Електронна бібліотека/Публіцистика
- Любити словомЮрій Гундарєв
- КульбабкаЮрій Гундарєв
- Білий птах з чорною ознакоюЮрій Гундарєв
- Закрите небоЮрій Гундарєв
- БезжальноЮрій Гундарєв
- Людському наступному світу...Микола Істин
- СЦЕНИ З ПІДЗЕМЕЛЛЯАнатолій Дністровий
- СЦЕНИ З ПІДЗЕМЕЛЛЯАнатолій Дністровий
- Пізно ввечері, майже поночі...Сергій Жадан
- Поетичні новиниМикола Істин
- Настя малює не квіткуПавло Кущ
- БубликПавло Кущ
- Серцем-садом...Микола Істин
- коли надто пізно ти знаєш що мало любив...Анатолій Дністровий
- LET ME GОOKEAN ELZY
- Конвертуй світлосутність поезії в душах...Микола Істин
- де я тебе розлив...Сергій Осока
- "Рейвах" (уривок з роману)Фредерік Верно
- Стільки людей поховано у пустелі...Олег Короташ
- Можеш забрати в мене трохи страху?Сергій Жадан
- Далі стоятимеш там, де завжди і була...Катерина Калитко
- Після снігуОксана Куценко
- Спочатку поет жив в життєпросторі світла...Микола Істин
- Буде час, коли ти...Сергій Жадан
- Буде злива початку світу, і підніметься Рось...Катерина Калитко
- І не вистачить сонця, аби все освітитиСергій Жадан
- отак прокинутися від вибуху...Павло Коробчук
- посеред ночі під час важкого кашлю...Анатолій Дністровий
- з міста, якого немає, не доходять новини...Галина Крук
- Велика годинникова стрілкаСергій Жадан
- Вечірня школаДмитро Лазуткін
- Оповита сном (THE SLEEPER)Едгар По
- Нас не вчили жити в такому, і ми вчимося, як можемо...Катерина Калитко
де вона перетворилася в нахабну і малокультурну “хахлушку” з такими ж родаками трьох поколінь, для якої метою життя є оженити на собі багатія. Можна додати й власне російські здобутки, що заполонили українські екрани: про дурних і розумних нишпорок у чоловічій і жіночій подобах, як професіоналів, так і аматорів; про гордість Росії – військовиків з офіційних чи з добровільних формувань, які відважно “мочать” підступних і зловорожих “ліц кавказкай національнасті” в їхніх домівках; про сучасних циганських баронів і про давніших російських дворян; про “чесних” і “поганих” злодіїв; про буденні побутові справи родини государя-імператора та його спадкоємця. Здається, що не залишилося жодної сфери людської діяльности, яку б не обсмоктали “миловари”, розтягуючи будь-яку побутову сварку на кілька серій, доповнюючи довгими перервами на рекламу. А довготривалі шоу, в яких лише взаємна зрада і підступність “героїв” має тримати біля екранів масового глядача, якому предметно постійно вбивають в голову, яким віртуозним може бути матюччя! А яким розмаїттям постають з телеекранів всілякі збоченці, а інколи справжні хворі люди, бо несповна розуму? А як сприймати серіяли про симпатичних, навіть “шляхетних”, братків з бригад організованої злочинности, і не звірів, а цілком нормальних хлопців і дівчат з нашого дому, з нашого парадного? Можливо, що як результат подібного цілеспрямованого виховання на сьогодні вже сталося таке несподіване й незрозуміле явище, що особливо подобаються нині масованому глядачеві стрічки, де симпатичні бандюги ошукують несимпатичних копів, ментів, бобів, ажанів та їхніх колеґ у різних країнах світу. Варто було б згадати й гумористичні передачі, проте не чіпатиму з дальших країн, а спинюся лише на російських, котрі не просто повторюються в нас занадто часто, а практично заполонили всі українські телевізійні канали з безкінечними повторами. А спинитися треба з подивом, бо в них найвищими досягненнями гумору є калічення, на кшталт одеського жаргону чи “псевдодєрєвєнскава” діялекту, російської мови і засалені жарти з прозорими натяками на ненормативну лексику, на статеві збочення. До того ж, найбільше позитивних емоцій у глядачів викликають самі слова зі словників для службового користування. Я далеко не є моралістом з якоїсь пуританської родини, а крім того, мандруючи будівельними майданчиками по різних куточках колишнього СССР, я за десятки років наслухався вдосталь всілякого багатонаціонального “гумору”, але ж при всій сучасній “демократизації” суспільства мають все-таки бути якісь межі пристойности у поведінці серед товариства. Один з моїх приятелів здавна поділяє свої присолені й приперчені анекдоти на кілька катеґорій залежно від аудиторії його слухачів – один і той самий жарт розповідає в різних варіянтах, як він каже: для жінок, для чоловіків і для таких, як він сам. Ніколи не плутає. Можливо і трапляються інколи проколи, але ж під впливом деяких об’єктивних факторів у надто веселій компанії. Але щоб з екрана телевізора в “дитячий” час можна було почути від актора, який хизується званням заслуженого чи народного, побрехеньку в текстовому варіянті для таких, як мій приятель!...
