Re: цензії

30.12.2024|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ
Femina est…
30.12.2024|Віктор Вербич
Коли любов триваліша за життя
30.12.2024|Петро Білоус, доктор філології, професор
«Небо єднати з полем...»
18.12.2024|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ
Нотатки мемуарного жанру
17.12.2024|Оксана Тебешевська, заслужений учитель України, письменниця
Володимир Качкан: «З того слова насію довічних пісень…»
14.12.2024|Валентина Семеняк, письменниця
Ключ до послань
10.12.2024|Ігор Зіньчук
Свобода не має ціни
01.12.2024|Ігор Зіньчук
Томас Манн „Будденброки” – роман–сага про занепад однієї родини
20.11.2024|Михайло Жайворон
Слова, яких вимагав світ
19.11.2024|Тетяна Дігай, Тернопіль
Поети завжди матимуть багато роботи

Літературний дайджест

Журі очолила Забужко, а Гофман та Шкляр не порозумілися: у Києві відкрилася 41 "Молодість"

Холодно, але душевно.

Цьогорічне відкриття "Молодості" було, мабуть, найменш помпезним за останні десять років. Ніякої червоної доріжки, гламуру та жодних кінозірок. Після грандіозної церемоній відкриття ювілейного сорокового фестивалю, яка минулого року відбувалася у розцяцькованому приміщенні Київської опери, цьогорічне зібрання столичного бомонду в скромній "Київській Русі" пройшло майже по-спартанськи.

У великій залі кінотеатру було незатишно і холодно, тож гості цього разу забули про вечірнє вбрання і одяглися якомога тепліше. Лише телеведуча Катя Осадча усім своїм виглядом нагадувала, що краса таки потребує жертв, і стояла перед камерою в легкій червоній сукні.

І все ж атмосфера у залі була майже інтимною, адже на відкриття прийшли люди, які знають один одного не один рік, і розсідалися вони групками "за інтересами". Серед гостей церемонії були письменник Василь Шкляр, актори Володимир Горянський та Лариса Кадочнікова, театральний режисер Сергій Проскурня, кінорежисери Роман Балаян та Єжи Гофман, голова спілки кінематографістів Сергій Тримбач, співробітниця адміністрації Президента Ганна Герман, почесний президент "Молодості" Віктор Ющенко з дружиною Катериною, голова Держкіно Катерина Копилова та інші гості.

 

Пікантності цьому зібранню додавала нещодавня відмова Єжи Гофмана від екранізації скандального роману Василя Шкляра "Чорний ворон". Режисер заявив, що книжка йому не сподобалася, і від будь-яких подальших коментарів відмовився.

Його рішенням, схоже, найбільше був засмучений Віктор Ющенко, який особисто шукав режисера для цієї екранізації, тому не приховував свого розчарування від журналістів. Усі учасники цієї драми були присутні у залі, проте ввічливо трималися на відстані один від одного. Зрештою, не дивно, що режисер єврейського походження не вподобав книжку, яку багато хто вважає антисемітською.

Іще одним письменником у центрі уваги цьогорічної "Молодості" стала Оксана Забужко, яка очолила міжнародне журі фестивалю. Спілкуючись із пресою, літераторка зазначила, що покладеної на неї відповідальності не боїться, адже цікавиться кінематографом не один рік.

Свої очікування від молодих кінематографістів Забужко сформулювала туманно, але красиво: вона сподівається, що їхні фільми зможуть покращити "екологію духовності". Хто ж справиться із цим завданням, побачимо за тиждень.

На сцені та на екрані

На відміну від попередніх церемоній відкриття, цього разу обійшлося без розмаїття естрадних номерів – перед глядачами музику із відомих фільмів зіграв камерний оркестр New Era Orchestra. До речі, 25 жовтня цей колектив матиме на "Молодості" іще один виступ, під час якого виконає музику із кінострічок Андрєя Тарковського.

По закінченні музичного номеру на сцену піднялися Ганна Герман, яка привітала фестиваль від імені Президента Віктора Януковича та Катерина Копилова, яка зачитала віншування від прем’єр-міністра Миколи Азарова.

