Re: цензії

22.04.2024|Ігор Чорний
Розтікаючись мислію по древу
08.04.2024|Ігор Чорний
Злодії VS Революціонери: хто кращий?
Леді й джентльмени, або «Лондонські хроніки» Місіс К
03.04.2024|Марта Мадій, літературознавиця
Фантасмагорія імперського пластиліну
28.03.2024|Ігор Чорний
Прощання не буде?
20.03.2024|Наталія Троша, кандидат філологічних наук
Світиться сонячним спектром душа…
У роздумах і відчуттях
20.03.2024|Валентина Галич, доктор філологічних наук, професор
Життєве кредо автора, яке заохочує до читання
20.03.2024|Віктор Вербич
Ніна Горик: «Ми всі тепер на полі битви»
18.03.2024|Ігор Зіньчук
Кумедні несподіванки на щодень
Головна\Події\Книжковий ринок

Події

19.01.2009|16:00|Буквоїд

Костянтин Клімашенко: «Ми поступово відмовляємось від послуг гуртових постачальників російської книжкової продукції»

Про тенденції розвитку книжкового ринку у 2008 році та про те, що очікує книжковий ринок України у нинішньому році «Буквоїду» розповів директор загальноукраїнської мережі «Книжковий супермаркет» Костянтин Клімашенко.

- Пане Клімашенко, розкажіть, будь ласка, із якими результатами завершився для КС 2008 рік.
- До початку кризи ми спостерігали стійке позитивне сальдо в розвитку підприємства. Попри все більшість із запланованого на початку року нам вдалося реалізувати.
Зрозуміло, що на кінець четвертого кварталу 2008 року ми спостерігали  зменшення оборотів книжкової продукції  та реалізації.  Це стосується не лише  книготорговельного ретейлу, а й інших торговельних секторів. Як приклад,  упродовж одного тижня  в Маріуполі припинили свою діяльність  три потужних супермаркети електроніки.  В свою чергу , в листопаді 2008 року «КС» закрив дві книгарні – у Житомирі та Львові. Ще задовго до настання реальної кризової ситуації, мешканці цих міст абсолютно припинили купувати книжки. У Житомирі, навіть не зважаючи на  вигідне розташування книгарні (в самому центрі міста) та достатньо суттєву рекламну кампанію в період start-up не вдалося отримати очікуваних результатів. Крім того, на кінець року, не була досягнута домовленість з орендодавцями щодо вигідної орендної пропозиції.  У деяких регіонах  орендна ставка зросла на 40%, тому в січні ми плануємо закриття книгарні в Івано-Франківську,  та до весни ще двох в інших містах. Паралельно із цим дві книгарні буде відкрито за іншими орендними умовами.
З вересня 2008 року почалося різке падіння ринку, навіть враховуючи зріст у грудні, падіння прибутку  за цей період складає 30-35%. Це дуже суттєвий мінус. Книжки не є продуктом першої необхідності, в порівнянні з ретейлом продовольчих товарів, націнка на які приблизно схожа з книжковою, але обіговий покажчик  набагато нижчий.

- Криза вплинула на співвідношення української та російської продукції на книжковому ринку України?
- Ні. Кризова ситуація на це не  вплинула, співвідношення залишається стабільним 80 на 20 на користь російської книжки.

- Сьогодні на ринку спостерігається зростання цін на книжки. Наскільки вони подорожчали у «КС»?
- Ціни на книжки в мережі «КС»  зберігатимуться старими (на рівні літа 2008 року) до березня 2009 року. Це обумовлене наявністю достатньої кількістю продукції на складах мережі та необхідністю запобігання «шокової» ситуації. Це рішення надасть «КС» можливість зберегти потенційних покупців, призупинить стрімке падіння реалізації на кінець зими, в період закінчення святкового ажіотажу. Крім того, лояльна цінова політика надасть «КС» перевагу щодо  книжкового ринку, де обіг книжок відбувається набагато швидше. Тож вже зараз 20% продукції там представлено вже за новими цінами. Цей покажчик зростатиме,  та на березень 2009 року  він складатиме 50%. На початку весни старі запаси книжок будуть вичерпані. Крім того, у другій половині березня в Москві проходитиме книжковий ярмарок, на якому будуть підписані нові угоди з постачальниками,  за нових умов та цін на продукцію.
На сьогодні в магазинах «КС» ціни  на продукцію збільшуються приблизно на 10 %, що стосується нових позицій.  В асортименті найбільших книгарень «КС»  представлено 70 000 найменувань. Звісно ж, ми не можемо дозволити собі зростання цін на всю продукцію. Так, як, наприклад , це роблять мережі  побутової техніки, які незалежно від наявності старих позицій на складах при надходженнях нової продукції збільшують ціни на цей вид товарів.
Щодо української літератури , то ціна на продукцію також збільшуватиметься.  На зростання цін впливає подорожчання витратних матеріалів та друкарських послуг. Сьогодні видавнича вартість книжок збільшилась на 20%, до березня 2009 року вартість книжок в реалізації  збільшиться до 30-40 %. Популярна література, яка на сьогодні коштує 40-60 грн., зросте до 70-80 грн., а фахова література, що коштує 80-100 грн., збільшиться у ціні до 120-140 грн.

- Іншими словами, ринок чекає стагнація?
- До вересня 2009 року ситуація у країні повинна стабілізуватися. В мене не має ілюзій щодо  позитивних прогнозів, але, принаймні,  ми матимемо чітку картину, що склалася , та зможемо зробити прогнози на майбутнє.

- Ваша мережа має власний антикризовий план?
- До липня 2009 року «КС» планує  збільшити кількість найменувань книжкової продукції на 20-30 %, при цьому очікуємо збільшення товарообігу на 15-20 %.
Для збереження штату компанії ми плануємо оптимізувати свої витрати. Вже на сьогодні шляхом переговорів нам вдалося зменшити ціну на оренду приміщень, в яких розташовані книгарні «КС» на 25 -30% .   Водночас  зарплата працівників зменшилась на 20 %.  В 10 разів зменшені витрати на рекламу (у  грудні  порівняно з жовтнем 2008 року).  При цьому, по всій мережі звільнено 20 з 500 осіб. В основному це - продавці, які працювали як стажери.  Довелося відмовитися від запланованого ще влітку проекту відкриття мережі Літературних кав’ярень.
Але найголовніше: ми поступово відмовляємось від послуг гуртових постачальників російської книжкової продукції та продовжуємо збільшувати прямі  видавничі поставки. На сьогодні це збільшило прибуток від реалізації на 5-7 % , до березня  планується збільшення прибутку на 15 %, до червня на 20%.
Ми також переглянули стосунки практично з усіма українськими видавництвами та запропонували їм гнучку систему роботи, яка передбачає додаткові знижки на книжкову продукцію, що сприятиме збільшенню прибутку в середньому ще на 5 %.  Тож на січень 2009 року прибуток від загальної реалізації книжок в мережі «КС»  збільшиться на 10-12 %.



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus


Партнери