Електронна бібліотека/Драматичні твори
- що взяти з собою в останню зимову мандрівку...Анатолій Дністровий
- Минала зима. Вона причинила вікно...Сергій Жадан
- КротовичВіктор Палинський
- Львівський трамвайЮрій Гундарєв
- Микола ГлущенкоЮрій Гундарєв
- МістоЮрій Гундарєв
- Пісня пілігримаАнатолій Дністровий
- Міста будували з сонця і глини...Сергій Жадан
- Сонячний хлопчикВіктор Палинський
- де каноє сумне і туманна безмежна ріка...Анатолій Дністровий
- Любити словомЮрій Гундарєв
- КульбабкаЮрій Гундарєв
- Білий птах з чорною ознакоюЮрій Гундарєв
- Закрите небоЮрій Гундарєв
- БезжальноЮрій Гундарєв
- Людському наступному світу...Микола Істин
- СЦЕНИ З ПІДЗЕМЕЛЛЯАнатолій Дністровий
- СЦЕНИ З ПІДЗЕМЕЛЛЯАнатолій Дністровий
- Пізно ввечері, майже поночі...Сергій Жадан
- Поетичні новиниМикола Істин
- Настя малює не квіткуПавло Кущ
- БубликПавло Кущ
- Серцем-садом...Микола Істин
- коли надто пізно ти знаєш що мало любив...Анатолій Дністровий
- LET ME GОOKEAN ELZY
- Конвертуй світлосутність поезії в душах...Микола Істин
- де я тебе розлив...Сергій Осока
- "Рейвах" (уривок з роману)Фредерік Верно
- Стільки людей поховано у пустелі...Олег Короташ
- Можеш забрати в мене трохи страху?Сергій Жадан
- Далі стоятимеш там, де завжди і була...Катерина Калитко
- Після снігуОксана Куценко
- Спочатку поет жив в життєпросторі світла...Микола Істин
найцінніша валюта. Ми досі згадуємо ваші лекції.
Маестро: І що би ви хотіли почути?
Бонді: Колись ви нам казали, що художник повинен мати свою філософію душі…
Маестро: Так, це правда.
Тоні: А в чому полягає ваша філософія?
Маестро розгублено: Моя?.. Моя полягає у … стражданні. Так, у стражданні від мистецтва… і від любові.
Бонді: А хіба страждання можуть возвеличувати, надихати, підносити?
Маестро: Вони очищають. Роблять нас надзвичайно чутливими. Ми тонше і глибше тоді бачимо світ.
Тоні: Дивна філософія… Мабуть, її можна зрозуміти тільки з часом.
Бонді: А чому ваші картини одним подобається, а іншим – ні? Що є краса? Як її визначити?
Маестро: Гм… Краса… Одне є гарним для примітивної людини, зовсім інше – для інтелектуала. Хоча бувають речі, якими захоплюються всі. Кант вважав, що красивим є те, що нам подобається без особистого інтересу.
Тоні задумано повторює: …Те, що нам подобається без особистого інтересу… Гм…
Маестро: А скільки краси можна побачити в одному дитячому обличчі, яке за секунду може мати сотні виразів!
Бонді: Маестро, а що для вас найважче малювати?
Маестро: Найважче малювати воду.
Тоні і Бонді разом: Воду?
Маестро: Так. Поставте на стіл в освітленій кімнаті склянку води. Роздивіться, як сонячний промінь розбиває її на частини. Як гра води нанизує на ваші руки невловиму веселку. А тепер спробуйте це намалювати…
Тоні: Це, певно, справжнє мистецтво…
Маестро: Мистецтво втратило мету. Сьогодні нема часу навіть для життя, не те, що для творчості. Але мистецтво – це не примітивне копіювання натури. Творчість мусить проходити через ваше серце і вашу голову.
Бонді: Але вас саме за це критикують…
Маестро: Експресіонізм – це інтелектуальне мистецтво. Його мало хто сповідує. А ще менше – розуміють.
Бонді несміливо: А ви бачили вчорашню газету?
Тоні тихо: Не треба, Бонді…
Маестро: Розі сказала, що газета не вийшла…
Бонді, витягуючи з кишені складену газету: Ось… Вийшла стаття про вас…
Маестро, хвилюючись: Справді?
Тоні: Маестро, це дурниці, не варті вашої уваги…
Маестро: Я тільки прогляну… (Бере газету).
Тоні штурхаючи Бонді, тихо: Для чого ти це зробив?
Бонді з притиском: Маестро має знати правду!