Віктор Федорович, чия власна молодість минала зовсім не на кінофестивалях, просив передати, що розуміє проблеми "Молодості", яка має все, крім грошей, і обіцяв допомогти матеріально. Публіка у залі, яка зустріла ім’я Гаранта свистом, після цих слів схвально загуділа.

До глядачів звернувся і Віктор Ющенко, який вручив "заслуженого" Скіфського оленя сценаристові Рустаму Ібраґімбєкову. Церемонію закривала польська делегація на чолі з Єжи Гофманом, що вона представила його нову (але не останню, як наголосив сам метр) картину "Варшавська битва 1920 року".

Це вже третя стрічка режисера, яка відкриває "Молодість". Крім того, "Варшавська битва 1920 року" є першим польським фільмом у 3D, і першим фільмом у цьому форматі на фестивалі. Цей факт був обіграний і під час самої церемонії відкриття – усі, хто піднімалися на сцену, неодмінно одягали на себе 3D окуляри.

Польський посол Генрик Литвин ввів публіку у контекст кінотвору, розповівши про те, як 1920 року Польща врятувала Європу від революційної Росії. Допомагали полякам і українці.

Саму ж стрічку мабуть краще охарактеризувати як "військово-патріотичну мелодраму". У фільмі йдеться про двох розділених війною закоханих, які рятують батьківщину від ворога і, врешті-решт, возз’єднуються цілі та майже неушкоджені.

Гофман - випускник московського ВДІКУ 1955 року, і у його фільмі відчувається важкий дух соцреалізму: тут добрі та мужні б’ються із ницими та жорстокими; маршал Пілсудський морщить лоба над картами, як Сталін у радянському кіно, а усі позитивні герої дотримуються єдино правильної ідеології – у даному випадку віри у Бога та Велику Польщу.

 

"Молодість-41": є що подивитися

Цьогорічна "Молодість", як і завше, представляє у своїй конкурсній програмі студентські фільми, а також професійні дебюти у короткому та повному метрі. Традиційно відбудеться "Українська панорама" і конкурс фільмів на ЛГБТ тематику "Сонячний зайчик".

Судитимуть учасників конкурсу Міжнародне журі фестивалю, Журі міжнародної федерації кінопреси, Журі міжнародної федерації кіноклубів, Екуменічне журі, Журі панорами українського кіно та самі глядачі, які оберуть переможця конкурсу глядацьких симпатій.

У позаконкурсній програмі фестивалю - ретроспектива фільмів режисерки Майї Дерен та актриси Сандрін Боннер, скандинавська панорама, ночі короткого метру, польська школа анімації та програма польського документального кіно, покази франкомовного та німецькомовного кіно, нового російського кіно та українських прем’єр (і це далеко не все).

Програма Cinergy, яка складається із кількох секцій, цілковито присвячена експериментальному кіно, зокрема фільмам із "Розширеного форуму" на Берлінале та кінофестивалю в Обергаузені.  

Також у межах "Молодості" відбудуться покази класичних кінокартин у супроводі живої музики: стрічку Еуґена Іллєша "Маня" супроводжуватиме Вроцлавський камерний оркестр "Леопольдініум", а картину Георгія Стабового "Два дні" – симфонічний оркестр. Також відбудеться фотовиставка, присвячена зйомкам фільму Андрєя Тарковського "Жертвопринесення" і показ цієї картини.

Традиційна позаконкурсна програма "Фестиваль фестивалів" представить переможців та учасників найзнаменитіших міжнародних кінофестивалів 2011 року. Цьогоріч у програмі дев’ять картин, зокрема "Надер і Симін: Розлучення" Асґара Фаргаді ("Золотий ведмідь" на Берлінале), "Якось в Анатолії" Нурі Більґе Джейлана (Гран-Прі Каннського фестивалю), "Йоанна" Фелікса Фалька (нагорода від журі кіноклубів на Московському МКФ), "Невгамовні" Ґаса Ван Сента та уславлений "Туринській кінь" Бели Тарра ("Срібний ведмідь" на Берлінале).

Окремою подією буде українська прем’єра останньої стрічки уславленого режисера Кім Кі-Дука "Аріранґ", яка перемогла у програмі "Особливий погляд" цьогорічного Каннського фестивалю.

Анна Купінська



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus


Партнери