Re: цензії
- 18.12.2024|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськНотатки мемуарного жанру
- 17.12.2024|Оксана Тебешевська, заслужений учитель України, письменницяВолодимир Качкан: «З того слова насію довічних пісень…»
- 14.12.2024|Валентина Семеняк, письменницяКлюч до послань
- 10.12.2024|Ігор ЗіньчукСвобода не має ціни
- 01.12.2024|Ігор ЗіньчукТомас Манн „Будденброки” – роман–сага про занепад однієї родини
- 20.11.2024|Михайло ЖайворонСлова, яких вимагав світ
- 19.11.2024|Тетяна Дігай, ТернопільПоети завжди матимуть багато роботи
- 19.11.2024|Олександра Малаш, кандидатка філологічних наук, письменниця, перекладачка, книжкова оглядачкаЧасом те, що неправильно — найкращий вибір
- 18.11.2024|Віктор ВербичПодзвін у сьогодення: художній екскурс у чотирнадцяте століття
- 17.11.2024|Василь Пазинич, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиДіалоги про історію України, написану в драматичних поемах, к нотатках на полях
Видавничі новинки
- У видавництві Vivat вийшов комікс про Степана БандеруКниги | Буквоїд
- Корупція та реформи. Уроки економічної історії АмерикиКниги | Буквоїд
- У "НІКА-Центр" виходять книги Ісама Расіма "Африканський танець" та Карама Сабера "Святиня"Проза | Буквоїд
- Ігор Павлюк. "Бут. Історія України у драматичних поемах"Поезія | Буквоїд
- У Чернівцях видали новий роман Галини ПетросанякПроза | Буквоїд
- Станіслав Ігнацій Віткевич. «Ненаситність»Проза | Буквоїд
- Чеслав Маркевич. «Тропи»Поезія | Буквоїд
- Легенда про ВільнихКниги | Буквоїд
- Нотатник Вероніки Чекалюк. «Смачна комунікація: гостинність – це творчість»Книги | Буквоїд
- Світлана Марчук. «Небо, ромашки і ти»Поезія | Буквоїд
Авторська колонка
Інтернет-магазини електронних книг – клуб для обраних?
У процесі підготовки книги до видання я розпочала шукати шляхи, якими ця книга потрапить до читачів, і збирати інформацію щодо інтернет-магазинів. І, скажу вам, моє перетворення з оптиміста на реаліста прискорювалося з кожним днем.
У своїй статті «Як відмовляють видавництва» я спробувала хоча б частково відповісти на запитання людей, які дорікають мені, що не розсилаю усюди свої рукописи. Або тих, хто хотів би отримати мої романи у вигляді паперової книги. В жодному разі не хочу, щоб це було розцінено як претензії до видавництв, що мені відмовили або проігнорували. Видавництва орієнтовані на отримання прибутку, і якщо їх фінансовий відділ порахував, що співробітництво з Ольгою Кай невигідно, або якщо редактор вирішив, що мої романи не пасують видавництву через невідповідну тематику або якість – вони у своєму праві, бо, насамкінець, ризикують коштами видавництва.
Однак серія відмов спонукала мене шукати інші варіанти для видання власних книг. Працюючи над новим рукописом, я дуже чітко зрозуміла: – це теж робота. Часто нелегка і кропітка. І якщо праця приносить людині задоволення – це не привід казати, що вона не має бути оплачена.
Отже, вирішивши, що в моєму випадку варто забути про класичну співпрацю з видавництвами, і навіть більше – взагалі викинути з планів цю посередницьку ланку між мною та читачем, я узялася за підготовку нової книги самостійно. В тому сенсі, що сама знайшла редактора, ілюстратора, верстальника (звісно, усе не безкоштовно), сама з усіма домовлялася і весь цей час дійсно працювала, щоб отримати якісне електронне видання. І коли книга була вже майже готова, щоб бути якнайкраще представленою читачеві – вирішила зв´язатися з інтернет-магазинами.
Перше
До магазину зі своєю книгою ви ще маєте якось потрапити.
На сторінках видавництв, що пропонують розміщення книги в інтернет-магазинах, перелік зазвичай чималий. Але, відкинувши поки закордонні та пройшовшись по сайтах російських і українських майданчиків, я виявила, що більшість із них, вочевидь, співпрацюють по якійсь «закадровій» домовленості. На їх сайтах немає сторінки «співпраця» (окрім рекламної), а контакти представлені для потреб покупців, але не потенційних продавців.
Зібравши близько десятка посилань на ті магазини, на інтернет-сторінках яких була зазначена можливість співпраці з авторами книг напряму, я написала на зазначені адреси з проханням більш докладно розповісти про умови співпраці та, якщо можливо, вислати зразок договору.
Знаєте, скільки з них мені відповіли?
Аж двоє.
І ще написала одна «контора», про яку я не знала – мабуть, їм хтось переслав мій лист.
Це при тому, повторюся, що на більшості сайтів, з яких я взяла контакти, була пряма пропозиція співпраці.
До слова, нещодавно в одному з магазинів, які мій лист проігнорували, з´явилася книга знайомої. На запитання «Як?» була отримана відповідь: «Через особисті зв´язки».
Таким чином, інтернет-майданчик, куди, офіційно, може звернутися кожен потенційний продавець, перетворюється на закрите товариство. Вхід тільки по запрошенням.
Із чого б це?
З одного боку – все можна пояснити звичайними лінощами. Чи є сенс поблажливо погоджуватись на оформлення документів з окремим автором, коли можна задовольнятися «оптовими» договорами з видавництвами і зрідка робити послуги за особистим знайомством? Зате офіційно все демократично, і завжди можна сказати, що лист загубився, адже від нас, злісних графоманів, щодня листи приходять тисячами.