Маестро, читаючи вголос: «Антинародна група мерзенних виродків»…Так-так, цікаво… «Формаліст і буржуазний естет»… «агент реакції»… «спотворює у своїх полотнах дійсність»… «не знає анатомії і кольористики»…
Газета випадає з його рук. Маестро відкидається на кріслі.
Тоні: Маестро, вам погано?
Маестро ледь чутно: Ні-ні… Я трохи посиджу..
Бонді: Може, принести води?
Маестро задумано, стиха: «Не знає анатомії»…
Заходить Розі з розносом і трьома горнятками чаю та горіхами на тарілочці.
Розі: А ось і чай, хлопчики… З горіхами… (Кладе на стіл).
Помічає, що Маестро сидить з заплющеними очима.
Розі: Маестро, щось трапилося?
Помічає на підлозі газету. Підіймає її. Читає. У неї тремтять руки.
Розі: Боже! Хто приніс цю гидоту? (Зачіпляє рукою горнятко і чай розливається).
Бонді: Я принесу з кухні рушника. (Вибігає).
Розі: Милий Маестро! (Присідає біля нього). Ви ж знаєте, що це – цілковита брехня! Мені про неї ще вчора на базарі казали.
Маестро стиха: «Антинародний виродок»…
Тоні: Вибачте нас, пані Розі!
Маестро: Нічого хлопчики… Я ж повинен знати правду…
Тоні: Маестро, не вірте цьому!
Прибігає з рушником Бонді.
Бонді: Ви – наш найкращий художник. Усі студенти моляться на вас.
Маестро, ледь усміхаючись: Я ж – не ікона, аби на мене молилися…
Тоні: Але ви – геній!
Маестро зло сміється: Геній? Ха-ха! Ви мене розсмішили? Я – «безродний космополіт, який не вміє малювати»…Чи як там пишуть… (Хоче взяти від Розі газету)
Розі, притискаючи газету до грудей: Не дам! Буде чим піч розпалити!
Бонді, підіймаючись: То ми завтра прийдемо малювати, Маестро?
Маестро втомлено: А-а, так-так…
Тоні: Не хвилюйтесь, Маестро. Ми – ваша маленька гвардія…
Обидва разом: До побачення, Маестро! До побачення, Розі!
Маестро і Розі мовчать. Вона гладить його по руці.
Хлопці виходять.
Розі задумано: Тому, мабуть, і приходив Йовжко. Хотів підтримати…
Маестро: Йовжко ніколи не читав газет. Тому, мабуть, і прийшов…
Розі: Маестро, принести вам ліки?
Маестро: Ні, мила Розі, краще підігрійте вина.
Розі здивовано: Вина?
Маестро: Так, я ще не завершив головної справи!
Розі виходить.
Маестро з розпачем: Але за що?! За що?! Вони ніяк не зрозуміють, що мій «ізм» -- це моє відчуття світу. Це мої вічні пошуки. Вони хочуть заборонити мені навіть думати!
Розі приносить карафку з гарячим вином. Розливає в горнята.
Маестро запально: Мила Розі, вони критикують мене за барвистість, за насичені кольори! Хіба я винен, що народився не безликою сірою вороною?
Розі: Вони просто заздрять вашому таланту, Маестро!
Маестро, надпиваючи вино: О, який забутий смак гарячого сонця і вільного вітру! А пам’ятаєте, мила Розі, як цвіли акації біля нашої маленької квартирки
Останні події
- 30.01.2025|22:46Топ БараБуки: найкращі дитячі та підліткові видання 2024 року
- 22.01.2025|11:18Англійське чаювання з Генрі Маршем: говоримо, мотивуємо, донатимо
- 22.01.2025|11:16«Інше життя» від Христини Козловської вже в книгарнях-кав’ярнях та на сайті
- 22.01.2025|09:24«Основи» перевидають фотокнигу balcony chic Олександра Бурлаки, доповнену фотографіями з 2022–2024 років
- 20.01.2025|10:41Розпочинається прийом творів на VІI Всеукраїнський конкурс малої прози імені Івана Чендея
- 17.01.2025|11:04Топ БараБуки: короткий список найкращих дитячих і підліткових видань 2024 року
- 15.01.2025|10:48FRANKOPRIZE 2025: Комітет розпочав прийом заявок
- 12.01.2025|20:21Філософські есе Олега Кришталя крізь призму відгуків
- 12.01.2025|08:23«Книжка року’2024». Парад переможців: Короткі списки номінації «Красне письменство»
- 11.01.2025|21:35«Де моє хутро»: історія про силу прийняття вперше презентували у Львові