Re: цензії
- 20.11.2024|Михайло ЖайворонСлова, яких вимагав світ
- 19.11.2024|Тетяна Дігай, ТернопільПоети завжди матимуть багато роботи
- 19.11.2024|Олександра Малаш, кандидатка філологічних наук, письменниця, перекладачка, книжкова оглядачкаЧасом те, що неправильно — найкращий вибір
- 18.11.2024|Віктор ВербичПодзвін у сьогодення: художній екскурс у чотирнадцяте століття
- 17.11.2024|Василь Пазинич, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиДіалоги про історію України, написану в драматичних поемах, к нотатках на полях
- 14.11.2024|Ігор Бондар-ТерещенкоРозворушімо вулик
- 11.11.2024|Володимир Гладишев, професор, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти«Але ми є! І Україні бути!»
- 11.11.2024|Ігор Фарина, член НСПУПобачило серце сучасніть через минуле
- 10.11.2024|Віктор ВербичСвіт, зітканий з непроминального світла
- 10.11.2024|Євгенія ЮрченкоІ дивитися в приціл сльози планета
Видавничі новинки
- Корупція та реформи. Уроки економічної історії АмерикиКниги | Буквоїд
- У "НІКА-Центр" виходять книги Ісама Расіма "Африканський танець" та Карама Сабера "Святиня"Проза | Буквоїд
- Ігор Павлюк. "Бут. Історія України у драматичних поемах"Поезія | Буквоїд
- У Чернівцях видали новий роман Галини ПетросанякПроза | Буквоїд
- Станіслав Ігнацій Віткевич. «Ненаситність»Проза | Буквоїд
- Чеслав Маркевич. «Тропи»Поезія | Буквоїд
- Легенда про ВільнихКниги | Буквоїд
- Нотатник Вероніки Чекалюк. «Смачна комунікація: гостинність – це творчість»Книги | Буквоїд
- Світлана Марчук. «Небо, ромашки і ти»Поезія | Буквоїд
- Володимир Жупанюк. «З подорожнього етюдника»Книги | Буквоїд
Літературний дайджест
Арт-терапія: 15 книг, які варто прочитати всім, хто цікавиться мистецтвом
Що таке шедевр? На це питання намагаються дати відповідь критики, дослідники та й загалом усі люди, які мають нагоду побачити, або почути будь-який мистецький твір.
Втім, для розуміння творчості часто не достатньо інтуїції та власного сприйняття, важливим є бекграунд – особистість автора, історичні реалії та різноманіття напрямків та течій. Для тих, хто прагне зрозуміти мистецтво глибше та стати справжнім гуру у питаннях творчості, ми й підготували список із 15 захопливих книг.
Вілл Ґомперц «Що це взагалі таке? 150 років сучасного мистецтва в одній пілюлі»
Вілл Ґомперц, який спершу працював директором всесвітньо відомої галереї «Тейт», а потім – редактором відділу мистецтва ВВС, як ніхто інший знається на сучасному мистецтві. У своїй книзі автор намагається пояснити, як розвивалося та змінювалося мистецтво від імпресіонізму до сьогодні.
«Я хотів написати насичену фактами, живу книжку, а не академічну працю» – зізнається Ґомперц. Що ж, йому це вдалося – автор не просто розповідає про культові картини, скульптури, чи інсталяції останніх 150 років, а вчить розуміти сучасне мистецтво. В його викладі історія «оживає». Зручна верстка книги та репродукції творів мистецтва у ній роблять читання ще приємнішим.
Сара Торнтон «33 митці у трьох актах»
Письменниця, етнограф та соціолог культури Сара Торнтон вирішила запитати, що таке мистецтво, у самих митців. Протягом чотирьох років авторка мандрувала світом і розмовляла з видатними художниками нашого часу. Результатом численних інтерв’ю і стала книга «33 митці у трьох актах».
Читачі зможуть відкрити для себе різні грані Марини Абрамович, Деміана Гьорста, Джеффа Кунса, Ай Вейвея, Яої Кусами, Сінді Шерман та інших. Сара Торнтон переконана, що для того, аби зрозуміти мистецький твір потрібно знати його творця. Для того, аби розповісти світові саме про творців, а не їхні твори, і була задумана ця книга.
