Електронна бібліотека/Проза

Хтось спробує продати це як перемогу...Сергій Жадан
Нерозбірливо і нечітко...Сергій Жадан
Тріумфальна аркаЮрій Гундарєв
ЧуттяЮрій Гундарєв
МузаЮрій Гундарєв
МовчанняЮрій Гундарєв
СтратаЮрій Гундарєв
Архіваріус (новела)Віктор Палинський
АРМІЙСЬКІ ВІРШІМикола Істин
чоловік захотів стати рибою...Анатолій Дністровий
напевно це найважче...Анатолій Дністровий
хто тебе призначив критиком часу...Анатолій Дністровий
знає мене як облупленого...Анатолій Дністровий
МуміїАнатолій Дністровий
Поет. 2025Ігор Павлюк
СучаснеІгор Павлюк
Подорож до горизонтуІгор Павлюк
НесосвітеннеІгор Павлюк
Нічна рибалка на СтіксіІгор Павлюк
СИРЕНАЮрій Гундарєв
ЖИТТЯ ПРЕКРАСНЕЮрій Гундарєв
Я, МАМА І ВІЙНАЮрій Гундарєв
не знаю чи здатний назвати речі які бачу...Анатолій Дністровий
активно і безперервно...Анатолій Дністровий
ми тут навічно...Анатолій Дністровий
РозлукаАнатолій Дністровий
що взяти з собою в останню зимову мандрівку...Анатолій Дністровий
Минала зима. Вона причинила вікно...Сергій Жадан
КротовичВіктор Палинський
Львівський трамвайЮрій Гундарєв
Микола ГлущенкоЮрій Гундарєв
МістоЮрій Гундарєв
Пісня пілігримаАнатолій Дністровий
Завантажити
« 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »

