Re: цензії
- 22.04.2024|Ігор ЧорнийРозтікаючись мислію по древу
- 08.04.2024|Ігор ЧорнийЗлодії VS Революціонери: хто кращий?
- 04.04.2024|Ігор Бондар-ТерещенкоЛеді й джентльмени, або «Лондонські хроніки» Місіс К
- 03.04.2024|Марта Мадій, літературознавицяФантасмагорія імперського пластиліну
- 28.03.2024|Ігор ЧорнийПрощання не буде?
- 20.03.2024|Наталія Троша, кандидат філологічних наукСвітиться сонячним спектром душа…
- 20.03.2024|Віктор ПалинськийУ роздумах і відчуттях
- 20.03.2024|Валентина Галич, доктор філологічних наук, професорЖиттєве кредо автора, яке заохочує до читання
- 20.03.2024|Віктор ВербичНіна Горик: «Ми всі тепер на полі битви»
- 18.03.2024|Ігор ЗіньчукКумедні несподіванки на щодень
Видавничі новинки
- В «Урбіно» видали безсмертну «Емму» Джейн ОстінКниги | Буквоїд
- Рената Пйонтковська. "Китиха"Дитяча книга | Буквоїд
- Фредерік Верно, "Рейвах"Книги | Буквоїд
- Ніна Горик. "Лінії оборони"Книги | Буквоїд
- Олег Крот. "Комунікації"Книги | Буквоїд
- Таіс Золотковська. "Лінія зусилля"Книги | Буквоїд
- У Vivat вийшла нова книжка Марка ЛівінаКниги | Буквоїд
- Юрій Яновський. "Майстер корабля"Проза | Буквоїд
- Ольга Кобилянська. "За ситуаціями"Проза | Буквоїд
- Іван Франко. "Маніпулянтка"Проза | Буквоїд
Авторська колонка
Чому читаюча Москва проігнорувала літературний Київ?
Росіяни демонструють низький рівень уваги до української книги, а культура для українців поступово стає частиною простору безпеки.
Ті, хто відвідав 21-шу Московську міжнародну книжкову виставку-ярмарку, понад усе були здивовані сприйняттям української книги у Москві. При тому, що Україні, яка у 2008 році презентувалася на виставці як почесний гість, було виділено (на відміну від Бєларусі, Казахстану чи будь-якої іншої країни-учасниці) окрему будівлю. Але якщо у павільйоні російських та інших іноземних видавництв було не проштовхнутися, то в українському – лише рідкий струмочок відвідувачів нагадував про причетність до події. Навіть присутність таких культових вітчизняних авторів як Марія Матіос та Андрій Курков мало сприяла зміні відношення до української книги. Хоч, здається, самого Куркова ця ситуація не торкнулася: адже давно відомий і присутній в російському книжковому середовищі, він був зі звичною російською активністю представлений видавництвом „Амфора”. Трохи пожвавилася публіка на вітчизняній експозиції під час приїзду для презентації своєї книжки Дмитра Табачника (виданої видавництвом „ФОЛІО”), якого, здається, трохи знають в Росії. Другу хвилю штучно створив Віктор Черномирдін, який цікавився переважно політичною літературою.
В чому ж проблема?! У сформованому в російському середовищі уявленні про культурне лідерство росіян? У справжньому лідерстві російського літературного середовища? У застосуванні по відношенню до України технології відсторонення від епіцентру виставки? Чи у невмінні та небажанні українців належно себе представити? Спробуймо по-порядку. Незважаючи на зусилля російської правлячої еліти посіяти у власного народу якщо не ворожнечу, то досить край прохолодне ставлення до українців, в середовищі російської інтелектуально розвинутої частини населення ніякого ворожого ставлення не спостерігалося. Важко запідозрити російських літераторів-учасників виставки й в літературно-мистецькому лідерстві. Звичайно, не йдеться про такі відомі сучасні імена як Віктор Пелевін чи Василь Аксьонов, але таких літераторів як Сергій Мінаєв, Ірина Хакамада чи Оксана Робськи навряд чи людина, що здатна синтезувати інформацію, віднесе до категорії видатних. Скоріше – до розкручених. Величезна кількість інших російських авторів, яких було презентовано під час виставки, взагалі являє собою середовище молодих людей, які остаточно не вирішили для себе, писати, співати, чи займатися ще чимось. В цьому немає нічого поганого, усі колись формуються, але про інтелектуальну перевагу казати не варто. Щодо технології відсторонення українців варто замислитися: багато хто з видавців висловлював думку, що в разі знаходження української експозиції поряд з російською, ситуація з відвідуванням була б дещо іншою. Можливо...
Все ж, здається, проблема в іншому. Відсутність креативу в українському літературному секторі відчувалася надзвичайно. Це проблема і організаторів, і літераторів. Перші традиційно негнучкі та неповороткі, останні – перебувають у затьмаренні та полоні власних ілюзій, що хтось має опікуватися їхнім брендуванням. Читаюча московська публіка хоч і інтелектуально розвинута, але ледача, як, в принципі, і українська, і будь-яка інша. В еру інформаційних технологій та зниження рівню сприйняття серйозної літератури за аудиторію треба боротися. Сучасна аудиторія все більше схиляється до схем та спрощених блоків. І якщо до російських експозицій зазивали чисельні мегафони, монітори, флаєри, плакати, щити, анонси на різних носіях, якщо біля кожного російського видавництва можна було ознайомитися, в які години відбудеться автограф-сесії авторів, якщо деякі моторні видавництва Росії вдавалися до додаткових приваблюючих заходів на кшталт конкурсів, пісень та демонстрацій, то українська експозиція зустрічала тишею. Що ж, на тишу Москва й відповіла тишею. Ще більшою.
Коментарі
Останні події
- 25.04.2024|11:00У "Віхолі" побачила світ книжка Катерини Липи "Історія архітектурних стилів, великих і не дуже"
- 24.04.2024|16:50У Києві стартує фестиваль "Книжкова країна"
- 24.04.2024|11:49Олена Чернінька презентує книжку "Лемберґ: мамцю, ну не плач" у Червонограді та Луцьку
- 24.04.2024|10:47"Лабораторія" влаштовує гаражний розпродаж!
- 24.04.2024|09:57Видавництво Анетти Антоненко перевидасть «Пасажира» Патріка Сенекаля
- 23.04.2024|19:34Лауреаткою премії Drahomán Prize-2023 стала Катажина Котинська
- 23.04.2024|14:56Open call на участь у благодійній виставці “1000 ШЕДЕВРІВ, ЗНЯТИХ НА СМАРТФОН”
- 23.04.2024|10:59У Києві презентують роман Галини Лицур-Щадей «Вдома чекає Марко»
- 23.04.2024|09:20Стартував передпродаж на роман Артема Чеха «Пісня відкритого шляху»
- 22.04.2024|15:36У столичному «Комфорт Тауні» відкривається нова «Книгарня Є»