Франсуаза Барб-Ґалль «Як розмовляти з дітьми про мистецтво» і «Як розмовляти з дітьми про мистецтво ХХ століття»
Книги французької письменниці та мистецтвознавця Франсуази Барб-Ґалль – ідеальний подарунок для батьків, які хочуть познайомити своїх дітей зі світом живопису, але не знають, з чого почати. Авторка пояснює кожну картину та радить, як говорити про неї з 5-7 річним, 8-10 річними та 11-13 річними дітьми. Також у книзі є чимало відповідей на запитання, які точно будуть задавати діти під час відвідин музею, або розглядання репродукцій.
Цікавою книги Франсуази Барб-Ґалль будуть не лише для батьків і педагогів, а й дорослих, які раніше не вивчали мистецтво і хочуть влаштувати легку та швидку екскурсію ключовими шедеврами живопису.
Яскрава біографія «короля поп-арту» Енді Воргола. У цій книзі на рівні з текстом Кетрін Інграм важливими є ілюстрації Рея Ендрю. Вони допомагають прожити разом з Ворголом всі його злети і падіння, божевільні вечірки, філософію, любов та пошуки себе. І хоч сам художник говорив: «Хочете знати все про Енді Воргола – просто гляньте на поверхню моїх робіт, моїх фільмів, мене самого: це і є я. За цим більше нічого не стоїть» , книга Кетрін Інграм доводить, що за цим таки щось стоїть.
Ще одна яскрава біографія художника від незалежного історика мистецтва Кетрін Інграм та талановитого ілюстратора Рея Ендрю. На цей раз у фокусі їхньої уваги опинився епатажний Сальвадор Далі. Художник без жодної сором’язливості називав себе генієм. Чому він мав на це повне право? – книга «Це Далі» може дати відповідь на питання.
«Щоранку, прокинувшись, я відчуваю найвищу насолоду від того, що Сальвадор Далі – це я, і приголомшено питаю себе, яку ж дивовижу вчинить цей Сальвадор Далі сьогодні» – говорив він. А так, як дивовиж було чимало, то й читання книги не дасть занудьгувати.
Жерар де Кортанз «Фріда Кало. Безжальна врода»
Одна з головних жінок у світовому мистецтві – якою вона була? Відповідь шукає французький письменник і журналіст Жерар де Кортанз. Він переносить нас у світ, в якому жила художниця – світ пристрасних почуттів, неймовірної краси, сильного болю та безумовної любові. В біографії художниці було чимало фатальних і чорних сторінок, втім Фріда знаходила у собі сили для творчості і стала не тільки символом Мексики, а й символом усієї своєї епохи.
Володимир Цвіль «Невідомий Кандинський»
Шанувальники творчості першого абстракціоніста мають нагоду дізнатися маловідомі факти з його життя і, зокрема, довідатися більше про період, коли Василь Кандинський мешкав в Україні (саме на цих роках у своїй книзі і акцентує увагу Володимир Цвіль).
Також книга розповідає про досі невідому колекцію акварелей Кандинського – Володимир Цвіль брав участь у пошуках цієї важливої колекції.
Стівен Вітт «Як музика стала вільною. Цифрова революція та перемога піратства»
Журналіст Стівен Вітт розповідає історію піратства та формату mp3 у персоналіях. Автор повертає читачів до революційного моменту, коли музика завдяки кільком ентузіастам та силі інтернету стала доступною для всіх, а отже вільною.
Стівен Вітт вивчав тему піратства більше п’яти років, аби довідатися, з чого все насправді почалося. Автор гордиться, що знайшов людину, яку сам називає «найвидатнішим музичним піратом в історії». Хочете дізнатися про нього більше? Тоді обирайте зі списку саме цю книгу.
Ханс Ульріх Обріст «Коротка історія нової музики»
Ця книга – збірник інтерв’ю з музикантами і композиторами другої половини двадцятого століття. Ханс Ульріх Обріст говорив з вдовою Джона Леннона Йоко Оно, засновником напрямку ембієнт Брайаном Іно, авангардистом Карлгайнцом Штокгаузеном, експериментатором Янісом Ксенакісом, мінімалістом Террі Райлі та іншими.
Книга буде цікавою для широкого кола читачів. Адже «Коротка історія нової музики» не тільки дає уявлення про розвиток напрямку на межі кінця двадцятого – початку двадцять першого століття, а й допомагає сформувати ідеальний плейлист.
Сергій Тримбач «Кіно народжене Україною. Альбом антології українського кіно»
Знакова книга, в якій оприлюднено матеріали кіностудії імені О. Довженка, що охоплюють період від становлення українського кінематографу в кінці дев’ятнадцятого – початку двадцятого століття до наших днів.
