
Re: цензії
- 27.06.2025|Ірина Фотуйма"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
- 26.06.2025|Михайло ЖайворонЖитомирський текст Петра Білоуса
- 25.06.2025|Віктор ВербичПро що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
- 25.06.2025|Ігор ЗіньчукБажання вижити
- 22.06.2025|Володимир ДаниленкоКазка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
- 17.06.2025|Ігор ЧорнийОбгорнена сумом смертельним душа моя
- 13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя СтефаникаЗвичайний читач, який став незвичайним поетом
- 12.06.2025|Ігор Зіньчук«Європейський міст» для України
- 07.06.2025|Ігор ЧорнийСни під час пандемії
- 03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськКаміння не мовчить: контур герменевтики
Видавничі новинки
- Вероніка Чекалюк. «Діамантова змійка»Проза | Буквоїд
- Джон Ґвінн. "Голод Богів"Книги | Буквоїд
- Олеся Лужецька. "У тебе є ти!"Проза | Буквоїд
- Крістофер Паоліні. "Сон у морі зірок"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Електра"Книги | Буквоїд
- Павло Шикін. "Пітон та інші хлопці"Книги | Буквоїд
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
Події
«Я сію в бетон. Іноді проростає», - літагент Юка Гаврилова
- У вас має бути оригінальна ідея. Робіть те, що ніхто до вас не робив.
- Розповідайте про ідею друзям. Гуртом буде легше її реалізувати
- Ризикувати треба. Але прораховуючи.
- В Україні найдієвіший спосіб промоції книги – це зустрічі автора з читачами та читання.
- Прагніть більшого – і до середини дострибнете.
- Якщо ви збираєтесь видавати власну книгу, уявіть себе на базарі біля бабусі, що торгує насінням. Якщо у вас немає бажання та сил, умовно кажучи, стати біля неї та власноруч продавати свій продукт – не зголошуйтесь видаватись власним коштом.
- Видавці потрапляють під магію готового продукту. Якщо у вас є видана книжка – до вас поставляться уважніше.
- Заради першого видання треба піти на жертву. Єдиний ваш внесок – це відмова від гонорару.
- Треба знати кому ви пропонуєте свій продукт. Дізнайтеся більше про видавництва, в які надсилаєте рукопис. Не треба потикатися з порно туди, де видають дитячу літературу,.
- В книжковому магазині полиці розташовуються згідно з жанрами. Пам’ятайте, що ваша внижка повинна мати ознаки певного жанру.
- Працюйте. Існує така цифра – десять тисяч. Це кількість годин роботи, після яких приходить успіх. Лише тоді ви зрозумієте чого досягли і чи варто цим займатись далі.
- Вам потрібна команда. Видавнича справа – це ринок творчості, а це означає, що ваша команда має складатись з творчих людей. Зробіть так, щоб кожний у вашому видавництві бачив перспективу розвитку.
- Для того, щоб досягнути чогось у видавничій справі, вам треба створити якісний продукт. У вас має бути цікавий автор, професійні перекладачі та редактори, стильний дизайн та ілюстрації, високий рівень поліграфії. Зараз настав час, коли читач обирає якість і його неможливо спокусити дешевими макулатурними книжечками.
- Не варто вирішувати чи видавати книгу лише через враження від рукопису. Важливо спілкуватись з автором. Ви маєте розуміти, яку аудиторію він приведе до вас, як до видавця.
- Мало просто рекламувати свій продукт. Навколо нього треба створювати свято. Використовуйте різні канали інформації, публікуйте на сайті та в соціальних мережах новини про авторів та у видавничій галузі. Дуже важливо розкрутити книгу під велику подію або виставку. Наприклад, Форум Видавців або Книжковий Арсенал.
- Але слід пам’ятати, що метафізика вашої улюбленої роботи важливіша за маркетингові ходи.
- Автор має бути компетентним та добре розумітися на тому, про що він пише.
- Письменник повинен бути активним. Слід стати ядром спільноти творчих людей, які про цього письменника згодом можуть розказати.
- Працюйте зі словниками та довідниковими виданнями.
- Ідеальний автор має бути працелюбним. Адже більшість письменників спочатку отримували відмови. Будьте готові багато писати та переписувати.
- Перед бестселлером має бути значна практика письма. Це може бути не лише художні тексти, а й журналістика чи наукова праця. Головне тут – перебувати в письмі.
- Аудиторію треба будувати. Уявлення про те, що десь є люди, які тільки і чекають, щоб ви видали свій текст, і одразу кинуться купувати вашу книгу – хибне.
- Активізуйте профілі в соціальних мережах. Добре, якщо у вас буде блог, як майданчик, де ви постійно тренуєтесь писати. Ви також можете зробити промо публікацію, наприклад, на ISSUU.
- Ніколи не ставтеся до редактора агресивно. Він не хоче зіпсувати текст, а зацікавлений в його покращенні.
- Ви маєте змиритися з тим, що слабкі тексти треба вилучити, а сильніші – друкувати. Слід провести цю диференціацію. Вірити у власну геніальність – так само не продуктивно, як вірити у те, що нічого не вийде.
