.2025|Тетяна Качак, м. Івано-ФранківськВолодимир Полєк – жива енциклопедія
- 03.01.2025|Віктор ВербичОбітниця Олександра Ковча: «Любити, вірити, чекати»
- 02.01.2025|Галина Максимів, письменницяПро вибір ким бути: ножицями чи папером
- 31.12.2024|Михайло ЖайворонМіж рядками незвіданих тиш
- 31.12.2024|Галина Максимів, письменницяПодорож, яка змінила світ на краще
- 30.12.2024|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськFemina est…
- 30.12.2024|Віктор ВербичКоли любов триваліша за життя
- 30.12.2024|Петро Білоус, доктор філології, професор«Небо єднати з полем...»
Видавничі новинки
- Ігор Павлюк. «Торф»Книги | Буквоїд
- Вийшла антологія української художньої прози «Наша Перша світова»Книги | Іванка Когутич
- Олександр Ковч. "Нотатки на полях"Поезія | Буквоїд
- У видавництві Vivat вийшов комікс про Степана БандеруКниги | Буквоїд
- Корупція та реформи. Уроки економічної історії АмерикиКниги | Буквоїд
- У "НІКА-Центр" виходять книги Ісама Расіма "Африканський танець" та Карама Сабера "Святиня"Проза | Буквоїд
- Ігор Павлюк. "Бут. Історія України у драматичних поемах"Поезія | Буквоїд
- У Чернівцях видали новий роман Галини ПетросанякПроза | Буквоїд
- Станіслав Ігнацій Віткевич. «Ненаситність»Проза | Буквоїд
- Чеслав Маркевич. «Тропи»Поезія | Буквоїд
Події
«Я сію в бетон. Іноді проростає», - літагент Юка Гаврилова
- У вас має бути оригінальна ідея. Робіть те, що ніхто до вас не робив.
- Розповідайте про ідею друзям. Гуртом буде легше її реалізувати
- Ризикувати треба. Але прораховуючи.
- В Україні найдієвіший спосіб промоції книги – це зустрічі автора з читачами та читання.
- Прагніть більшого – і до середини дострибнете.
- Якщо ви збираєтесь видавати власну книгу, уявіть себе на базарі біля бабусі, що торгує насінням. Якщо у вас немає бажання та сил, умовно кажучи, стати біля неї та власноруч продавати свій продукт – не зголошуйтесь видаватись власним коштом.
- Видавці потрапляють під магію готового продукту. Якщо у вас є видана книжка – до вас поставляться уважніше.
- Заради першого видання треба піти на жертву. Єдиний ваш внесок – це відмова від гонорару.
- Треба знати кому ви пропонуєте свій продукт. Дізнайтеся більше про видавництва, в які надсилаєте рукопис. Не треба потикатися з порно туди, де видають дитячу літературу,.
- В книжковому магазині полиці розташовуються згідно з жанрами. Пам’ятайте, що ваша внижка повинна мати ознаки певного жанру.
- Працюйте. Існує така цифра – десять тисяч. Це кількість годин роботи, після яких приходить успіх. Лише тоді ви зрозумієте чого досягли і чи варто цим займатись далі.
- Вам потрібна команда. Видавнича справа – це ринок творчості, а це означає, що ваша команда має складатись з творчих людей. Зробіть так, щоб кожний у вашому видавництві бачив перспективу розвитку.
- Для того, щоб досягнути чогось у видавничій справі, вам треба створити якісний продукт. У вас має бути цікавий автор, професійні перекладачі та редактори, стильний дизайн та ілюстрації, високий рівень поліграфії. Зараз настав час, коли читач обирає якість і його неможливо спокусити дешевими макулатурними книжечками.
- Не варто вирішувати чи видавати книгу лише через враження від рукопису. Важливо спілкуватись з автором. Ви маєте розуміти, яку аудиторію він приведе до вас, як до видавця.
- Мало просто рекламувати свій продукт. Навколо нього треба створювати свято. Використовуйте різні канали інформації, публікуйте на сайті та в соціальних мережах новини про авторів та у видавничій галузі. Дуже важливо розкрутити книгу під велику подію або виставку. Наприклад, Форум Видавців або Книжковий Арсенал.
- Але слід пам’ятати, що метафізика вашої улюбленої роботи важливіша за маркетингові ходи.
- Автор має бути компетентним та добре розумітися на тому, про що він пише.
- Письменник повинен бути активним. Слід стати ядром спільноти творчих людей, які про цього письменника згодом можуть розказати.
- Працюйте зі словниками та довідниковими виданнями.
- Ідеальний автор має бути працелюбним. Адже більшість письменників спочатку отримували відмови. Будьте готові багато писати та переписувати.
- Перед бестселлером має бути значна практика письма. Це може бути не лише художні тексти, а й журналістика чи наукова праця. Головне тут – перебувати в письмі.
- Аудиторію треба будувати. Уявлення про те, що десь є люди, які тільки і чекають, щоб ви видали свій текст, і одразу кинуться купувати вашу книгу – хибне.
- Активізуйте профілі в соціальних мережах. Добре, якщо у вас буде блог, як майданчик, де ви постійно тренуєтесь писати. Ви також можете зробити промо публікацію, наприклад, на ISSUU.