Автор доводить, що зараз відбувається справжнє відродження українського кінематографу. Отож, варто якомога швидше освіжити у пам’яті всі головні стрічки минулого століття, аби розуміти глибше, в якому саме напрямку рухаються сучасні українські режисери.
Олександр Мітта «Кіно між раєм та пеклом»
«Ця книга для людини, яка хоче написати сценарій, зняти фільм і зіграти у ньому головну роль» – якнайкраща характеристика для книги режисера Олександра Мітти, який ділиться з читачами справжньою «кухнею» кінематографу. Автор розповідає про ключові сюжети успішних стрічок; про те, що відрізняє хороший фільм від поганого, а також ділиться власним досвідом зі знімального майданчика.
«Кіно між раєм та пеклом» – must read не тільки для працівників індустрії – режисерів, сценаристів та операторів; а й для всіх, хто любить дивитися фільми і хоче знати, як саме вони створюються.
Умберто Еко «Мистецтво і краса в середньовічній естетиці»
Італійський письменник та філософ розглядає естетичні вчення епохи Середньовіччя і допомагає зрозуміти, яким у той час було мистецтво та уявлення про прекрасне загалом.
Умберто Еко пише не тільки про уявлення середньовічної людини про світ, а й про її погляд на себе саму. Чимало уваги автор приділяє психології та гносеології естетики, теорії мистецтва та місцю художника в епоху Середньовіччя.
Сюзі Ходж «Дизайн. Чому це шедевр. 80 історій унікальних предметів»
Історик дизайну Сюзі Ходж розповідає про 80 непересічних речей, що стали новим етапом в розумінні естетики. Авторка намагається розкрити секрет хорошого дизайну і пояснює, чому флакон парфумів Chanel № 5, фотоапарат Polaroid Land, кеди Converse All Star, схема лондонського метро, сумка Birkin – це шедевр.
Книга Сюзі Ходж допоможе по-новому подивитися на звичні предмети і зрозуміти їхню справжню цінність.
Канадська художниця Кері Сміт – авторка низки проектів, які допомагають розвивати креативність. З тією ж метою вона створила і цей щоденник. Він складається з численних інструкцій, виконуючи які можна стати більш творчою і впевненою в собі людиною. Особливість щоденника – в відсутності правил, чим більше ви експериментуєте – тим краще.
Кері Сміт закликає розливати на щоденник каву, проштрикувати його олівцем, рвати, нищити, але нищити якомога більш креативно, адже авторка переконана, що: «Щось творити» означає «щось знищувати».
Остін Клеон «Кради як митець. Креативні “фішки”, про які тобі ніхто не розповість»
Здавалося би, у кожного митця має бути свій стиль і наслідувати інших – це шлях у нікуди, але письменник, художник і публіцист Остін Клеон не погоджується з цим твердженням, навіть більше – доводить, що красти – найкраща стратегія. У своїй книзі автор переконує, що ніщо не є оригінальним і всі ідеї ми так чи інакше беремо в інших.
Втім, Остін Клеон не закликає копіювати, він вчить шукати натхнення, поєднувати, змінювати, переосмислювати, вчитися та створювати власний шедевр.
Яна Грицай
Коментарі
Останні події
- 21.11.2024|18:39Олександр Гаврош: "Фортель і Мімі" – це книжка про любов у різних проявах
- 19.11.2024|10:42Стартував прийом заявок на щорічну премію «Своя Полиця»
- 19.11.2024|10:38Поезія і проза у творчості Теодозії Зарівної та Людмили Таран
- 11.11.2024|19:2715 листопада у Києві проведуть акцію «Порожні стільці»
- 11.11.2024|19:20Понад 50 подій, 5 сцен, більше 100 учасників з України, Польщі, Литви та Хорватії: яким був перший Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
- 11.11.2024|11:21“Основи” вперше видають в оригіналі “Катерину” Шевченка з акварелями Миколи Толмачева
- 09.11.2024|16:29«Про секс та інші запитання, які цікавлять підлітків» — книжка для сміливих розмов від авторки блогу «У Трусах» Анастасії Забели
- 09.11.2024|16:23Відкриття 76-ої "Книгарні "Є": перша книгарня мережі в Олександрії
- 09.11.2024|11:29У Києві видали збірку гумору і сатири «СМІХПАЙОК»
- 08.11.2024|14:23Оголосили довгий список номінантів на здобуття Премії імені Юрія Шевельова 2024 року