- Раджу, особливо поетам, брати участь у читаннях. Адже важливим є не тільки текст, а і ваша постава як поета.
- Коли книга вийшла – ваша робота не закінчується. Варто подбати про презентації, фіксувати відгуки та рецензії, запланувати промо-тур чи запропонувати промо-ролик.
- Не бійтеся відмов. Бійтеся відсутності натхнення!
На тренінгу «Як видати книгу» від «Центру літературної освіти» видавці говорили про те, як створювати якісні книжки, що читаються та продаються.
«Видати книгу без доброго божевілля неможливо» - Василь Ґабор, літературознавець, упорядник «Приватної колекції».
Василь Ґабор згадує, як у 2002 році разом із другом вирішив видати «Приватну колецію»: «Ця антологія – приватний погляд на літературу 80-х років і ми в жодному разі не хотіли нав’язати власне бачення. Скоріше, ми хотіли впорядкувати ті твори, до яких хочеться повертатися». І навіть коли виникли проблеми з фінансуванням, видавців це не зупинило: «Ми ризикнули – і стався медіа-успіх. Але, нажаль, в Україні не завжди медіа-успіх перетворюється в комерціний. Всі говорили про «Приватну колекцію», але наш борг видавцю був таким, що ми мали б продати наші помешкання. Це було справжнє божевілля. Та зробити щось подібне без доброго божевілля – неможливо».
Щойно тираж «Приватної колекції» розпродався, Василь Ґабор започаткував нові проекти, серед них «Майстри перекладу» та антологія жіночої прози «Незнайома». «Як ви думаєте, для чого наркомани купують травку? Для кайфу. А для чого ми видаємо книжки? Для того самого» - пояснює він.
Поради від Василя Ґабора тим, хто хоче видати книгу:
«Я сію в бетон. Іноді проростає» - Юка Гаврилова, літературний агент.
Її називають найуспішнішим літературним агентом в Україні. Сама Юка ставиться до такого визначення зі скепсисом: «Якби я їздила на Rolls-Royce, тоді в мене були б конкуренти. Адже поки автор не заробить грошей – не заробляю я. Я сію в бетон. Іноді проростає».
Робота літературного агента – це світова практика, але в Україні вона лише набирає обертів: «Більшість видавців не любить агентів, адже мною маніпулювати складніше, аніж автором. Моя робота – це спілкування з видавцями та письменниками, розуміння їх потреб. Можна сказати, що я – милиці для тих письменників, що не хоче або не може спілкуватись».
Поради Юки Гаврилової молодим авторам:
«Настав той час, коли читач обирає якість» - Мар’яна Савка, співзасновниця та головний редактор «Видавництва Старого Лева».
Чути прагматичні поради від поетеси Мар’яни Савки було особистим відкриттям. Вона не просто «розклала по полицям» роботу успішного видавництва, а й розповіла про особливу метафізику професії. «Запитайте себе: навіщо вам це потрібно? Адже видавати книжки треба лише в тому випадку, якщо ви усвідомлююте, що книжки вашого видавництва змінюють реальність читача, впливають на суспільство, надають щастя іншим та роблять щасливими особисто вас» - говорить вона.
Поради видавцям від Мар’яни Савки:
«Ідеальний автор має бути працелюбним» - Світлана Скляр, головний редактор видавництва «Клуб Сімейного Дозвілля».
Головний редактор одного з найбільших в Україні видавництв розказала, яким, на її думку, має бути ідеальний письменник.
«Вірити у власну геніальність – так само не продуктивно, як вірити у те, що нічого не вийде» - Ростислав Семків, директор видавництва «Смолоскип».
Він впевнений - якщо б видавці не були ідеалістами, вони б не видавали книжки. Але у цій професії існує як ідеалістичний вимір, так і прагматичний. Тому, якщо ви вирішили видавати власну книгу, слід звернути увагу на поради Ростислава Семківа.
Коментарі
Останні події
- 29.06.2025|13:28ВСЛ оголосило передзамовлення на книжку Юлії Чернінької "Бестселер у борг"
- 26.06.2025|19:06Дмитро Лазуткін став лауреатом літературної премії імені Бориса Нечерди
- 26.06.2025|14:27Роман, що повертає емпатію: у Луцьку вийшла книжка Костянтина Коверзнєва
- 26.06.2025|07:43«Антологія американської поезії 1855–1925»
- 25.06.2025|13:07V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує фокус-тему та нових учасників
- 25.06.2025|12:47Блискучі рішення для життя і роботи: українською побачив світ комікс всесвітньовідомого поведінкового економіста Дена Аріелі
- 25.06.2025|12:31«Основи» готують до друку «Стан людини» Ханни Арендт
- 25.06.2025|11:57Сьомий Тиждень швейцарського кіно відбувається у липні
- 25.06.2025|11:51Видавництво READBERRY перевидало «Чорну раду» Куліша
- 20.06.2025|10:25«На кордоні культур»: до Луцька завітає делегація митців і громадських діячів із Польщі