- Ніколи не ставтеся до редактора агресивно. Він не хоче зіпсувати текст, а зацікавлений в його покращенні.
- Ви маєте змиритися з тим, що слабкі тексти треба вилучити, а сильніші – друкувати. Слід провести цю диференціацію. Вірити у власну геніальність – так само не продуктивно, як вірити у те, що нічого не вийде.
- Раджу, особливо поетам, брати участь у читаннях. Адже важливим є не тільки текст, а і ваша постава як поета.
- Коли книга вийшла – ваша робота не закінчується. Варто подбати про презентації, фіксувати відгуки та рецензії, запланувати промо-тур чи запропонувати промо-ролик.
- Не бійтеся відмов. Бійтеся відсутності натхнення!
На тренінгу «Як видати книгу» від «Центру літературної освіти» видавці говорили про те, як створювати якісні книжки, що читаються та продаються.
«Видати книгу без доброго божевілля неможливо» - Василь Ґабор, літературознавець, упорядник «Приватної колекції».
Василь Ґабор згадує, як у 2002 році разом із другом вирішив видати «Приватну колецію»: «Ця антологія – приватний погляд на літературу 80-х років і ми в жодному разі не хотіли нав’язати власне бачення. Скоріше, ми хотіли впорядкувати ті твори, до яких хочеться повертатися». І навіть коли виникли проблеми з фінансуванням, видавців це не зупинило: «Ми ризикнули – і стався медіа-успіх. Але, нажаль, в Україні не завжди медіа-успіх перетворюється в комерціний. Всі говорили про «Приватну колекцію», але наш борг видавцю був таким, що ми мали б продати наші помешкання. Це було справжнє божевілля. Та зробити щось подібне без доброго божевілля – неможливо».
Щойно тираж «Приватної колекції» розпродався, Василь Ґабор започаткував нові проекти, серед них «Майстри перекладу» та антологія жіночої прози «Незнайома». «Як ви думаєте, для чого наркомани купують травку? Для кайфу. А для чого ми видаємо книжки? Для того самого» - пояснює він.
Поради від Василя Ґабора тим, хто хоче видати книгу:
«Я сію в бетон. Іноді проростає» - Юка Гаврилова, літературний агент.
Її називають найуспішнішим літературним агентом в Україні. Сама Юка ставиться до такого визначення зі скепсисом: «Якби я їздила на Rolls-Royce, тоді в мене були б конкуренти. Адже поки автор не заробить грошей – не заробляю я. Я сію в бетон. Іноді проростає».
Робота літературного агента – це світова практика, але в Україні вона лише набирає обертів: «Більшість видавців не любить агентів, адже мною маніпулювати складніше, аніж автором. Моя робота – це спілкування з видавцями та письменниками, розуміння їх потреб. Можна сказати, що я – милиці для тих письменників, що не хоче або не може спілкуватись».
Поради Юки Гаврилової молодим авторам:
«Настав той час, коли читач обирає якість» - Мар’яна Савка, співзасновниця та головний редактор «Видавництва Старого Лева».
Чути прагматичні поради від поетеси Мар’яни Савки було особистим відкриттям. Вона не просто «розклала по полицям» роботу успішного видавництва, а й розповіла про особливу метафізику професії. «Запитайте себе: навіщо вам це потрібно? Адже видавати книжки треба лише в тому випадку, якщо ви усвідомлююте, що книжки вашого видавництва змінюють реальність читача, впливають на суспільство, надають щастя іншим та роблять щасливими особисто вас» - говорить вона.
Поради видавцям від Мар’яни Савки:
«Ідеальний автор має бути працелюбним» - Світлана Скляр, головний редактор видавництва «Клуб Сімейного Дозвілля».
Головний редактор одного з найбільших в Україні видавництв розказала, яким, на її думку, має бути ідеальний письменник.
«Вірити у власну геніальність – так само не продуктивно, як вірити у те, що нічого не вийде» - Ростислав Семків, директор видавництва «Смолоскип».
Він впевнений - якщо б видавці не були ідеалістами, вони б не видавали книжки. Але у цій професії існує як ідеалістичний вимір, так і прагматичний. Тому, якщо ви вирішили видавати власну книгу, слід звернути увагу на поради Ростислава Семківа.
Коментарі
Останні події
- 17.01.2025|11:04Топ БараБуки: короткий список найкращих дитячих і підліткових видань 2024 року
- 15.01.2025|10:48FRANKOPRIZE 2025: Комітет розпочав прийом заявок
- 12.01.2025|20:21Філософські есе Олега Кришталя крізь призму відгуків
- 12.01.2025|08:23«Книжка року’2024». Парад переможців: Короткі списки номінації «Красне письменство»
- 11.01.2025|21:35«Де моє хутро»: історія про силу прийняття вперше презентували у Львові
- 11.01.2025|09:00«Книжка року’2024». Парад переможців: Короткі списки номінації «Софія»
- 10.01.2025|14:39У Луцьку відбудеться театралізоване дійство «вірші. хліб. вино»
- 10.01.2025|07:49«Книжка року’2024». Парад переможців: Короткі списки номінації «Візитівка»
- 09.01.2025|07:59«Книжка року’2024». Парад переможців: Короткі списки номінації «Обрії»
- 08.01.2025|08:18«Книжка року’2024». Парад переможців: Короткі списки номінації «Минувшина»