Електронна бібліотека/Проза
- Любити словомЮрій Гундарєв
- КульбабкаЮрій Гундарєв
- Білий птах з чорною ознакоюЮрій Гундарєв
- Закрите небоЮрій Гундарєв
- БезжальноЮрій Гундарєв
- Людському наступному світу...Микола Істин
- СЦЕНИ З ПІДЗЕМЕЛЛЯАнатолій Дністровий
- СЦЕНИ З ПІДЗЕМЕЛЛЯАнатолій Дністровий
- Пізно ввечері, майже поночі...Сергій Жадан
- Поетичні новиниМикола Істин
- Настя малює не квіткуПавло Кущ
- БубликПавло Кущ
- Серцем-садом...Микола Істин
- коли надто пізно ти знаєш що мало любив...Анатолій Дністровий
- LET ME GОOKEAN ELZY
- Конвертуй світлосутність поезії в душах...Микола Істин
- де я тебе розлив...Сергій Осока
- "Рейвах" (уривок з роману)Фредерік Верно
- Стільки людей поховано у пустелі...Олег Короташ
- Можеш забрати в мене трохи страху?Сергій Жадан
- Далі стоятимеш там, де завжди і була...Катерина Калитко
- Після снігуОксана Куценко
- Спочатку поет жив в життєпросторі світла...Микола Істин
- Буде час, коли ти...Сергій Жадан
- Буде злива початку світу, і підніметься Рось...Катерина Калитко
- І не вистачить сонця, аби все освітитиСергій Жадан
- отак прокинутися від вибуху...Павло Коробчук
- посеред ночі під час важкого кашлю...Анатолій Дністровий
- з міста, якого немає, не доходять новини...Галина Крук
- Велика годинникова стрілкаСергій Жадан
- Вечірня школаДмитро Лазуткін
- Оповита сном (THE SLEEPER)Едгар По
- Нас не вчили жити в такому, і ми вчимося, як можемо...Катерина Калитко
од слова „жрець”. Вони офірували богам жертви заради достатку і розвою свого племені, а також заради окремої особи, яка могла за те віддячитися. Вважалося, що з допомогою жертвоприношень і славнів (молитов) жрець отримує прихильність Бога, який дає воєнні перемоги над аборигенами, дощ і матеріальний достаток, продовження роду в особі чоловіка тощо. Жертвоприношення залежало від того, хто його замовляв...
Культ ушанування богів полягав передусім у принесені жертв, а також промовлянні і співі молитов. Храмів тоді ще не було. Вівтар зводився на відкритому підвищенні: стелили солому, куди мали сісти боги, і розпалювали тертям полінами вогонь. Жертву кидали або виливали у полум’я ватри – вважалося, що бог Ягні передає її своїм полум’ям богам. У жертву тричі в день приносили сік соми, молоко, коржі, масло, м’ясо жертовних тварин, зерно, мед. Щодо славнів, то молитви вважалися, як і мовлене наразі слово, священними, їх складали ріші, обдаровані богами поети.
Ксатрія. Назва походить від слова „ксата” –
влада, верховенство і означає „владика, цар”. Ксатрії були верхівкою суспільства, воїнами, які разом із царем брали участь у війнах. Цар зазвичай походив із ксатріїв, хоч інколи міг бути й іншого соціального походження. Царі племен аріїв укладали поміж собою військові союзи для боротьби з аборигенами, союзи вельми нетривкі, бо племена аріїв час від часу воювали між собою.
Плем’я. Крім жерців і воїнів арійський загал складали хлібороби, ремісники, скотарі тощо. Що стосується шудрів, то се були мігранти, не рідня аріям, які разом з ними заселяли береги Інду. Перед початком військової навали арії здійснювали жертвоприношення. Цар куштував жертву – вважалося, що те давало йому міць у бою. Сама битва з ворогом вибудовувалася на ідеї жертвоприношення: в офіру арійським богам приносили ворогів. Крім бойових колісниць, у війську аріїв була допоміжна сила – піхота, незамінна в гірській і лісистій місцевостях. На чолі війська стояв цар і двоє провідників. Під час бою використовувалися не лише колісниці, зброя, а також і психологічні засоби: барабанний дріб і вигуки.
