Re: цензії

12.04.2025|Андрій Содомора
І ритмів суголосся, й ран...
06.04.2025|Валентина Семеняк
Читаю «Фрактали» і… приміряю до себе
05.04.2025|Світлана Бреславська, Івано-Франківськ
«Ненаситність» Віткація
30.03.2025|Ігор Чорний
Лікарі й шарлатани
Пісня завдовжки у чотири сотні сторінок
11.03.2025|Марина Куркач, літературна блогерка, м. Кременчук
Жінкам потрібна любов
"Називай мене Клас Баєр": книга, що вражає психологізмом та відвертістю
05.03.2025|Тетяна Качак, м. Івано-Франківськ
Стефаник у художньому слові Оксани Тебешевської
22.02.2025|Василь Пазинич, поет, фізик-математик, член НСПУ
Зоряний "Торф"
18.02.2025|Світлана Бреславська, Івано-Франківськ
Про Віткація і не тільки. Слово перекладача

Літературний дайджест

Остап Сливинський: «За кожним віршем ховається видима історія і невидима – щось, для чого тобі забракло слів»

У львівській Книгарні «Є» відбулася перша презентація нової поетичної книги Остапа Сливинського в художньому оформленні Леся Панчишина «Зимовий король». До збірки увійшли як нові віршові історії, так і вже відомі читачам. Разом із модераторкою зустрічі Гаською Шиян говорили про самокритику, літературні транси та важливість недоговореного. До вашої уваги кілька цитат автора.

Що не зумів Адам, проте зміг король: «Поетична книжка має приносити естетичне задоволення, читач повинен хотіти взяти її зі собою. Не особливо орієнтуюся у пластичних видах мистецтва, тому зовнішній вигляд збірки повністю довіряю видавництву. Лиш раз було, що забракував обкладинку – а до книги "Адам", вона зібрала у себе усі кліше-уявлення про "львівського автора": трамвай, бруківку, вежу Корнякта і таке інше... А тут мені приходили короткі месиджі від головної редакторки "Видавництва Старого Лева" на кшталт: "Художник малює дерева". Я уявляв, як ці дерева виростають, і жодним чином не втручався. А коли побачив їх, то заблукав у цьому психоделічному лісі..."Зимовий король" – найкрасивіша моя книжка».

Про відтінки смаків і насолод: «Подруга якось порівняла поетичну книгу з коробкою цукерок. Гадаю, це дуже влучне порівняння – ви не їсте усю коробку одразу, дістаєте по одній цукерці, смакуєте, насолоджуєтеся. Так і з віршами».

Про допінги: «Я залежний від музики: пишучи, завжди щось слухаю. Можу місяць прослуховувати один й той самий трек, і щоразу чую в ньому щось нове. Мабуть, хтось би збожеволів від такого, а я постійно знаходжу в одній композиції щось цікаве».
 
Коли вірш, дещо більше, ніж вірш: «Вірш як жанр – наче вершина айсберга. За кожним віршем ховається видима історія і невидима – щось, для чого тобі забракло слів».
І ще трохи про допінги: «Ми живемо у світі фрагментаризації, фастфуду та високих швидкостей. Нам бракує часу на все, зокрема і на читання. То чому ж люди так люблять читати романи, а проза популярніша за поезію? Річ у тім, що нам потрібен "наративний транс", хочемо, щоб оповідь нас "залила". Проза сама "веде" читача, нам не потрібно нічого доповнювати й домислювати. А для того, щоб досягти трансу від вірша, у нього потрібно інвестувати свої зусилля. Мабуть, тому людям без фантазії і бекґраунду складно розуміти поезію. Це як із різними видами наркотиків: від канабісу майже усім однаково добре, мислення працює мілко, проте ти позбуваєшся душевного тягаря. Тоді як тріп від галюциногенів залежить від безлічі факторів, а найбільше від того, що коїться в голові у того, хто їх вживає. Вірш – це галюциноген, який привідкриває людині те, що вже у ній закладено».
 
Про процес: «Починаю писати, коли у голові вже є готова історія, коли точно знаю, що й про кого я хочу розповісти. Це свого роду оповідання у віршовій формі».
Про важливість контекстів: «Є деякі речі, які мені як автору важливо сказати. Але, якщо говорити від першої особи, вони звучатимуть претензійно і фальшиво. Проте, якщо сказати від імені персонажа – вони стають переконливими, бо перетворюються на частинку особистісної історії. У вуста персонажа можна вкласти щось банальне, наївне – і воно набуває актуальності та цікавих відтінків завдяки особистості героя й контексту».
 
І про самокритику: «Поет мусить бути істотою самокритичною, інакше ризикує стати смішним та пафосним».


Додаткові матеріали

12.09.2018|14:59|Події
Програма подій «Видавництва Старого Лева» на 25 Book Forum
25.08.2018|13:20|Події
Програма подій «Видавництва Старого Лева» на 25 Book Forum
14.06.2018|15:34|Події
Фестиваль «Острів Європа» у Вінниці. Програма
29.05.2018|09:43|Події
«Острів Європа». Програма фестивалю
05.09.2017|10:15|Події
Міжнародний онлайн-фестиваль поезії об’єднає 50 поетів з усього світу
28.08.2018|10:29|Події
Остап Сливинський презентує нову поетичну збірку у львівській Книгарні «Є»
30.01.2018|09:55|Події
У Великій Британії вийшла антологія української поезії
25.04.2013|23:03|Події
Тарас Малкович про поетично-музичні проекти, український кінематограф та новий роман Джоан Ролінг
коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

Останні події

14.04.2025|10:25
Помер Маріо Варгас Льоса
12.04.2025|09:00
IBBY оголосила Почесний список найкращих дитячих книжок 2025 року у категорії «IBBY: колекція книжок для молодих людей з інвалідностями»
06.04.2025|20:35
Збагнути «незбагненну незбагнеж»
05.04.2025|10:06
Юлія Чернінька презентує свій новий роман «Називай мене Клас Баєр»
05.04.2025|10:01
Чверть століття в літературі: Богдана Романцова розкаже в Луцьку про книги, що фіксують наш час
05.04.2025|09:56
Вистава «Ірод» за п’єсою Олександра Гавроша поєднала новаторство і традицію
30.03.2025|10:01
4 квітня KBU Awards 2024 оголосить переможців у 5 номінаціях українського нонфіку
30.03.2025|09:50
У «Видавництві 21» оголосили передпродаж нової книжки Артема Чапая
20.03.2025|10:47
В Ужгороді представили книжку про відомого закарпатського ченця-василіянина Павла Мадяра
20.03.2025|10:25
Новий фільм Франсуа Озона «З приходом осені» – у кіно з 27 березня


Партнери