У відповідь чую від іншого свого товариша цілком серйозне міркування, буцімто наша біда в іншому – майже зовсім нічого нема подібного українською мовою на нашому телебаченні чи в концертних залах з перерахованого (далеко не всього, ой, як далеко!) мною, до якого так прилипають телеглядачі всіх соціальних прошарків, віку і статі, етнічної приналежности. Є дещо, але зовсім зрідка в телевізії чи незначними накладами в подібній літературі, хоча українською художні твори видається зовсім малими тиражами, то говорити про їхній вплив на дебілізацію співгромадян, гадаю, не варто. Проте це окрема болюча тема, яка здавна ятрить не лише мою душу, а зараз я не торкаюся мовної ситуації або того гіркого спостереження, що україномовного гумору чи сатири в нашому сьогоденні не існує зовсім, як, начебто, і не існувало ніколи. Невже “кроликів” чи “сердючок” можна назвати українським продуктом? Скоріше навпаки – вони більш популярні саме в Росії, більш там присутні, бо ж майстерно грають у нескінченному водевілі з початку дев’ятнадцятого століття під назвою “дражнити хахла”. Але повторюся, що зараз хочу звернути увагу на те, що масовий процес саме дебілізації будь-якого населення в будь-якій країні триває з прискоренням на різних континентах, колись віддалених, а тепер з’єднаних до ‘дної купи супутниковим телебаченням, сотовими телефонами, липким павутинним мереживом інтернету, міжнародними часописами, які водночас виходять різними мовами. Бо скрізь все тоншим стає прошарок класичної культури і тої частини суспільства, де ще зберігається потяг до справжніх надбань людства, хоча мало хто з них воліє рішуче постати на прю з навалою з усіх боків псевдокультури. Найбільшим достойникам від високої культури взагалі “западло” (вибачте на цьому слові, бо не спромігся віднайти більш толерантного в словнику) зійти зі свого захмарного Олімпу задля
Останні події
- 21.11.2024|18:39Олександр Гаврош: "Фортель і Мімі" – це книжка про любов у різних проявах
- 19.11.2024|10:42Стартував прийом заявок на щорічну премію «Своя Полиця»
- 19.11.2024|10:38Поезія і проза у творчості Теодозії Зарівної та Людмили Таран
- 11.11.2024|19:2715 листопада у Києві проведуть акцію «Порожні стільці»
- 11.11.2024|19:20Понад 50 подій, 5 сцен, більше 100 учасників з України, Польщі, Литви та Хорватії: яким був перший Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
- 11.11.2024|11:21“Основи” вперше видають в оригіналі “Катерину” Шевченка з акварелями Миколи Толмачева
- 09.11.2024|16:29«Про секс та інші запитання, які цікавлять підлітків» — книжка для сміливих розмов від авторки блогу «У Трусах» Анастасії Забели
- 09.11.2024|16:23Відкриття 76-ої "Книгарні "Є": перша книгарня мережі в Олександрії
- 09.11.2024|11:29У Києві видали збірку гумору і сатири «СМІХПАЙОК»
- 08.11.2024|14:23Оголосили довгий список номінантів на здобуття Премії імені Юрія Шевельова 2024 року