Електронна бібліотека/Проза

де я тебе розлив...Сергій Осока
"Рейвах" (уривок з роману)Фредерік Верно
Стільки людей поховано у пустелі...Олег Короташ
Можеш забрати в мене трохи страху?Сергій Жадан
Далі стоятимеш там, де завжди і була...Катерина Калитко
Після снігуОксана Куценко
Спочатку поет жив в життєпросторі світла...Микола Істин
Буде час, коли ти...Сергій Жадан
Буде злива початку світу, і підніметься Рось...Катерина Калитко
І не вистачить сонця, аби все освітитиСергій Жадан
отак прокинутися від вибуху...Павло Коробчук
посеред ночі під час важкого кашлю...Анатолій Дністровий
з міста, якого немає, не доходять новини...Галина Крук
Велика годинникова стрілкаСергій Жадан
Вечірня школаДмитро Лазуткін
Оповита сном (THE SLEEPER)Едгар По
Нас не вчили жити в такому, і ми вчимося, як можемо...Катерина Калитко
Чужими піснями отруєна даль не навіки...Ігор Павлюк
Візерунки на склі. То від подиху нашого...Мар´яна Савка
Святи Йордан водою не вогнем...Мар´яна Савка
Така імла - поміж дощем і снігом...Мар´яна Савка
Він переїхав в Бучу в середині березня 2021...Максим Кривцов
Приймаю цю осінь внутрішньовенно...Сергій Кривцов
Скільки б я не старався виїхав по-сірому...Максим Кривцов
Падає ліс падає людина падає осінь...Сергій Кривцов
Зайшов до друга додому...Сергій Кривцов
Коли запропонують витягти соломинку памʼятіСергій Кривцов
Змійка дороги вигинається...Сергій Кривцов
Як же мріється нині про ваші нудні біографії...Максим Кривцов
Втрати...Сергій Кривцов
В прифронтовому місті...Сергій Кривцов
Сідаєш в броню наче у човен...Максим Кривцов
Під розбитим мостом протікає Оскіл...Максим Кривцов
Завантажити
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »

