
Re: цензії
- 14.09.2025|Тетяна Колядинська, м. ДніпроЗа якими правилами “грали” радянські засоби масової інформації
- 03.09.2025|Ольга Шаф, м. Дніпро«Був на рідній землі…»
- 02.09.2025|Віктор ВербичКнига долі Федора Литвинюка: ціна вибору
- 01.09.2025|Василь Пазинич, поет, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиОдухотворений мегавулкан мезозойської ери
- 25.08.2025|Ярослав ПоліщукШалений вертеп
- 25.08.2025|Ігор ЗіньчукПравди мало не буває
- 18.08.2025|Володимир Гладишев«НЕМОВ СТОЛІТЬ НЕБАЧЕНИХ ВЕСНА – ПЕРЕД ОЧИМА СХОДИТЬ УКРАЇНА»
- 12.08.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськПолтавська хоку-центричність
- 07.08.2025|Ігор ЧорнийРоки минають за роками…
- 06.08.2025|Ярослав ПоліщукСнити про щастя
Видавничі новинки
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
- Сергій Фурса. «Протистояння»Проза | Буквоїд
- Мар’яна Копачинська. «Княгиня Пітьми»Книги | Буквоїд
- "Моя погана дівчинка - це моя частина"Книги | Володимир Гладишев, професор, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
- Джон Ґвінн. "Лють Богів"Проза | Буквоїд
Події
«Мамайчуки. Погляд поза часом» Анатолія Мельника у Національному художньому музеї
28 вересня о 17.00 відбудеться відкриття виставки Анатолія Мельника «Мамайчуки. Погляд поза часом».
Новий проект Анатолія Мельника «Мамайчуки. Погляд поза часом» представить понад 50 робіт художника, створених в період з 2007 по 2012 роки.
Тема виставки Анатолія Мельника - той дивний «український простір», творчо відкритий ще Іваном Котляревським, Миколою Гоголем, Остапом Вишнею, де фантастичне невід’ємне від реального, у пейзажі перетинаються соціальне і природне, а нестримна вітальність поєднується з іронією та гумором.
До теми «Козака Мамая» А.Мельник звернувся на початку 2000-х, однак якщо перші картини були в більшості лірико-іронічними, то у новому циклі «Мамайчуки» художник вдається до гострої сатири, насичуючи традиційні образи цілком сучасними алюзіями. Від «Мамаїв» до «Мамайчуків» пролягає погляд художника. У свій гротесково- сатиричний спосіб він аналізує неоднозначність традиції, умовність історичних стереотипів. Художник впевнений - сміх, гумор, здатність посміятися над собою є ознакою свободи, запорукою життєвої сили і суспільної перспективи.
Невипадково головним героєм його творів став славетний «Козак Мамай», котрий, як вважають дослідники, уособлює «вискрісталізовану віками думу народу про свою сутність». Легендарний лицар зачарованої барокової доби, він не тільки відобразив риси української вдачі, а й зафіксував бачення народом самого себе, де героїзація та поетичність поєдналися з гумором та самоіронією. Можливо, саме « Козак Мамай», який з віками перетворився на багатозначний метасюжет українського мистецтва, відбив не тільки певний національний ідеал, а й ту потужну «сміхову культуру», що чи не найповніше свідчить про життєву силу та енергію народу.
Анатолій Мельник ,проводячи свого персонажа крізь різні обставини та ситуації, створює свою версію традиційного міфу, де природне та історичне тісно переплелися між собою.
Важливе місце на виставці належить і українським пейзажам, що несуть у собі відгомони легендарного минулого. Так у творчості художника перетинаються «міф історії» і «міф географії», магія української природи і незабутні легенди. Вдивляючись у навколишній світ, розмірковуючи над його дивами та парадоксами, митець сприймає його не споглядально-відсторонено, а чуттєво і емоційно, часто ототожнюючи себе з тим, що зображує. Адже малюючи поля соняхів під сонцем, Карпатські ущелини та «Мамаїв», що заплутали на історичному роздоріжжі, він так чи інакше розповідає про самого себе, про те, що йому болить і хвилює, про те, що дає радість і повноту життя.
Галина Скляренко, кандидат мистецтвознавства
АНАТОЛІЙ МЕЛЬНИК (р.н. 1953)
Закінчив Український поліграфічний інститут ім. Івана Федорова у Львові у 1984 році. Член Національної Спілки художників України Народний художник України Член Національної академії мистецтв України Президент Українського національного комітету Міжнародної ради музеїв (ІСОМ). Генеральний директор Національного художнього музею України (2000-2012)
Коментарі
Останні події
- 22.09.2025|11:02Побачила світ документальна книжка Олександра Гавроша «Розбійники Карпат»
- 11.09.2025|19:25Тімоті Снайдер отримав Премію Стуса-2025
- 10.09.2025|19:24Юліан Тамаш: «Я давно змирився з тим, що руснаків не буде…»
- 08.09.2025|19:3211 вересня стане відомим імʼя лауреата Премії імені Василя Стуса 2025 року
- 08.09.2025|19:29Фестиваль TRANSLATORIUM оголосив повну програму подій у 2025 році
- 08.09.2025|19:16В Україні з’явилася нова культурна аґенція “Терени”
- 03.09.2025|11:59Український ПЕН оголошує конкурс на здобуття Премії Шевельова за 2025 р
- 03.09.2025|11:53У Луцьку — прем’єра вистави «Хованка» за п’єсою іспанського драматурга
- 03.09.2025|11:49Літагенція OVO офіційно представлятиме Україну на Світовому чемпіонаті з поетичного слему
- 02.09.2025|19:05«Пам’ять дисгармонійна» у «Приватній колекції»