Re: цензії

14.09.2025|Тетяна Колядинська, м. Дніпро
За якими правилами “грали” радянські засоби масової інформації
03.09.2025|Ольга Шаф, м. Дніпро
«Був на рідній землі…»
02.09.2025|Віктор Вербич
Книга долі Федора Литвинюка: ціна вибору
01.09.2025|Василь Пазинич, поет, фізик-математик, член НСПУ, м. Суми
Одухотворений мегавулкан мезозойської ери
25.08.2025|Ярослав Поліщук
Шалений вертеп
25.08.2025|Ігор Зіньчук
Правди мало не буває
18.08.2025|Володимир Гладишев
«НЕМОВ СТОЛІТЬ НЕБАЧЕНИХ ВЕСНА – ПЕРЕД ОЧИМА СХОДИТЬ УКРАЇНА»
12.08.2025|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ
Полтавська хоку-центричність
07.08.2025|Ігор Чорний
Роки минають за роками…
06.08.2025|Ярослав Поліщук
Снити про щастя
Головна\Події\Культура

Події

06.12.2011|07:12|Тетяна Криницька

Коли народжується картина?

Коли народжується картина? Точніше, коли вона починає жити? І де живуть картини?


Зрозуміло, що зароджується картина в голові художника, він її творець і автор. У когось це відбувається з муками творчості, у когось - легко. Хтось пише довго, прискіпливо, висуваючи високі вимоги до свого творіння, залишаючись часто невдоволеним результатом, переписуючи його багато разів. А інші швидко і натхненно малюють свої твори, міняючи полотна і фарби. 


Що ж далі? Твір народжений, створений і посів своє місце в глибинах художньої майстерні. Але щоб вдихнути в твір повноцінне життя, його повинен побачити глядач. Для цього і існують центри сучасної культури - галереї, своєрідні посередники між художником і глядачем.

У галереях формується ринок живопису, ціна, вивчається попит на той або інший жанр мистецтва, картини отримують публічне визнання. Без правильно збудованого галерейного бізнесу немає ринку витворів мистецтва. Скорочений шлях з майстерні художника в приватну колекцію втрачає дуже важливий компонент для картини -публічність. І без такого важливого учасника художнього ринку як галерея більш за всіх втрачає, як не дивно, художник. Хоча часто-густо художники цього не хочуть визнавати. Але ж якщо немає публічності, немає стійкого попиту на дане мистецтво, немає і зростання ціни картини. Кожен, якщо можна так сказати, «вариться у власному соку».

Займатися ж власним «розкручуванням» художник не може, оскільки у хорошого художника на це просто не вистачить часу (а поганих Художників, як відомо, не буває). Що ж робити сьогодні, коли ринку живопису в Україні немає, або він знаходиться в жалюгідному стані? На це питання кожна із сторін, напевно, має  відповідь. Щоправда, як правило, художник має свою відповідь, галерея - свою, а глядач (споживач, покупець) - свою.

На мій погляд, сьогодні в Україні важливу роль повинна відігравати держава. В тому сенсі, що вона (держава) не повинна заважати вільному розвитку відносин на ринку сучасних мистецтв (не антикваріату), звільнивши учасників цього ринку від податків, заохочуючи тим самим його розвиток. І тоді відкриватимуться (а не зачинятимуться) нові сучасні галереї, пропагуючи українське мистецтво як в Україні, так і за її межами. Що ж до ринку антикваріату, то це зовсім інша тема, яка потребує особливої уваги.

 



Додаткові матеріали

CONTEMPORARYartREALISM, або Яке мистецтво є АКТУАЛЬНИМ
коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus


Партнери