
Re: цензії
- 10.07.2025|Дана Пінчевська"Щасливі ті люди, природа яких узгоджується з їхнім родом занять"
- 10.07.2025|Володимир СердюкАнтивоєнна сатира Володимира Даниленка «Та, що тримає небо»
- 27.06.2025|Ірина Фотуйма"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
- 26.06.2025|Михайло ЖайворонЖитомирський текст Петра Білоуса
- 25.06.2025|Віктор ВербичПро що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
- 25.06.2025|Ігор ЗіньчукБажання вижити
- 22.06.2025|Володимир ДаниленкоКазка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
- 17.06.2025|Ігор ЧорнийОбгорнена сумом смертельним душа моя
- 13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя СтефаникаЗвичайний читач, який став незвичайним поетом
- 12.06.2025|Ігор Зіньчук«Європейський міст» для України
Видавничі новинки
- Джон Ґвінн. "Лють Богів"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Аталанта"Проза | Буквоїд
- Вероніка Чекалюк. «Діамантова змійка»Проза | Буквоїд
- Джон Ґвінн. "Голод Богів"Книги | Буквоїд
- Олеся Лужецька. "У тебе є ти!"Проза | Буквоїд
- Крістофер Паоліні. "Сон у морі зірок"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Електра"Книги | Буквоїд
- Павло Шикін. "Пітон та інші хлопці"Книги | Буквоїд
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
Події
У Києві відкрили меморіальну дошку на честь журналістів-чорнобильців
26 квітня у приміщенні Національної радіокомпанії України за ініціативи Держкомтелерадіо відкрито меморіальну дошку на честь працівників державних телерадіоорганізацій, які висвітлювали трагічні події на Чорнобильській АЕС у 1986-1990 роках.
«Героїчні та трагічні будні ліквідаторів аварії залишилися історією завдяки журналістам і операторам, - зазначив під час церемонії відкриття голова Держкомтелерадіо Юрій Плаксюк. - Шана їм за те, що вони першими розповіли правду про Чорнобиль. І все, що знято до встановлення саркофагу над Четвертим блоком, на 90 відсотків знято нашими працівниками».
Через сувору заборону розголошувати у перші дні факт аварії добровольці-телевізійники потрапили в зону ЧАЕС трохи згодом, і перший відео репортаж безпосередньо з району Чорнобильської АЕС вийшов в інформаційній програмі УТ «Актуальна камера» лише 12 травня 1986 року.
Надалі щоденно в інформаційних випусках УТ виходило по 5-6 матеріалів, пов’язаних з темою ліквідації наслідків аварії. Вже станом на 19 травня було передано 44 кіновідеоінформації. А до кінця року – 327.
Першим у найнебезпечніші місця аварії пішов телеоператор Валентин Антонович Юрченко. Він же першим із телевізійників–чорнобильців пішов з життя (сталося це восени 1986 року). Ось його звіт про відрядження 27 липня 1986 року: «Під час зйомки йшов дощ, а група працювала поруч із захисною стінкою навколо зруйнованого четвертого енергоблоку, і вода лилася з даху прямо на нас». За таких умов Валентин Юрченко працював того дня з коментатором редакції інформації УТ Геннадієм Душейком з 12-ої до 17-ої години. Люди і відеотехніка були настільки забруднені радіацією, що на виїзді із зони їхній одяг просто викидали.
«Радіація не має кольору, вона не горить, не димить. Як її знімати? І ми знімали людей, які долали наслідки аварії - інженерів, дозиметристів і всіх, кого зустрічали в Зоні, - зазначив у своєму виступі телеоператор Юрій Федоров. -Унікальні кадри, відомі всьому світові, як солдатики у свинцевих фартухах лопатами скидають графіт з даху Четвертого блоку, зняв оператор Юрій Бордаков».
Щодня о 8.00 у новинах Українського радіо лунав репортаж з Чорнобильської АЕС. Готували ці матеріали радіожурналісти Василь Бирзул, Олександр Бутко, Євген Гришанков, Леонід Самойленко, Володимир Удовиченко, які по черзі їздили в зону катастрофи.
«Безцінний літопис хроніки подій на ЧАЕС, досвід ліквідації цієї катастрофи знадобиться людству не один раз», - переконаний тележурналіст-чорнобилець Валерій Макаренко.
Меморіальну дошку з написом «Працівникам Держтелерадіо України - творцям трагічного телерадіолітопису про ліквідацію аварії на ЧАЕС» виготовила художник-кераміст Ольга Гаврилова. «Я намагалася зробити тривожний символ. Коло з червоним осердям - це вир, або стилізація знаку радіоактивності, або крапля крові. Над колом - руки, камера, мікрофон - вони символізують зламані життя і долі. Понад усім - палає червоний вогонь. Це, можливо, радіохвиля, розірваний навпіл рушник. Кожен має по-своєму потрактувати закодований у ньому смисл», - сказала вона журналістам.
Інформація: Держкомтелерадіо
Коментарі
Останні події
- 13.07.2025|09:20У Лип´янці вшанували пам’ять поета-шістдесятника Миколи Томенка та вручили його іменну премію
- 11.07.2025|10:28Оголошено конкурс на літературну премію імені Богдана-Ігоря Антонича “Привітання життя”
- 10.07.2025|23:18«Не народжені для війни»: у Києві презентують нову книжку Артема Чапая
- 08.07.2025|18:17Нова Facebook-група "Люблю читати українське" запрошує поціновувачів вітчизняної літератури
- 01.07.2025|21:38Артур Дронь анонсував вихід нової книги "Гемінґвей нічого не знає": збірка свідчень про війну та життя
- 01.07.2025|18:02Сергію Жадану присуджено австрійську державну премію з європейської літератури
- 01.07.2025|08:53"Дикий Захід" Павла Казаріна тепер польською: Автор дякує за "довге життя" книги, що виявилась пророчою
- 01.07.2025|08:37«Родовід» перевидає «З країни рижу та опію» Софії Яблонської
- 01.07.2025|08:14Мартин Якуб презентував у Житомирі психологічний детектив "Гріх на душу"
- 01.07.2025|06:34ТОП-10 книг ВСЛ за червень 2025 року