Розваги. На дозвіллі арії захоплювалися кінськими скачками, грою в кості, музикою і танцями, що, безумовно, неодмінно було пов’язано з дією жертвоприношення богам. З музичних інструментів у „Ріґведі” згадується барабан, а також щось на зразок лютні, і очеретяна сопілка або флейта.
Приблизно в середині II тисячоліття до н.е. в північнозахідну Індію, в район нинішнього Пенджабу, із заходу почали просуватися войовничі племена, що називали себе аріями. Вони розмовляли однією із стародавніх мов індоєвропейського походження, дуже близькою до мови сусідніх племен, що заселяли прадавній Іран. Арії вирізнялися не лише войовничими здібностями, а й поетичним обдаруванням. Головним здобутком сих племен виявилися славні, що складають основу „Ріґведи”.
Каліграфічно вивів останнє речення на берегах стародруку великий Арієць.
Зараз, коли до війстя печери рукою подати, перебрав у пам’яті свої нотатки.
Дорогу йому загородила кам’яна копиця: чималенька, заросла рідколіссям скеля. Здолу стрімко вгору рветься, застигла громаддям над кронами пралісу. Вузесенький і непевний пішник в’ється поміж зазубів на вершечок кошлатої скелі. Страшно, коли глянув униз, не став випробовувати долю, з півдороги вернувся, ще раз зміряв очима недосяжну Йому висоту. Височінь підступна, може збаламутити голову, кинути сторчма вниз. Обійшов кам’яну копицю, рушив угору. Ліпше помалу долати вершину, ніж легко падати задурно. Таке виробив правило великий Арієць.
Війстя печери зяє чорним отвором у штовбі гори, здалеку відразу й не помітиш. Ось тут і виявлено археологами стоянку мисливців палеоліту. На жаль, а може й на щастя, великий Арієць не втаємничений у галузь історичної науки, що на основі речових пам’яток вивчає найдавніші поселення людини. Коли ввійшов до напівтемного й прохолодного війстя, не відчув ніякого піднесення, не зворушили Його голі і мертві стіни попервах широченького лабіринту, мов заглянув до льоху. Гуде, втягує в себе щодалі густа пітьма, хіба боком можна протиснутися вглиб. Ех!.. Махнув рукою: „Нехай інші там шукають для себе розради”. Постояв, обдивився війстя печери й неквапом почимчикував упоперек додому. Скучив за паланкою, робітнею та хіттю послушниць. „Я відвідав війстя печери тільки заради дороги, що відтворюю фарбами на полотні. Речові докази мене не цікавлять”, – заспокоюється, що не відчув піднесення там, до чого прагнув. Отримуєш задоволення, виявляється, лише тоді, коли ідеш до мети. Сама мета нічого не варта. Там зяє порожнеча і гуде прохолодна темрява.
У паланці Сафо перша зустріла його, не стрималася, кинулася на шию. (Раніше такого з нею не було).
– Любий... – ум’яла циці в його груди. – Ледве дочекалася, – коліно засунула між волосаті ноги, тре. – Давай... я знемагаю.
Розвернув її навколішки у фотелі, ввігнав у порожнечу поперечину, сягнув пуп’янка. Послушка мотає головою, встигає її нахилити, глипнути на
Останні події
- 21.11.2024|18:39Олександр Гаврош: "Фортель і Мімі" – це книжка про любов у різних проявах
- 19.11.2024|10:42Стартував прийом заявок на щорічну премію «Своя Полиця»
- 19.11.2024|10:38Поезія і проза у творчості Теодозії Зарівної та Людмили Таран
- 11.11.2024|19:2715 листопада у Києві проведуть акцію «Порожні стільці»
- 11.11.2024|19:20Понад 50 подій, 5 сцен, більше 100 учасників з України, Польщі, Литви та Хорватії: яким був перший Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
- 11.11.2024|11:21“Основи” вперше видають в оригіналі “Катерину” Шевченка з акварелями Миколи Толмачева
- 09.11.2024|16:29«Про секс та інші запитання, які цікавлять підлітків» — книжка для сміливих розмов від авторки блогу «У Трусах» Анастасії Забели
- 09.11.2024|16:23Відкриття 76-ої "Книгарні "Є": перша книгарня мережі в Олександрії
- 09.11.2024|11:29У Києві видали збірку гумору і сатири «СМІХПАЙОК»
- 08.11.2024|14:23Оголосили довгий список номінантів на здобуття Премії імені Юрія Шевельова 2024 року