
Re: цензії
- 21.06.2022|Марина СушкоШамани слова
- 20.06.2022|Євген Баран«Я нічого більше не хочу, лише писати…»
- 17.06.2022|Тетяна Дігай, ТернопільДиво в тому, що життя, попри все, триває
- 10.06.2022|Михайло ЖайворонЛакмусовий індикатор моралі та ученості
- 24.05.2022|Любов Ільницька, педагог, науковецьВшанування Максима Левіна в поетичних кольорах Василя Зима
- 16.05.2022|Євген БаранСюжет з багатьма можливостями
- 14.05.2022|Валентина Семеняк, письменницяВід «срібла» думок — до «Ладанки»
- 14.05.2022|Ганна Клименко-СиньоокЧеркаське літературне краєзнавство: від локального до світового
- 12.05.2022|Ганна ОсадкоЧому Україна переможе у цій війні? Відповідь дав французький мандрівник іще 170 років тому
- 06.05.2022|Любов Ільницька, педагог, науковець«Сповідь ветерана» – "невимірюваний досвід" війни Віталія Павловського
Видавничі новинки
- Костянтин Піскорський. «Сорок і чотири»Книги | Буквоїд
- Як подружити дитину з емоціями розповість нова книга психологині Світлани Ройз «Ключі сили»Книги | Буквоїд
- Між укриттями і ракетами: в Україні виходить антологія "Поезія без укриття"Книги | Буквоїд
- Віра Валлє. «У пошуках Людини. Homo emoticus»Книги | Буквоїд
- Мар’ян Ґолька. «Суспільна пам’ять та її імпланти»Книги | Буквоїд
- Євгенія Завалій. «Міста, в які ти поїдеш»Книги | Буквоїд
- Леля Покотиполе. «Спартанська дівчинка»Книги | Буквоїд
- Іван Франко. «Терен у нозі»Проза | Буквоїд
- Олександр Бойченко. «Гра на вибування»Книги | Буквоїд
- Оксана Пухонська. «Поза межами бою. Дискурс війни в сучасній літературі»Історія/Культура | Буквоїд
Re:цензії
Віктор Іванів: «Хотілося б відзначити химерні, гомерично смішні і страшні пригодницькі романи Володимира Богомякова»
На питання порталу «Буквоїд»: «Що читати?» відповідає російський письменник Віктор Іванів.
- Що Ви читали останнім часом?
- Останнім часом я читаю, здебільшого, сучасну російську літературу, що належить до традиції «другої прози», далеку від мейнстріму. У цьому сенсі значною мені здалась збірка оповідань Миколи Байтова «Думай, что говоришь», де математична і деколи шахова логіка оповіді не скасовує пригод людини, його екзистенції, в зіткненні з реальністю. Особливе враження на мене справило оповідання «Там стоял человек», де йдеться про переживання багатогодинного безсоння, і цей досвід подано відверто і неприховано, як такий, що був пережитий колись в реальності.
Іншим сильним враженням для мене став роман Миколи Кононова «Фланёр», де в шахрайському жанрі показано строкатий килим російського повоєнного життя, а напруга виникає від конфлікту між спогляданням героя, й тим, що він постійно перебуває під загрозою знищення, і це діє на нього наркотично. У цьому ж сенсі цікавий і том новел Кононова «Саратов», де можна виявити і витончені і деколи садистичні стилізації, і психоаналіз любовного почуття, і споглядання укупі з постійною напругою думки: що є «я відчуваю», що є той чи інший рух духу, та чи інша подія.
Нарешті, хотілося б відзначити химерні, гомерично смішні і страшні пригодницькі романи Володимира Богомякова «Котик Ползаев» і «По накату», які я прочитав з великим куражем, так само як і його містичні і при цьому спрощенні шахрайські вірші.
Якщо говорити про сучасну поезію, то велике враження справив на мене збірник «Безбашенный костлявый слон» Діни Гатіної, в якому людина може побачити свій внутрішній досвід страшного і деколи надчуттєвого сприйняття в словах, значення яких часом важко встановити. Тут одне прочитання дарує небувалу радість, а інше — страшний відчай, і враження від книги всякий раз буває абсолютно нове, що говорить про значущість цієї поетки.
Той самий внутрішній досвід, речі, яких не знав про себе, або навпаки, дитячі спогади, міцно забуті і невраховані, раптом виявляються в книзі притч і новел про шалену й неможливу свободу — в символістській книзі Маріанни Гейде — «Бальзамины выжидают».
