Електронна бібліотека/Проза

АРМІЙСЬКІ ВІРШІМикола Істин
чоловік захотів стати рибою...Анатолій Дністровий
напевно це найважче...Анатолій Дністровий
хто тебе призначив критиком часу...Анатолій Дністровий
знає мене як облупленого...Анатолій Дністровий
МуміїАнатолій Дністровий
Поет. 2025Ігор Павлюк
СучаснеІгор Павлюк
Подорож до горизонтуІгор Павлюк
НесосвітеннеІгор Павлюк
Нічна рибалка на СтіксіІгор Павлюк
СИРЕНАЮрій Гундарєв
ЖИТТЯ ПРЕКРАСНЕЮрій Гундарєв
Я, МАМА І ВІЙНАЮрій Гундарєв
не знаю чи здатний назвати речі які бачу...Анатолій Дністровий
активно і безперервно...Анатолій Дністровий
ми тут навічно...Анатолій Дністровий
РозлукаАнатолій Дністровий
що взяти з собою в останню зимову мандрівку...Анатолій Дністровий
Минала зима. Вона причинила вікно...Сергій Жадан
КротовичВіктор Палинський
Львівський трамвайЮрій Гундарєв
Микола ГлущенкоЮрій Гундарєв
МістоЮрій Гундарєв
Пісня пілігримаАнатолій Дністровий
Міста будували з сонця і глини...Сергій Жадан
Сонячний хлопчикВіктор Палинський
де каноє сумне і туманна безмежна ріка...Анатолій Дністровий
Любити словомЮрій Гундарєв
КульбабкаЮрій Гундарєв
Білий птах з чорною ознакоюЮрій Гундарєв
Закрите небоЮрій Гундарєв
БезжальноЮрій Гундарєв
Завантажити

