Re: цензії

11.03.2025|Марина Куркач, літературна блогерка, м. Кременчук
Жінкам потрібна любов
"Називай мене Клас Баєр": книга, що вражає психологізмом та відвертістю
05.03.2025|Тетяна Качак, м. Івано-Франківськ
Стефаник у художньому слові Оксани Тебешевської
22.02.2025|Василь Пазинич, поет, фізик-математик, член НСПУ
Зоряний "Торф"
18.02.2025|Світлана Бреславська, Івано-Франківськ
Про Віткація і не тільки. Слово перекладача
Художні листи Євгенії Юрченко з війни у Всесвіт
14.02.2025|Ігор Зіньчук
Загублені в часі
05.02.2025|Ігор Чорний
Яке обличчя у війни?
Залишатись живим
29.01.2025|Ігор Зіньчук
Прийняти себе, аби стати сильнішою
Головна\Авторська колонка\Алкомарафон по-львівськи, або Історія української хмільної культури

Авторська колонка

Алкомарафон по-львівськи, або Історія української хмільної культури

Пригадується, як один з наших захисників гукав з передової до тих, кому не соромно залишатися в тилу, сидячи в кафе, дивлячись кіно і читаючи книжки.

Мовляв, не треба соромитися, бо так приємно знати, що ти усе це захищаєш, бо навіть у такий «мирний» спосіб ми доводимо всьому світу, що не зламалися і продовжуємо жити. «Без героїзму й самопожертви наших захисників українська література навряд чи існувала б», - як сказав автор зокрема цієї книжки, видавши її, та й пішовши служити у ЗСУ.

До речі, написаному, як то кажуть, можна вірити, і все викладене в романі Богдана Бедрія «Критика п’яного розуму» варте довіри, оскільки автор історії про алкогольні пригоди львівських друзів свого часу працював офіціантом і барменом у ресторанах та барах Львова. Що ж до того, чи потрібен нам цей захопливий алкомарафон, коли чвірка добряче підпилих юнаків швендяє від бару до бару в пошуках втраченого щастя… Ну, по-перше, це їхнє життя, яке має право на те, щоби бути описане в чийомусь романі. По-друге, чим ще займатися у такому віці, коли один з героїв «упевнено рухався до тридцятки, однак його тіло вирішило залишитися в підлітковому стані»? Що робити, коли у нього проблеми з дівчиною, яка йде, втративши дитину, а також на IT-роботі, де на п’яти наступають молодші та успішніші? Правильно, шукати інших проблем, гадаючи, що позбуваєшся цих, більш наявних.  «- Дуже хочеться вірити, що ми завжди зможемо отак проводити час, - пояснює він. - Сподіваюся, справа не в бухлі... нині мені добре, легко, я не думаю про проблеми. Не те щоб я взагалі чимось переймався, але чомусь усі навколо намагаються мене переконати, що в мене таки є проблеми».

Якщо ж без жартів, то чимало, згадаймо, поколінь не лише в літературі, але й у власному «розбитому» житті зависало як не над прірвою у житі, то вже точно в кулінарці над чаркою. То чим сучасна українська автура відрізняється від класичних представників цього жанру? Тим паче, що в українському хрестоматійному варіанті хмільного дискурсу великих одкровень ми не завважуємо, і навіть у розгнузданій тріумфальності комункульту 1920-30-их років, де партійне п’янство було ніби як легалізоване, все одно бракувало «літературної» романтики. Пили і закусювали якось приречено, потайки, здебільшого наодинці, як Хвильовий. Відомо, до чого усе це призводило. «Пив Семенко здорово, йому допомагали пити приятелі», – довідуємось ми зі щоденників тієї легендарної епохи. – Частенько Дніпровий напивався до того, що падав і його доводилося виносити». Навіть сумирні письмаки на зразок Свідзінського звірялися у схильності до епікурейства: «Багато їм. П’ю силу горілки». 

Хіба що вже за часів незалежності, проминувши «яєшню з салом» Плужника, «харроший шашлик» Семенка і «пиво з раками» Хвильового, ми повернулися до відвертих «бутербродів з мастурбою» Цибулька в «усе той сон страшний – / Шампанське й самогон / Плюс вермут й тепле пиво» Позаяка. Хоча, на той час вже траплялися більш адекватні питному дискурсові тексти, як-от «Уліссея» Лучука, де література твориться цілком пристойно – за келихом джину з Байроном, за чаркою абсенту з Аполлінером, за склянкою портвейну з Камоенсом.

І хіба у такий самий невибагливий спосіб історія новішого покоління української барної культури, ця сама «гільдія наливайок», про яку мова в романі Богдана Бедрія «Критика п’яного розуму» не вписується у всесвітню історію алкогольної літератури? В якій, крім вищезгаданих класиків, так само вже сидять рядком за віртуальним шинквасом і Буковскі, і Гемінґвей з Ремарком, попиваючи, відповідно, джин, бурбон і кальвадос. Словом, є про що подумати під ранок над сторінками цієї залитої нічним віскарем прозою.

Богдан Бедрiй. Критика п’яного розуму. – Гайсин: ТУТ, 2023

 



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

13.03.2025|13:31
У Vivat вийшла книжка про кримських журналістів-політвʼязнів
13.03.2025|13:27
Оголошено короткий список номінантів на здобуття премії Drahomán Prize 2024 року
11.03.2025|11:35
Любов, яка лікує: «Віктор і Філомена» — дитяча книга про інклюзію, прийняття та підтримку
11.03.2025|11:19
Захоплива історія австрійського лижника: «Виходячи за межі» у кіно з 13 березня
11.03.2025|11:02
“Основи” видають ілюстрованого “Доктора Серафікуса” В. Домонтовича з передмовою Соломії Павличко
10.03.2025|16:33
Стартував прийом заявок на фестиваль для молодих авторів “Прописи”
07.03.2025|16:12
Життєпис Якова Оренштайна у серії «Постаті культури»
05.03.2025|09:51
Міжнародна премія Івана Франка оголосила довгий список претендентів
02.03.2025|11:31
Я стану перед Богом в безмежній самоті…
01.03.2025|11:48
У Харкові пошкоджено місцеву друкарню «Тріада-Пак» і дві книгарні мережі «КнигоЛенд»


Партнери