З іншого боку – доступність виходу на читача без видавничого посередництва може спровокувати спершу авторів виключити зі своїх планів принижені «походи по видавництвах», а опісля й читачі перейдуть на «самовидані» книги – зрештою, люди шукають цікавих авторів, а не видавців. Чи варто казати, що подібний вихід на читача, поки це можливо, будуть усіляко ускладнювати і дискредитувати?
Друге.
Припустимо, за додаткову плату посередник розміщає вашу книгу в магазині. Тобто «запрошення» ви отримали. Що далі?
На сайтах деяких інтернет-магазинів зазначені відсотки роялті, на яке може розраховувати автор.
Від 10 до 30%.
Тобто, якщо електронна книга на сайті магазину коштує, приміром, 15 гривень, то автор має бути щасливий, якщо йому запропонують хоча б 5 грн. з кожної покупки! Так-так, це дуже гарний відсоток!
Але подивимося уважніше.
За що ми платимо, купуючи паперові книги у звичайній книгарні? Там, крім авторської праці, а також праці коректора, редактора, ілюстратора і ще купи народу, є витратний матеріал – папір. А, потрапляючи до магазину для роздрібної торгівлі, книга дорожчає чи не вдвічі (часто більше), бо крім «оренди» місця на полиці, є ще співробітники магазину, які теж хочуть їсти.
А тепер – щодо електронного видання.
Мої книги можуть вам подобатися чи ні, але я – автор – чесно працювала, витратила багато часу (дуже коштовний ресурс, між іншим, хоча про нього чомусь постійно забувають) і сил, щоб написати роман. Я – автор – сама оплатила послуги редактора, ілюстратора, верстальника... І от я приходжу із готовою книгою, яка вже є повноцінним продуктом, їй не потрібні ані папір, ані місце на полиці. Потрібно тільки, щоб адміністратор сайту зробив два кліка мишкою (ну або три) і додав її до переліку товарів магазину.
Тобто – повторюся – тут автор приходить із повністю готовим продуктом, а йому кажуть: ми дамо вам 20% і думаємо, що вам вистачить.
Справа навіть не в тому, що мало.
Справа в тому, кому платять читачі.
І в тому, на якій підставі власник інтернет-магазину забирає собі 80%, тобто більшу частину заплачених за книгу грошей.
За два кліка мишкою?
За – ах, вибачите, забула – за те, що вашу самотужки видану книгу люб´язно погодилися узяти до відомого-мегавідвідуваного-магазину?
Ті, хто знайомий з роботою подібних сайтів і їх адмініструванням, зрозуміють, що це буквально гроші з повітря.
А ті, хто легально купує електронні книги в інтернет-магазинах із принципу «не залишити автора голодним і винагородити за працю», задумаються – кому насправді пішла винагорода?
Знаєте, не даремно на сайтах багатьох сучасних авторів з´явилися номери веб-гаманців: будучи перерахованою на веб-гаманець або картку автора, ваша «подяка» дійде до адресата у повному обсязі, а не у вигляді жалюгідної подачки від того самого дядечки, який претендує на основну суму авторського і без того невеликого заробітку.
80%
Невідомо кому і за що.
Автори бувають різні, це я знаю. І також знаю, наскільки серйозно деякі і знайомі, і незнайомі мені люди підходять до процесу вдосконалення власних творів, доведення їх до того вигляду, коли дійсно не соромно за таким «вийти в люди». І цілком справедливо це можна назвати «письменницькою працею». А працю треба поважати.
І особисто я не зможу миритися з тим, що хтось, хто не має ніякого відношення до моєї книги, буде заробляти на мені та моїх читачах.
І про приємне.
Вихід є!
Для читача – покупця електронної книги – цікавитися, який відсоток ресурс, де ви купуєте книгу, платить авторові.
Все ж існують ресурси, які пропонують авторам порядне роялті (в моєму розумінні це 70-90%). Їх адміністрація відповідає на листи, адекватно спілкується, не намагаючись розмовляти з автором зверхньо, як це відбувається, нажаль, у більшості випадків.
І якщо ті деякі магазини, що співпрацюють з авторами на гідних умовах, не зрадять своїм принципам, то дуже скоро власникам інших інтернет-майданчиків доведеться замислитися щодо власної політики.
Додаткові матеріали
Коментарі
Останні події
- 18.12.2024|13:16Фонд Східна Європа за підтримки Швейцарії випустив онлайн-курс для підлітків «Не можеш сказати – пиши!»
- 17.12.2024|19:44Мирослав Лаюк став лауреатом премії імені Шевельова 2024 року
- 17.12.2024|19:09Вийшов трейлер української стрічки «Фрагменти льоду»
- 10.12.2024|18:36День народження Видавництва Старого Лева
- 10.12.2024|10:44На Оболоні Книгарня "Є" відкриє новий культурний простір “Книгарня “Є”
- 10.12.2024|10:38Видавець Віктор Круглов пройшов відбір на навчання в Стенфордській вищій школі бізнесу
- 10.12.2024|10:35Ретроспективні фільми «7 психопатів», «Орландо» і «Володарі часу» покажуть узимку в кінотеатрах України
- 10.12.2024|10:30У Києві презентують книжку “Спіймати невловиме. Путівник світом есеїстики”
- 06.12.2024|18:41Вікторію Амеліну посмертно нагородили Спецвідзнакою Prix Voltaire
- 05.12.2024|13:28Оголошено довгий список номінантів на здобуття премії Drahomán Prize за 2024 рік