Re: цензії

08.04.2024|Ігор Чорний
Злодії VS Революціонери: хто кращий?
Леді й джентльмени, або «Лондонські хроніки» Місіс К
03.04.2024|Марта Мадій, літературознавиця
Фантасмагорія імперського пластиліну
28.03.2024|Ігор Чорний
Прощання не буде?
20.03.2024|Наталія Троша, кандидат філологічних наук
Світиться сонячним спектром душа…
У роздумах і відчуттях
20.03.2024|Валентина Галич, доктор філологічних наук, професор
Життєве кредо автора, яке заохочує до читання
20.03.2024|Віктор Вербич
Ніна Горик: «Ми всі тепер на полі битви»
18.03.2024|Ігор Зіньчук
Кумедні несподіванки на щодень
17.03.2024|Ольга Шаф, м.Дніпро
Коло Стефаника

Літературний дайджест

17.10.2017|11:10|Читомо

Оксана Забужко про Україну на Франкфуртському книжковому ярмарку: Говорити про статус Почесного гостя зарано

Українська письменниця Оксана Забужко взяла участь у заходах на Франкфуртському книжковому ярмарку та спеціально для Читомо пояснює, чомуговорити про статус України як Почесного гостя Франкфуртського книжкового ярмарку зарано, а також розповідає проінформаційну інфраструктуру, видавничий бум та потенціал ринку.

Стенд надзвичайно достойно виглядає, тут вирує життя. Ми виглядаємо на порядок центральніше за сусідню Сербію чи навіть Польщу. Мені було трохи заздро чути про акцію, яку провели грузини — Stop Russia на противагу гаслу російського стенду Read Russia. Подумалося: чому грузини? Чому не ми? Це було креативно, це було красиво і відповідним чином організовано. Одразу захотілося наступного дня побачити таку ж акцію України, а на наступний день, бажано, акцію Сирії — ось тоді це був би чітко висловлений меседж. «Малорос боїться дерзать», — казав Хвильовий. Так от не треба боятись. Бо хто дерзає — тому належить світ.

Я не думаю, що Україна готова прийняти цю естафету. Інститут книги щойно сформувався. І я знову і знову повторюю: поки нема інформаційної інфраструктури, що обслуговувала б книжковий ринок, доти радіти з еквіваленту квот, чисто механічного процесу посування російської книжки з українського ринку — зарано.

І в нас після цього відбувся справжній книжковий бум: українські видавництва справді стають видавництвами, західні видавці дивуються, що за придбання прав між собою конкурують по 5-6 українських видавців. Але все це — поки що результати механічного процесу. А от потенціали внутрішнього ринку — це інше, і зараз нам необхідно як мінімум відновити наші інформаційні позиції до краху 2008-2009 року, коли ринок був повністю завалений, і який уже готували під «Ексмо» (найбільше російське видавництво, засноване у 1991 році — Читомо).

Не можна лізти у Франкфурт країні, що не має жодного книжкового тижневика, нема чого туди лізти країні, в якій читачі не мають звідки отримати інформацію, окрім як з «Читомо»! Вибачте, при всій моїй любові та пошані. Кожна країна, що наважується на статус Почесного гостя, має спеціальні культурні додатки у соціально-політичних виданнях, не кажучи вже про телебачення та радіо. В одній тільки маленькій Чехії — 4 книжкові тижневики! Себто допоки наші читачі не знатимуть, які книжки виходять, і де їх узяти, то говорити про статус Почесного гостя зарано.

Звісно, з’являються і дочірні підприємства російських видавництв — вони будуть лізти «з вимкненого й увімкненого, з отворів і розеток». І цьому теж можна запобігти тільки інформаційною інфраструктурою, це треба відстежувати і цьому тиеба протидіяти. А для цього треба упритомнити собі, що ринок повинен мати певний інформаційний ресурс й інформаційні важелі. І на цьому шляху нас ще чекають великі битви — війна ще далеко не скінчена.

Але думати вже варто починати — далеко і стратегічно. «Бери вершину», — матимеш середину, казав Сковорода.



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus


Партнери