Re: цензії
- 18.12.2024|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськНотатки мемуарного жанру
- 17.12.2024|Оксана Тебешевська, заслужений учитель України, письменницяВолодимир Качкан: «З того слова насію довічних пісень…»
- 14.12.2024|Валентина Семеняк, письменницяКлюч до послань
- 10.12.2024|Ігор ЗіньчукСвобода не має ціни
- 01.12.2024|Ігор ЗіньчукТомас Манн „Будденброки” – роман–сага про занепад однієї родини
- 20.11.2024|Михайло ЖайворонСлова, яких вимагав світ
- 19.11.2024|Тетяна Дігай, ТернопільПоети завжди матимуть багато роботи
- 19.11.2024|Олександра Малаш, кандидатка філологічних наук, письменниця, перекладачка, книжкова оглядачкаЧасом те, що неправильно — найкращий вибір
- 18.11.2024|Віктор ВербичПодзвін у сьогодення: художній екскурс у чотирнадцяте століття
- 17.11.2024|Василь Пазинич, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиДіалоги про історію України, написану в драматичних поемах, к нотатках на полях
Видавничі новинки
- У видавництві Vivat вийшов комікс про Степана БандеруКниги | Буквоїд
- Корупція та реформи. Уроки економічної історії АмерикиКниги | Буквоїд
- У "НІКА-Центр" виходять книги Ісама Расіма "Африканський танець" та Карама Сабера "Святиня"Проза | Буквоїд
- Ігор Павлюк. "Бут. Історія України у драматичних поемах"Поезія | Буквоїд
- У Чернівцях видали новий роман Галини ПетросанякПроза | Буквоїд
- Станіслав Ігнацій Віткевич. «Ненаситність»Проза | Буквоїд
- Чеслав Маркевич. «Тропи»Поезія | Буквоїд
- Легенда про ВільнихКниги | Буквоїд
- Нотатник Вероніки Чекалюк. «Смачна комунікація: гостинність – це творчість»Книги | Буквоїд
- Світлана Марчук. «Небо, ромашки і ти»Поезія | Буквоїд
Авторська колонка
Вільний доступ до культури
Я часто думаю про популяризацію культури. Можливо, через це мені самій часто траплялося чути закиди в надмірній простоті формулювань. Що ж, таки справді існує чимало філологів, які не вміють писати без слова «дискурс» у статті. Мені ж ідеться про те, щоби мешканці далеких сіл і спальних районів вільно могли би читати ті ж книжки та статті, що й пересічний столичний житель. Якщо захочуть, звісно.
Пару тижнів тому я давала інтерв´ю як експерт для одного опитування про культурне життя України. Запитань було чимало, зокрема йшлося про те, чи мають усі мешканці країни однаковий доступ до здобутків культури. Я сказала, що не мають.
Тоді ж мені поставили купу додаткових запитань. Зокрема про впровадження новомодного «буккросингу» в містечках і селах. Звісно, треба популяризувати - відповіла я. На це в мене запитали, чи не допомогла би тут державна підтримка. Звісно, не допомогла б. Чому?
Шарм подібних до «буккросингу» ініціатив - у їхньому «низовому» існуванні. Тобто вони зароджуються, функціонують та вмирають саме як форма самоорганізації читачів.
Самоорганізація стає можливою та необхідною зокрема через системні вади роботи бібліотек - їх мало, вони бідні, далеко від дому, в них поганенький асортимент.
Самоорганізація означає повагу до іншого та відмову від життя в стилі «самий умний». Згадайте більшість українських поличок буккросингу. Всі пристойні книги розбирають одразу, а замість них ставлять усілякий непотріб. Наприклад, підручники з фізики 1960-х років. Або старі таблиці Брадіса. Або збірочку якого-небудь радянського графомана. Тобто розумні читачі забирають собі хороші книжки. Відповідно, дурні читачі ці хороші книжки приносять.
Одним словом, про яку державу тут взагалі може йтися? Це саме той випадок, коли починати треба з себе. Ну а решту ви додумайте самі.
Польовий експеримент я провела 26 грудня.
Об 11.15 вийшла з квартири з пакунком 12 книжок. Їх я залишила на 1 поверсі на поличці біля поштових скриньок і ліфта. До книжок додавалася написана від руки записка. В записці я пояснювала, що ці книжки будь-хто з моїх сусідів може взяти, прочитати, залишити собі чи дати почитати комусь іншому. Всі залишені книжки - сучасна українська література 2011 року видання.
О 15 годині з копійками я повернулася додому. Поличка була порожня - не залишилося навіть записки. Замість книжок лежали два DVD-диски з відносно свіжим кіно. Цікаво, що там з´явиться завтра.
Щось таке може зробити будь-хто. Для цього не потрібні державні гроші чи гроші будь-яких інших спонсорів. Це просто максимально чесна та щира ініціатива. Хочемо - робимо. Не хочемо - чекаємо, поки зробить хтось інший.
Тому я виступаю за широкий доступ всього населення до культури. Тому я проти державного регулювання таких маленьких домашніх справ.
Коментарі
Останні події
- 18.12.2024|13:16Фонд Східна Європа за підтримки Швейцарії випустив онлайн-курс для підлітків «Не можеш сказати – пиши!»
- 17.12.2024|19:44Мирослав Лаюк став лауреатом премії імені Шевельова 2024 року
- 17.12.2024|19:09Вийшов трейлер української стрічки «Фрагменти льоду»
- 10.12.2024|18:36День народження Видавництва Старого Лева
- 10.12.2024|10:44На Оболоні Книгарня "Є" відкриє новий культурний простір “Книгарня “Є”
- 10.12.2024|10:38Видавець Віктор Круглов пройшов відбір на навчання в Стенфордській вищій школі бізнесу
- 10.12.2024|10:35Ретроспективні фільми «7 психопатів», «Орландо» і «Володарі часу» покажуть узимку в кінотеатрах України
- 10.12.2024|10:30У Києві презентують книжку “Спіймати невловиме. Путівник світом есеїстики”
- 06.12.2024|18:41Вікторію Амеліну посмертно нагородили Спецвідзнакою Prix Voltaire
- 05.12.2024|13:28Оголошено довгий список номінантів на здобуття премії Drahomán Prize за 2024 рік