А зараз я перечитую «Квіточки св. Франциска Ассізького», і знаходжу веселі пригоди героїв дуже своєчасними для нашого часу.
- Як вибираєте книги для читання?
- У мене є певне коло читання, що сформувалося давно — нові книги дозволяють заповнити деякі лакуни в самоосвіті. Так, я прочитав твір Альфреда Дьобліна, автора, якого з усіх великих європейських модерністів раніше практично не читав — «Гори, моря і гіганти». Також в нашій міській книжковій крамниці — незалежному магазині «Собаче серце» переглядаю новинки — і так — перечитав «Записки Мальте Лаурідса Брігге» Рільке і «Московський щоденник» В. Беньяміна — книги, які 10 років тому сприймав абсолютно по-іншому.
- Які книги можете порадити іншим?
- Можна почати з російської класики, з Пушкіна і Гоголя, і перескочити на німецький експресіонізм — Г. Тракля і Г. Гейма, взагалі літературу модернізму, а потім вже читати те, що я позначив на початку цієї анкети.
Додаткові матеріали
- Олег Криштопа: «Читаю польських репортажистів»
- Ганна Осадко: «Нерідко мої «книги для роботи» стають «книгами для душі»
- Сергій Злючий: Подобаються зимові книжки: «Мисливці на снігу» Костя Москальця та «Winter Letters» Василя Махна
- Громовиця Бердник: «Дуже люблю «мандрівні нотатки»
- Платон Беседін: «З прочитаних цього року книг найбільше вразили «Благочестиві» Джонатана Літтела»
- Роман Росіцький: «Книжки обираю інтуїтивно, як хворий пес, що шукає потрібну цілющу траву »
- Маріанна Гончарова: «The casual vacancy» Роулінг перечитувати не буду»
- Костянтин Мордатенко: «Читання — це втеча від самотності»
- Володимир Лідський: «Остромов» — прекрасний роман, але, на жаль, дуже затягнутий і місцями нудний
- Наталя Лапіна: «Коли зустрічаю в Інтернеті списки «кращих творів, які повинен прочитати кожен», завжди хочу посперечатися»
- Сергій Батурин: «Читати треба те, що приносить позитивні почуття»
- Михайло Жаржайло: «З Кортасаром розумієш, що сюжет не важливіший за деталі, які нас оточують»
- Петро Яценко: «Книга має притягувати уже з першого прочитаного речення»
- Зірка Мензатюк: «Останнім часом зосередилася на підлітковій літературі»
- Христя Венгринюк: «Раджу почитати Наталену Королеву»
- Олена Галета: «Зміїний укус, або заперечний дарунок» Ендрю Верніка – чудовий взірець аналізу «великих» метафор на межі науки, релігії, філософії й етики»
- Валентина Вздульська: В оформленні українських дитячих книжок особливо бракує стилю
- Василь Слапчук: «Читання – надто приватна, навіть інтимна справа»
- Олена Герасим’юк: «Планую урізноманітнити своє літературне уявлення про світ працями з фізики, математики, географії. Шукатиму поезію там»
- Остап Сливинський: У мене останнім часом відбувається радикальний злам «читацьких звичок»
- Оксана Форостина: «Я читаю абсолютно все, що пише Сергій Жадан, включно з публікаціями в пресі»
- Олеся Мудрак-Ковалівна: «Думаю, що нині українська література має потужну прозу, що не програє перед світовою»
- Василь Махно: «Із задоволенням читаю нові вірші Оксани Луцишиної, Анни Малігон та Ірини Шувалової»
Коментарі
Останні події
- 23.06.2022|16:23Фільм «Щоденник гопника» виходить на великі екрани
- 21.06.2022|17:50«Для підтримки духу воюючої України»
- 21.06.2022|12:16У Києві відкривається виставка про злочини Росії проти медіа в Україні
- 20.06.2022|15:33Відбудеться форум «Музи не мовчать!»
- 16.06.2022|16:21Дорж Бату презентує продовження «Моцарта 2.0» – роман «Коко 2.0»
- 15.06.2022|15:51«Літературний Чернігів» схуд, але надолужує з надією
- 15.06.2022|15:50Соціально-освітній проєкт «Читаємо разом» зібрав 150 000 глядачів
- 09.06.2022|17:00Фільм «Щоденник гопника» вийде в українських кінотеатрах наприкінці червня
- 07.06.2022|17:11Помер автор бестселерів «Москва ординська» та «Країна Моксель, або Московія»
- 07.06.2022|15:28Український ПЕН розпочинає третій сезон проєкту "Мереживо"