Re: цензії
- 11.12.2025|Ольга Мхитарян, кандидат педагогічних наукПривабливо, цікаво, пізнавально
- 08.12.2025|Василь КузанКрик відчаю
- 02.12.2025|Василь КузанНі краплі лукавства
- 27.11.2025|Василь КузанNobilis sapientia
- 27.11.2025|Віталій ОгієнкоРозсекречені архіви
- 24.11.2025|Наталія Богданець-Білоскаленко, доктор педагогічних наук, професор«Казки навиворіт»: Майстерне переосмислення народної мудрості для сучасної дитини
- 23.11.2025|Ігор ЗіньчукСвітло, як стиль життя
- 21.11.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наукСвітлотіні свободи
- 18.11.2025|Ігор ЧорнийУ мерехтінні зірки Алатир
- 17.11.2025|Ігор ЗіньчукТемні закутки минулого
Видавничі новинки
- Олександр Скрипник. «НКВД/КГБ проти української еміграції. Розсекречені архіви»Історія/Культура | Буквоїд
- Анатолій Амелін, Сергій Гайдайчук, Євгеній Астахов. «Візія України 2035»Книги | Буквоїд
- Дебра Сільверман. «Я не вірю в астрологію. Зоряна мудрість, яка змінює життя»Книги | Буквоїд
- Наомі Вільямс. «Пацієнтка Х, або Жінка з палати №9»Проза | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
Події
«Мамайчуки. Погляд поза часом» Анатолія Мельника у Національному художньому музеї
28 вересня о 17.00 відбудеться відкриття виставки Анатолія Мельника «Мамайчуки. Погляд поза часом».
Новий проект Анатолія Мельника «Мамайчуки. Погляд поза часом» представить понад 50 робіт художника, створених в період з 2007 по 2012 роки.

Тема виставки Анатолія Мельника - той дивний «український простір», творчо відкритий ще Іваном Котляревським, Миколою Гоголем, Остапом Вишнею, де фантастичне невід’ємне від реального, у пейзажі перетинаються соціальне і природне, а нестримна вітальність поєднується з іронією та гумором.
До теми «Козака Мамая» А.Мельник звернувся на початку 2000-х, однак якщо перші картини були в більшості лірико-іронічними, то у новому циклі «Мамайчуки» художник вдається до гострої сатири, насичуючи традиційні образи цілком сучасними алюзіями. Від «Мамаїв» до «Мамайчуків» пролягає погляд художника. У свій гротесково- сатиричний спосіб він аналізує неоднозначність традиції, умовність історичних стереотипів. Художник впевнений - сміх, гумор, здатність посміятися над собою є ознакою свободи, запорукою життєвої сили і суспільної перспективи.

Невипадково головним героєм його творів став славетний «Козак Мамай», котрий, як вважають дослідники, уособлює «вискрісталізовану віками думу народу про свою сутність». Легендарний лицар зачарованої барокової доби, він не тільки відобразив риси української вдачі, а й зафіксував бачення народом самого себе, де героїзація та поетичність поєдналися з гумором та самоіронією. Можливо, саме « Козак Мамай», який з віками перетворився на багатозначний метасюжет українського мистецтва, відбив не тільки певний національний ідеал, а й ту потужну «сміхову культуру», що чи не найповніше свідчить про життєву силу та енергію народу.
Анатолій Мельник ,проводячи свого персонажа крізь різні обставини та ситуації, створює свою версію традиційного міфу, де природне та історичне тісно переплелися між собою. 
Важливе місце на виставці належить і українським пейзажам, що несуть у собі відгомони легендарного минулого. Так у творчості художника перетинаються «міф історії» і «міф географії», магія української природи і незабутні легенди. Вдивляючись у навколишній світ, розмірковуючи над його дивами та парадоксами, митець сприймає його не споглядально-відсторонено, а чуттєво і емоційно, часто ототожнюючи себе з тим, що зображує. Адже малюючи поля соняхів під сонцем, Карпатські ущелини та «Мамаїв», що заплутали на історичному роздоріжжі, він так чи інакше розповідає про самого себе, про те, що йому болить і хвилює, про те, що дає радість і повноту життя.

Галина Скляренко, кандидат мистецтвознавства
АНАТОЛІЙ МЕЛЬНИК (р.н. 1953)
Закінчив Український поліграфічний інститут ім. Івана Федорова у Львові у 1984 році. Член Національної Спілки художників України Народний художник України Член Національної академії мистецтв України Президент Українського національного комітету Міжнародної ради музеїв (ІСОМ). Генеральний директор Національного художнього музею України (2000-2012)
Коментарі
Останні події
- 17.12.2025|21:28Лауреатом Премії імені Шевельова 2025 року став Артур Дронь
- 11.12.2025|20:26Книга року ВВС 2025 оголосила переможців
- 09.12.2025|14:38Премія імені Юрія Шевельова 2025: Оголошено імена фіналістів та володарки Спецвідзнаки Капітули
- 02.12.2025|10:33Поетичний вечір у Києві: «Цієї ночі сніг упав» і теплі зимові вірші
- 27.11.2025|14:32«Хто навчив тебе так брехати?»: у Луцьку презентують дві книжки про гнів, травму й силу історій
- 24.11.2025|14:50Коли архітектура, дизайн і книги говорять однією мовою: вечір «Мода шаблонів» у TSUM Loft
- 17.11.2025|15:32«Основи» готують до друку «Бард і його світ: як Шекспір став Шекспіром» Стівена Ґрінблатта
- 17.11.2025|10:29Для тих, хто живе словом
- 17.11.2025|10:25У «Видавництві 21» вийшла друком збірка пʼєс сучасного класика Володимира Діброви
- 16.11.2025|10:55У Києві провели акцію «Порожні стільці» на підтримку незаконно ув’язнених, полонених та зниклих безвісти журналістів та митців
