
Re: цензії
- 27.06.2025|Ірина Фотуйма"Конні не винні" або Хроніка одного щастя
- 26.06.2025|Михайло ЖайворонЖитомирський текст Петра Білоуса
- 25.06.2025|Віктор ВербичПро що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
- 25.06.2025|Ігор ЗіньчукБажання вижити
- 22.06.2025|Володимир ДаниленкоКазка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
- 17.06.2025|Ігор ЧорнийОбгорнена сумом смертельним душа моя
- 13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя СтефаникаЗвичайний читач, який став незвичайним поетом
- 12.06.2025|Ігор Зіньчук«Європейський міст» для України
- 07.06.2025|Ігор ЧорнийСни під час пандемії
- 03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськКаміння не мовчить: контур герменевтики
Видавничі новинки
- Джон Ґвінн. "Голод Богів"Книги | Буквоїд
- Олеся Лужецька. "У тебе є ти!"Проза | Буквоїд
- Крістофер Паоліні. "Сон у морі зірок"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Електра"Книги | Буквоїд
- Павло Шикін. "Пітон та інші хлопці"Книги | Буквоїд
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
- Тетяна Трощинська. «Любов не минає. Щоденник мами, що втратила сина»Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
Сильвестров дочекався музики
До 73–річчя видатного композитора Валентина Сильвестрова презентували книгу лекцій–бесід із диском з усіма його творами.
Неодноразово доводилося бачити, як на фестивалях класичної музики у перших рядах сидить літній чоловік із диктофоном у руках і записує концерт. Якось подруга зауважила: подивись як геніальний композитор Валентин Сильвестров записує свої твори. Ми навіть побилися об заклад, чи це Сильвестров. Я була переконана, що цей чоловік просто схожий на відомого композитора —мовляв, навіщо метру нової музики записувати концерти, на яких грають його твори.
На презентації книги «Дочекатися музики» Валентина Сильвестрова, яка відбулася минулої п’ятниці в Національній спілці композиторів, відразу після дня народження композитора (31 вересня він святкував своє 73–річчя), відповідь стала очевидною. «В епоху інформаційної перенасиченості одноразовість звучання отримала дуже широке розповсюдження, тому що композитори знають, що другого прослуховування їхніх творів може й не бути», — пояснив Валентин Сильвестров. Народний артист України, один із найвідоміших у світі українських композиторів, автор семи симфоній, численних фортепіанних творів, творів для солістів з оркестром і хору, камерної музики, а також автор музики до фільмів Кіри Муратової «Настройщик», «Чеховські мотиви» і до стрічки «Час прощання» Франсуа Озона, не скаржиться, що його твори недооцінили. Він належить до тих композиторів, твори яких виконують чи не на кожному фестивалі класичної музики. Але проблема полягає в іншому: спробуйте знайти диск із записами Сильвестрова в музичних крамницях чи інтернет–магазинах. Поразка гарантована!
Книга Сильвестрова, яка днями побачила світ у видавництві «Дух і Літера», говорить сама за себе. «Дочекатися музики». В основу книги лягли записані бесіди з 2007 року, які на творчих вечорах у Спілці композиторів вів із Сильвестровим художній керівник ансамблю «Рикошет» Сергій Пілютиков. Додатком до книги став диск формату MP3 із записом усіх творів Сильвестрова. Вихід книги і диску став можливим за підтримки посольства Німеччини.
Презентація складалася з двох частин: обговорення книги і концертної програми ансамблю «Рикошет», який зіграв і авангардну музику 80–х та неоромантизм 2000–х Валентина Сильвестрова. Доктор мистецтвознавства, професор, завідувач кафедри старовинної музики Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського Ніна Олександрівна Герасимова–Персидська зізналася, що сучасній музиці потрібен словесний супровід. «Інколи це пов’язано з необхідністю пояснити, як вона писалася. Інколи композитори намагаються розказати про те, що вони хотіли створити, — каже Герасимова–Персидська. — Музика Сильвестрова звертається до нас напряму, без перекладів. Ми не повинні говорити щось перед концертом, щоб публіка її зрозуміла. Вона нічого не ховає».
У Сергія Пілютикова була інша мотивація. «Бесідуючи з Валентином Васильовичем, я колись із сумом подумав: як жаль, що його неймовірно глибокі, іронічні думки більше ніхто не почує. Цю несправедливість треба виправити», — згадує Пілютиков. Так народилися лекції–бесіди у спілці композиторів, які Сильвестров називав «месами». Під час цих вечорів, а пізніше у книзі, він розкрив себе як людину неймовірно цікаву з глибокою життєвою філософією, яку інтегрував у музику. Сильвестров розмірковує про авангард, про те, що він звільняє музиканта від «музикальності», про безсмертну музику, про Баха, Моцарта, Шуберта і Шостаковича. Валентин Васильович розповідає, що перед тим, як писати музику, він звільняється від «композиторства», постує, як іконописці, і намагається своєю майстерністю не нашкодити, як ідеться у заповіді лікарів.
Ольга Жук
Коментарі
Останні події
- 26.06.2025|19:06Дмитро Лазуткін став лауреатом літературної премії імені Бориса Нечерди
- 26.06.2025|14:27Роман, що повертає емпатію: у Луцьку вийшла книжка Костянтина Коверзнєва
- 26.06.2025|07:43«Антологія американської поезії 1855–1925»
- 25.06.2025|13:07V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує фокус-тему та нових учасників
- 25.06.2025|12:47Блискучі рішення для життя і роботи: українською побачив світ комікс всесвітньовідомого поведінкового економіста Дена Аріелі
- 25.06.2025|12:31«Основи» готують до друку «Стан людини» Ханни Арендт
- 25.06.2025|11:57Сьомий Тиждень швейцарського кіно відбувається у липні
- 25.06.2025|11:51Видавництво READBERRY перевидало «Чорну раду» Куліша
- 20.06.2025|10:25«На кордоні культур»: до Луцька завітає делегація митців і громадських діячів із Польщі
- 18.06.2025|19:26«Хлопчик, який бачив у темряві»: історія про дитинство, яке вчить бачити серцем