Re: цензії

28.04.2025|Ігор Зіньчук
Заборонене кохання
24.04.2025|Вероніка Чекалюк, науковець, кандидат наук із соціальних комунікацій
«До співу пташок» Олега Кришталя як наука одкровення
21.04.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наук, Уповноважений із захисту державної мови
Джерела мови російського тоталітаризму
18.04.2025|Ігор Зіньчук
Роман про бібліотеку, як джерело знань
18.04.2025|Валентина Семеняк, письменниця
За кожним рядком – безмежний світ думок і почуттів
12.04.2025|Андрій Содомора
І ритмів суголосся, й ран...
06.04.2025|Валентина Семеняк
Читаю «Фрактали» і… приміряю до себе
05.04.2025|Світлана Бреславська, Івано-Франківськ
«Ненаситність» Віткація
30.03.2025|Ігор Чорний
Лікарі й шарлатани
Пісня завдовжки у чотири сотні сторінок

Літературний дайджест

Наталка Сняданко, «Комашина тарзанка». Видавництво «Фоліо»

На творчий стиль і художній метод цієї авторки завжди впливала її журналістська вдача з постійною жагою перебування одночасно в кількох культурно-історичних просторах.

У принципі, для жителів Галичини, ментально розірваних між двома східно-західними соціокультурними ландшафтами, це ніколи не було психологічною проблемою — живучи в Україні, подорожувати Європою, до якої не так давно належала їхня власна підрадянська батьківщина. Саме з цього історико-культурного «пригадування» часів дитинства-юності, а також його структурування у своєрідній поетиці «топографічного» письма і складається проза Наталки Сняданко — від її ранньої «Колекції пристрастей» до нещодавнього «Сезонного розпродажу блондинок» і «Чебрецю в молоці». Авторка цього калейдоскопу побутово-родинних рефлексій, з яких твориться психологічно-ментальний простір її прози, взагалі вважає, що «життя — це літературний текст, який можна переписувати безліч разів».

«Переписувати» нашій авторці щоразу так само легко, як пригадувати. В цьому творча лабораторія Наталки Сняданко дуже нагадує стиль австрійки Інгеборг Бахман з її класичною стратегією зображення простору з допомогою «слідів пам’яті», а також створення приватної топографії «мислених ландшафтів» завдяки механізму пригадування.

У своїй новій збірці «Комашина тарзанка», що складається з однойменної повісті та кількох оповідань, Сняданко вдається до ще більш питомого методу фіксації спогадів — дитячих, юнацьких, загалом родинних — творячи, тим не менш, якусь подобу сюжету. Нехай млявого, зате класичного. Отже, цього разу — це листування головної героїні згаданої вище повісті та її чоловіка, з яким вони, подорожуючи навмання, нарешті оселяються в одному містичному готелі. Про що ж вони пишуть у листах, поводячись ніби герої пісні Hotel California? Про що завгодно — від подружніх зрад до перших поцілунків і подробиць виробничого сексу. Коротше, ті самі «алкоголі життя», яких не зауважуєш на волі і для поцінування яких треба потрапити в герметичний простір комфортабельної в’язниці, прогулянкові доріжки з якої ведуть до місцевого цвинтаря.

Не менш цікаве зосередження на соціально-психологічних проблемах — чи то родинного щастя, феміністського горя а чи просто негараздів візового контролю — відбувається у «топографічному» наборі оповідань Сняданко, котрі неабияк доповнюють основну повість її збірки. Вже самі їх назви говорять про спокусливо-екзотичний зміст цих «життєвих» оповідок, написаних з журналістською легкістю. Найбільшу увагу своєю універсальною «практичністю» привертають «Уривки з ненаписаного сценарію до багатосерійного фільму про кохання» і «Невловима лірика буднів», де класифікуються типи «надто вимогливих жінок», «надто ідеальних чоловіків» і банально-комунальних сусідів, а також не менш вдалі соціальні замальовки з європейських подорожей авторки під назвами «Червона лінія U2» і «Відчинено двері до Малої Європи».

Ігор Бондар-Терещенко



Додаткові матеріали

Сняданко Наталка
Тарзани і тарзанки
Жадан на лаврах
24.08.2009|07:14|Re:цензії
Наталка Сняданко: «Зазвичай хочеться порекомендувати те, що сподобалося самій, але є небезпека, що доведеться сперечатися про смаки»
12.12.2009|21:57|Події
У Сняданко немає вишиванки, Жадан — син Панаса Мирного, а Таня Малярчук вірить в інопланетян
13.12.2009|18:02|Події
Зустріч із Наталкою Сняданко у empik. Фото, аудіо, відео
01.12.2009|17:36|Події
На премію ім. Д. Конрада претендують Жадан, Малярчук і Сняданко
13.12.2009|10:47|Події
Сергій Жадан став лауреатом премії Конрада
06.01.2010|07:30|Події
Обличчя літературної України-2009 (ФОТО)
23.10.2009|07:48|Події
Наталка Сняданко презентує «Комашину тарзанку»
коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

06.05.2025|15:24
«Читаємо ложками»: у Луцьку відбудеться перша зустріч літературно-гастрономічного клубу
06.05.2025|15:20
Помер Валерій Шевчук
02.05.2025|13:48
В’ятрович розкаже, як перемогли «велику вітчизняну» в Україні
01.05.2025|16:51
V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує старт продажу квитків та імена перших учасників
01.05.2025|10:38
В Ужгороді презентували «гуцул-фентезі» Олександра Гавроша
30.04.2025|09:36
Андрій Зелінський презентує нову книгу «Мапа»
29.04.2025|12:10
Новий фільм класика італійського кіно Марко Белоккьо: історична драма «Викрадений» виходить на екрани у травні
29.04.2025|11:27
«Основи» готують оновлене англомовне видання «Катерини» Шевченка, тепер — з перекладом Віри Річ
29.04.2025|11:24
Що читають українці: топи продажів видавництв «Ранок» і READBERRY на «Книжковій країні»
29.04.2025|11:15
Митці й дослідники з 5 країн зберуться в Луцьку на дводенний інтенсив EcoLab 2.0


Партнери