голубе сизий?
Ось воно, значить, як. Шкандаль, розголос у жовтій пресі. Човен кохання зазнав кораблетрощі, до якої навряд чи можна бути готовим у Дідовім віці. Ти нічого не робиш випадково, значить, конверт - це твій перший знак, який я не вмів зрозуміти. Що ж, перейдімо до листа...
Тримаючи його ще складеним, я сказав собі, не про себе, а вголос:
- Отак закінчується романтична гонитва за дійсністю, - і враз побачив слово «дійсність» у самому листі. Так буває: скажеш якесь слово, і його відразу повторить за тобою телевізор, радіо або там вивіска якась. І цей твій почерк, де місцями - креслярський шрифт, а тут раптом хитромудрі вензелі над «б» і «д» або грузинські зарубки на «з». Власне, пташка над «й» у слові «дійсність» розкинула крила так, мовби пікірувала на принишклу жертву, а «т» нагадувало ефес антикварної шпаги. Хто б знав, що стільки агресії можна передати через банальні карлючки. Як я повільно його розгортав... Ніби від цього відтягування кінця міг якось змінитися зміст листа, на краще для мене, звісно, подалі від усяких сюрпризів. Вже розгорнувши, вже маючи перед собою, в останньому пориві бажання відкласти момент істини я пробігся очима по ідеально рівних рядках. Фраза, що впала мені в око, була: «Наша дитина».
Тисячі іплікаторів Кузнєцова синхронно вп’ялися в усе тіло. Тисячі - гострих, твердих, зовсім не лікувальних.
«Наша дитина». Зачата, певне, зі мною, бо ж не з цим твої експонатом музейним. Дитина, про яку нам ніколи не йшлося, бо завжди знаходили привід, щоб перенести на далеке «потім». Дитина, яка геть усе міняє. На кожен квадратний сантиметр шкіри – по іплікатору, дивно, що не тече кров і не шелестить на голові волосся.
Щоб не розводити тут «Сойчине крило», наводжу лист без змін в оригіналі – він невеликий. Ні вітання, ні звертання на початку не було: лист починався словом «ти».
«Ти часто питав мене: як любить жінка? Хіба не так само, як і чоловік? Тобі хотілося, щоб відмінності насправді не було. А я, молода ще, нестигла, не годна була тобі пояснити. Ну ось, а тепер я тобі розповім. Дозволю собі говорити так, наче я – єдина у світі жінка, і немає іншого чоловіка, крім тебе.
Різниця у тому, що ти нестримно палаєш і скоро прогоряєш бажанням усього відразу. Ти любиш, як і живеш, достоту так, наче це єдине твоє життя, і щохвилі втікає твій єдиний час. Я – не поспішаю любити, ніби зможу прожити це все стільки разів, скільки буде потрібно. Ти любиш тут і тепер, палко й нестримано, я – розважливо, тихо, але скрізь і завжди. Ця любов – як м'який загадковий усміх, який жінка проносить крізь будь-які негаразди, вдивляючись десь углиб.
Я знаю, що я вчинила. Ніколи не насмілюся робити жодних спроб похитнути тебе у твоїй твердокам'яній правоті. Бо святі ми обоє: ти – у ображеній праведності, я – у свідомому гріху; ти – у баченні правди, я – у солодкій омані; ти – у несхибному вмінні відрізняти біле від чорного, я – у тихому знанні, що дійсність буває біла й чорна водночас.
Справедливість – немилосердна. Я не намагатимусь виправдатись, бо жодні слова не виправлять того, що я тобі заподіяла. Не проситиму дати мені шанс. Але те, що я маю від тебе, є більше за будь-яке прощення. Наша дитина. Згадай, скільки разів могла вона народитись.
Якби вона народилась тоді, коли я, дикувате зарозуміле звірятко, боязко віддалась тобі в руки, її звали б Передчасність.
Якби тоді, коли ми розчинялись одне в одному, пізнаючи глибини й висоти й забувши про все довкола, - мала б ім'я Недоречність.
Дитина, народжена в хисткі місяці, коли ми остаточно пов'язали свої долі й не знали, чого сподіватися далі, звалася б Сумнів.
А потім ти мучився тим, що я віддалилась від тебе, а я – що не можу забрати тебе до себе нагору, й дитина наша була б – Відстань.
Коли я сказала собі, що лише розрив по живому врятує хоча б одного з нас, ми могли б народити дитину з іменем Біль.
Я зникла: далеко, нічим не торкаючись тебе, ніколи не перестаючи сподіватись найгіршого, я могла б народити дитину – Страх.
З'явитись на вільний від тебе світ, коли я дозволила собі не бачити тебе щоночі у сні, склавши руки на животі, могла лиш дитина на ймення Забуття.
А тепер? Коли я не забула, не втратила те, що було, перемучилась усім, що ти можеш лиш уявляти, - і все ж донесла сюди головне, - нашу дитину звуть просто: Любов.
Любов у чистому вигляді: не моя, зраджена, до тебе, й не твоя, занесена часом, до мене. Та, яку можна почути, пробувши довго на самоті, не впускаючи у вуха нічий голос, окрім власного серця. Та, що з нею підносяться до Бога. Ти подарував мені дар безоб'єктної любові, втілений у цій беззахисній грудочці життя, серйозній, мовчазній, нічим не схожій на нас обох. Яке щастя, що діти людські так повільно ростуть: моя любов ростиме разом із нею, непомітно для ока, розтягнута на довгі десятиліття.
Я посилаю тобі зображення нашої дитини; в листі, втім, ти не знайдеш жодного фото. Хочу, щоб ти побачив так.
Так, як бачу я.»
Коли я писав, - це всього кількадесят годин творчого концентрату на все моє

« 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »

Останні події

16.05.2025|15:50
«Танго для трьох»: він, вона і кґб
15.05.2025|10:47
Літературний конкурс малої прози імені Івана Чендея оголосив довгі списки 2025 року
14.05.2025|19:02
12-й Чілдрен Кінофест оголосив програму
14.05.2025|10:35
Аудіовистава «Повернення» — новий проєкт театру Франца Кафки про пам’ять і дружбу
14.05.2025|10:29
У Лондоні презентували проєкт української військової поезії «Збиті рими»
14.05.2025|10:05
Оливки у борщі, риба зі щавлем та водка на бузку: у Луцьку обговорювали і куштували їжу часів Гетьманщини
14.05.2025|09:57
«Основи» видають першу повну збірку фотографій з однойменної мистецької серії Саші Курмаза
09.05.2025|12:40
У Києві презентують поетичну збірку Сергія «Колоса» Мартинюка «Політика памʼяті»
09.05.2025|12:34
Вірші Грицька Чубая у виконанні акторів Львівського театру імені Франца Кафки
07.05.2025|11:45
Meridian Czernowitz видає першу поетичну книжку Юлії Паєвської (Тайри) – «Наживо»


Партнери