чортополох нечитальництва, лише пустирища пофіґізму. І що тобі до блискучого спостереження Гессе про те, що справжнього визнання письменників (пересічними людьми) за життя не буває, існують лише віртуальні ієрархії істориків літератури, а кожен письменник, знає він про це чи ні, завжди метафізик…
Адже маєш власне конкретне життя, зіткане з безгрошів’я, творчих “злетів” і депресій та читацького пофіґізму. Бо ти ненаситний у потребі бути прочитаним і тобі мало людей, котрі по-справжньому шанують тобою зроблене. Ти зітканий із комплексів та неврозів, котрі роблять тебе поетом, водночас нищачи запаси душевних сил. Чого ти хочеш, Максиме? Ану ж бо відважся бути перед собою нещадно-правдивим! Який білінґвізм, йолопе, ти ж не колекціонер метеликів, як Набоков, з його потрійним захисним шаром внутрішньої прохолоди. Ти – навіть за умови блискучого опанування чужої мови, що дуже сумнівно – не зможеш нею повноцінно писати, бо рідна якнайвишуканіше помститься тобі – творчим безпліддям і яловістю – за лінґворенегатство. І ти перестанеш бути деміургом слів, нагадуючи кастровану звірючку…
Почався твій десятиденний побут у розкішній резиденції, що нагадувала радше середньовічний лицарський замок. Трубадури, серенади, культ Прекрасної Дами, тири-бири. Тобі виплатили гонорар, ти аж злякався такої суми, бо ще ніколи не був володарем куписька грошей, хоча для когось така оплата була би символічною – на пиво і цигарки. Ти проникаєшся непідробною вдячністю до педантичних германців (як цей менталітет може ще народжувати письменників?), у тебе зникають перші найтупіші стереотипи сприйняття. Ти зачарований майже галюцинаторною величчю Берліну і намагаєшся влаштовувати самостійні екскурсії. Ти, готуючись до власного літературного вечора, починаєш, не витримавши різкого переходу до незвичної краси комфорту, знову прикладатися до пивних гальб і вузькошиїх пляшок сухого вина, до плескатих італійських горілок й експортної російської водкі, котра тут значно дешевша від високоякісних сухих вин… І знову скляний божок заспокійливо нашіптує: “Бачиш, Максиме, яким ти став розумником. Ти ж справжній письменник, а серед них ніколи не було абстинентів…ти терпиш великі нервові перевитрати…тобі потрібне забуття і хороший настрій, супроводжуваний ненастанною, хай і штучною, усмішкою…тут не люблять понурих депресантів…успішний письменник повинен випромінювати вітаїзм…не опирайся, дурню, адже я вливаю в тебе ці молекули життєлюбства, ці атоми наснаги…ачей, не будеш робити слов’янських сповідей тутешнім літклеркам і літагентам про власне важке “босоноге” дитинство і труднощі літературного становлення…невдаха притягує невдачі, він усім до дупи, і чим сильніше прагне здобути співчуття, тим більше викликає огиду в оазі успішних та щасливих…а я дарую тобі – хоч ти кілька разів мене образив, будь уважним надалі! – рецепт поведінки, котрий допоможе тобі, літераторові з богопокинутої країни, завоювати місце під сонцем в одному з літературних центрів світу. Розумієш, дурню, важливість моїх безкорисливих дарів, бо твої сумніви і мовчазний опір уже починають дратувати. Ти можеш удома впадати у слов’янські іпохондричні припадки, можеш на своїй батьківщині обійматися з меланхолією і ручкатися з депресивними синдромами…а тут ти повинен бути завжди злегка п’яним і злегка ошелешено-щасливим, зворушуючи таким чином господарів і здобуваючи чергові відсотки їхньої прихильності…ти не європейська літературна зірка, щоб займатися вимахонами, а звичайний літератор з твоєї нещасливої землі, що повинен – не в останню чергу завдяки моїй безкорисливій підтримці! – шалено боротися за те, аби помітили, відзначили, переклали, включили у віртуальний письменницький реєстр, що вартий високої уваги радісних і щасливих. Отже, зі мною ти – все, а без мене – нездарне ніщо, жалюгідний непотріб і закомплексований плебей!”
Ніхто не чекає тебе на Україні, нікому не треба телефонувати, хіба Степану-прозаїку, щоб болісно розворушити його погано приховану і небілу заздрість. Але хай, іншим разом…
І ти вкотре занурюєшся у гігантське плетиво “пляц” і “штрасе”, почуваючись хоч і мовнонеповноцінним, але направду радісним мандрівцем. З первісним захватом марґінальної людини, що вирвалася з лабет закритого топосу поразки, відкриваєш для себе можливість побувати на виставці картин Ван Гога, побачити неймовірно високий рівень книготоргівлі, звільнитися від жаскої російської попси, спостерігати за розмаїтими національними парадами культур і одягу, звичок та екзистенцій. Берлінці можуть навіть не висовуватися зі свого міста, як і римляни, парижани, мадридці, бо всі блага та досягнення світу складені до їхніх ніг, вже тут і нині. І ти, Максе, наче тубілець серед космонавтів, лупаєш очима, пробуєш руками сантехнічні прибамбаси, що не завжди підкорюються з першого разу… Ти обережно ступаєш вулицями, не відчуваєш втоми, не розумієш презирливості перепитувань: “Рашен?”, бо навіть блискучий німецький літературознавець, що видав кількатомники власних версій розвитку іномовних культур,

Останні події

29.04.2025|12:10
Новий фільм класика італійського кіно Марко Белоккьо: історична драма «Викрадений» виходить на екрани у травні
29.04.2025|11:27
«Основи» готують оновлене англомовне видання «Катерини» Шевченка, тепер — з перекладом Віри Річ
29.04.2025|11:24
Що читають українці: топи продажів видавництв «Ранок» і READBERRY на «Книжковій країні»
29.04.2025|11:15
Митці й дослідники з 5 країн зберуться в Луцьку на дводенний інтенсив EcoLab 2.0
24.04.2025|19:16
Ееро Балк – лауреат премії Drahomán Prize за 2024 рік
24.04.2025|18:51
Гостини у Германа Гессе з українськомовним двотомником поезії нобелівського лауреата
21.04.2025|21:30
“Матуся – домівка” — книжка, яка транслює послання любові, що має отримати кожна дитина
18.04.2025|12:57
Під час обстрілу Харкова була пошкоджена книгарня «КнигоЛенд»
14.04.2025|10:25
Помер Маріо Варгас Льоса
12.04.2025|09:00
IBBY оголосила Почесний список найкращих дитячих книжок 2025 року у категорії «IBBY: колекція книжок для молодих людей з інвалідностями»


Партнери