наполягав. Я занотував у блокноті „Мірей Санп’єррі” того вечора і внизу сторінки додав „набережна Жевр, 14. Лангле. Нерваль. Вулиця В’єй-Лантерн”. Я був здивований, що він навіть не згадав про Денні. Виходить, вона не лишила ніякого сліду в їх картотеці. За розповсюдженим виразом, вона прослизнула крізь клітинки сітки і зникла у природі. Тим краще для неї. Тієї ночі, коли я бачив її разом з Агхамурі біля бару, у кафе „Люксембург”, я не чітко розрізняв риси її обличчя під надміру сильним і нідміру білим сяйвом неону. Вона була просто світлою плямою, без рельєфу, як на перетриманій у проявнику фотокартці. Пробілом. Мабуть, завдяки цьому вона уникла розшуків отого Лангле. Але я тоді помилився. Під час другого допиту, на який він мене викликав наступного тижня, я переконався, що він чимало про неї знав.
Якось увечері, коли вона ще жила в університетському містечку, я проводжав її до Люксембурзького вокзалу. Їй не хотілось повертатися туди самій, в гуртожиток для американських студентів, і вона попросила мене поїхати разом з нею. Коли ми спускалися сходами на станцію, останній поїзд уже рушив. Ми могли б піти й пішки, але від думки про похід безкінечною вулицею Санте вздовж мурів тюрми, а потім лікарні Святої Анни, о такій порі, у мене завмерло серце. Вона повела мене до вулиці Месьє-ле-Пренс і ми опинилися перед напівкруглим баром, на тому ж місці, де вони були іншого вечора, вона й Агхамурі. Вона сіла на табурет, я став поряд. Ми притулилися одне до одного, бо перед баром юрмилося багато відвідувачів. Світло було таким сліпучим, що я кліпав очима і ми не могли говорити, бо настільки гучним був гамір навколо. Потім вони поступово порозходились. На іншому кінці барної стойки лишився тільки якийсь чоловік, він поклав голову на руки і ми не знали, чи він п’яний, чи просто заснув. Світло було таким же білим, яскравим, але у мене було враження, що його поле звузилося і єдиний прожектор був спрямований на нас. Коли ми вийшли на повітря, на контрасті все навкруги здалося зануреним у повну темряву, і мені стало легше, неначе метелику, який звільнився від тяжіння пекучої лампи.
Була друга чи третя ночі. Вона сказала, що не раз запізнювалася на останній поїзд метро на Люксембурзькому вокзалі і завдяки цьому натрапила на це кафе, яке вона називала „66”, - єдине відчинене до ранку в цьому районі. Через якийсь час після допиту я йшов дуже пізно угору бульваром Сен-Мішель і звіддаля побачив поліцейський „кошик для салату”, який стояв біля тротуару і затуляв занадто яскраве вікно „66”. Туди якраз садили людей. Так, саме це я передчував тоді у кафе, з Денні. Зваблені й засліплені лампою метелики, перед облавою. Мені навіть здається, що я сказав їй на вухо слово „облава” і вона усміхнулася.
Так, в ту епоху в Парижі вночі існували занадто освітлені точки, які були пастками і які краще було оминати. Якщо ж мене туди заносило, у гурті дивних нічних відвідувачів я завжди був насторожі й дивився, де запасний вихід. „Ти вирішив, що ти на Піґаль?” – сказала тоді вона. Я здивувався, почувши слово „Піґаль”, що прозвучало в її устах з якоюсь фамільярністю. Опинившись надворі, ми рушили вздовж заґратованої огорожі Люксембурзького парку. Я повторив слово „Піґаль” і розсміявся. Вона теж. Навколо стояла тиша. З парку чулося шелестіння крон. Люксембурзький вокзал був зачинений і треба було чекати шостої години, щоб сісти на перший поїзд. Позаду, у „66” вже вимкнули світло. Можна було йти пішки і я вже був готовий до двобою з довгою й похмурою вулицею Санте.
Дорогою ми вирішили зрізати і заблукали у вуличках навколо лікарні Валь-де-Грас. Тиша була ще глибшою і ми чули відлуння наших кроків. Я подумав, що ми десь далеко від Парижа, у провінційному місті – Анже, Вандомі, Сомюрі, ці назви міст, де я ніколи не був і чиї тихі вулиці мали скидатися на вулицю Валь-де-Грас, в кінці якої виднілася огорожа парку.
Вона взяла мене під руку. Віддалік, на першому поверсі якогось будинку світилося, але набагато слабше, ніж у „66”.
Готель. Скляні двері відчинені і світло падало з вестибуля, посеред якого спав собака, поклавши морду на плитки підлоги. У глибині, за стойкою адміністратора, нічний портьє, зовсім лисий, гортав журнал. Там, серед ночі, мені вже не стало снаги для довгого проходу вздовж муру тюрми і лікарні вулицею Санте, кінець якої, вночі, губився десь у темряві.
Вже не пригадую, хто з нас зробив перший крок. У вестибулі ми переступили через собаку, який і далі спав. Кімната № 5 була вільна. Я запам’ятав цю цифру 5, хоча завжди забував номери готельних кімнат, колір їх стін, меблів і штор, ніби було бажано, щоб той період мого життя поступово стерся. Проте, стіни кімнати № 5 залишились у пам’яті і завіси теж – шпалери з блідо-блакитним мотивом і чорні штори, які, як я довідався згодом, були там ще з часу війни і зовсім не пропускали світла відповідно до приписів, як це називалося, „пасивної оборони”.
Пізніше, вночі, я відчув, що вона хотіла мені в чомусь зізнатись, але завагалась. Чому

« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »

Партнери