
Re: цензії
- 28.04.2025|Ігор ЗіньчукЗаборонене кохання
- 24.04.2025|Вероніка Чекалюк, науковець, кандидат наук із соціальних комунікацій«До співу пташок» Олега Кришталя як наука одкровення
- 21.04.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наук, Уповноважений із захисту державної мовиДжерела мови російського тоталітаризму
- 18.04.2025|Ігор ЗіньчукРоман про бібліотеку, як джерело знань
- 18.04.2025|Валентина Семеняк, письменницяЗа кожним рядком – безмежний світ думок і почуттів
- 12.04.2025|Андрій СодомораІ ритмів суголосся, й ран...
- 06.04.2025|Валентина СеменякЧитаю «Фрактали» і… приміряю до себе
- 05.04.2025|Світлана Бреславська, Івано-Франківськ«Ненаситність» Віткація
- 30.03.2025|Ігор ЧорнийЛікарі й шарлатани
- 26.03.2025|Віталій КвіткаПісня завдовжки у чотири сотні сторінок
Видавничі новинки
- Петро Панч. «Голубі ешелони»Проза | Буквоїд
- Олександр Клименко. "Метапрозорість"Книги | Буквоїд
- Семенова Юлія. "Well Done"Книги | Буквоїд
- Микола Мартинюк. «Розбишацькі рими»Дитяча книга | Буквоїд
- Ніна Горик. «Дорога честі»Книги | Буквоїд
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка». 7+Дитяча книга | Буквоїд
- Мистецтво творення іміджу.Книги | Дарина Грабова
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка»Дитяча книга | Буквоїд
- Ігор Павлюк. «Торф»Книги | Буквоїд
- Вийшла антологія української художньої прози «Наша Перша світова»Книги | Іванка Когутич
Літературний дайджест
Крістофер Лінд про феномен шведського детективу
Чому у Швеції, країні з високим рівнем добробуту, є дуже популярними твори про злочинність?
е питання намагалися вирішити під час дискусії на Форумі видавців у Львові «Феномен шведського детективу», участь у якій взяли Крістофер Лінд, директор шведського видавництва Lind & CO, Ганна Мамчур, перекладач-скандинавіст, Владислав Івченко, український детективіст.
Крістофер Лінд, директор шведського видавництваПро успіх шведського детективу
Немає жодної іншої країни, у якій було б стільки письменників-детективістів і тих, які пишуть у гостросюжетному жанрі, які продають стільки книжок відносно до населення країни. Один такий автор, як Стіґ Ларссон продав по всьому світі понад 70 млн екземплярів своїх книг, а такий письменник як Геннінґ Манкель – приблизно 40 млн.
Якщо читати тільки шведські детективи та гостросюжетні романи, то можна неправильно зрозуміти, який вигляд має шведське сьогодення. Злочинність у Швеції на дуже низькому рівні. Але у шведських детективах і гостросюжетних романах масові вбивства живуть практично у кожному домі. Можливо, це ключовий момент розуміння успіху шведських детективів.
Детективи і гостросюжетні романи запропонували читачу хорошу історію, «гуд сторі», на відміну від шведського роману як літературного жанру, який на той час став дуже нудним. Детективи пропонують якийсь екшн, їх легко читати, в них завжди є розвиток сюжету.
Шведські детективи і гостросюжетні романи знищують ідилію. Швеція – це країна великого добробуту, в якій низький рівень безробіття, злочинності. І таким чином ці романи знищують цю реальність.
До сильних сторін шведського детективу і гостросюжетного роману можна віднести те, що він, як правило, розповідає про будні Швеції, те, що відбувається зараз, і водночас те, куди рухається Швеція.
Коротка історія шведського детективу
Можна виділити три фази у шведському детективі і гостросюжетному романі. Справжнім проривом у шведському детективі були 60-ті роки. Такі письменники як Май Шевалль і Пер Вале. Ці романи вважаються класикою і є прикладами для наступних поколінь письменників. У них є такі риси, які згодом запозичили інші письменники. Однією з таких рис є критика суспільства. Ще однією рисою є відображення монотонної поліцейської роботи. Головними героями цих книжок часто є літні поліцейські-алкоголіки.
Друга фаза починається десь наприкінці 90-х — на початку 2000-х років. Тут уже звучить жіночий голос. І головними героїнями цих книжок є жінки, сильні, рівні з чоловіками і, як правило, вони живуть з менш успішними чоловіками. Прикладом такої письменниці може бути Каміла Лекберг. Сьогодні вона є найуспішнішою письменницею серед жінок, які пишуть детективи і гостросюжетні романи. В її творах ми вже не знайдемо відображення монотонної поліцейської роботи, ми побачимо, як мати опікується дитиною – відводить до садочка, забирає зі школи, проблеми з розлученням.
Якщо перша хвиля шведського детективного жанру критикувала суспільства, то друга викриває нерівність у суспільстві.
І третьою фазою можна назвати тренд, коли письменники пишуть міжнародні трилери.
Нагадаємо, зустріч відбувалася під час Форуму видавців #22 у Львові.
Анастасія Трепитьон
Коментарі
Останні події
- 29.04.2025|12:10Новий фільм класика італійського кіно Марко Белоккьо: історична драма «Викрадений» виходить на екрани у травні
- 29.04.2025|11:27«Основи» готують оновлене англомовне видання «Катерини» Шевченка, тепер — з перекладом Віри Річ
- 29.04.2025|11:24Що читають українці: топи продажів видавництв «Ранок» і READBERRY на «Книжковій країні»
- 29.04.2025|11:15Митці й дослідники з 5 країн зберуться в Луцьку на дводенний інтенсив EcoLab 2.0
- 24.04.2025|19:16Ееро Балк – лауреат премії Drahomán Prize за 2024 рік
- 24.04.2025|18:51Гостини у Германа Гессе з українськомовним двотомником поезії нобелівського лауреата
- 21.04.2025|21:30“Матуся – домівка” — книжка, яка транслює послання любові, що має отримати кожна дитина
- 18.04.2025|12:57Під час обстрілу Харкова була пошкоджена книгарня «КнигоЛенд»
- 14.04.2025|10:25Помер Маріо Варгас Льоса
- 12.04.2025|09:00IBBY оголосила Почесний список найкращих дитячих книжок 2025 року у категорії «IBBY: колекція книжок для молодих людей з інвалідностями»