Re: цензії
- 18.11.2025|Ігор ЧорнийУ мерехтінні зірки Алатир
- 17.11.2025|Ігор ЗіньчукТемні закутки минулого
- 16.11.2025|Ігор ПавлюкЛірика поліської мавки
- 08.11.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськСвітлойменність
- 05.11.2025|Віктор ВербичКоли життя і як пейзаж, і як смерть
- 04.11.2025|Дана ПінчевськаГаличани та духи мертвих: історія одного порозуміння
- 04.11.2025|Надія Гаврилюк“Перетворює затамування на захват”: поезія Богуслава Поляка
- 03.11.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськІспит на справжність
- 02.11.2025|Богдан СмолякЗахисник Істин
- 31.10.2025|Володимир Краснодемський, журналіст, Лозанна, ШвейцаріяЯк змосковлювали ментальність українців
Видавничі новинки
- Олександр Скрипник. «НКВД/КГБ проти української еміграції. Розсекречені архіви»Історія/Культура | Буквоїд
- Анатолій Амелін, Сергій Гайдайчук, Євгеній Астахов. «Візія України 2035»Книги | Буквоїд
- Дебра Сільверман. «Я не вірю в астрологію. Зоряна мудрість, яка змінює життя»Книги | Буквоїд
- Наомі Вільямс. «Пацієнтка Х, або Жінка з палати №9»Проза | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
«Скандинавська міфологія» Ніла Ґеймана
Переосмилена та адаптована версія фольклору Скандинавії, викладена сучасним класиком дитячої та підліткової прози, фантастом зі світовим іменем та лауреатом міжнародних премій характерного жанру.
Заледве Ніл Ґейман опублікував «Міфологію», як вона одразу з’явилась в українському перекладі. Та чи вчасно?
Щорічно штамповані Марвелом екшени тягнули, тягнуть і тягнути будуть народ до кінозалів: спочатку на класику коміксів, потім на нордичні теми, а далі вже на мікс кіногероїв усіх часів/народів/фентезі (і неважливо, що ще вигадають і на які кроки підуть, щоб здивувати капризного глядача). А що з першоджерелами? Ґейман не приховував факту, що його самого вразили історії про Тора, народженого Марвелом, та більшість своїх бестселерів було створено під впливом нордичних сказань і легенд. І ось врешті надихнулось, написалось та опублікувалось. Питання: навіщо? Вдалий маркетинговий хід під розпашілий інтерес до реанімованих фольклорних героїв?
Багато хто сходиться на думці, що саме так і було. Важко сказати, як можна переінакшити класику чи як саме написати її на новий лад, та однозначно доцільніше подивитись на усім відомі речі під новим кутом чи віднайти приховані змісти та нюанси першоджерела.
П’ятнадцять оповідань починаються із зародження життя та всесвіту зі світового дерева Іггдрасілля та закінчуються Рагнарьоком — кінцем старого світу богів та народженням нового світу людей.
Із плином сюжету читач дізнається про походження молота Тора та епопею його повернення від викрадачів-велетнів; про дітей Локі, що, навіть будучи темними іпостасями, знайшли своє місце та призначення у світі для збалансування добра і зла; про мед поетів та добровільну жертву бога мудрості заради втіхи пізнання богами і людьми та про ще багато суперечливих та пізнавальних історій дев’яти світів.
Не дивлячись на світове ім’я автора, гіркота від невиправданих очікувань наступає десь із середини книги, коли розумієш, що уся збірочка викладена в одному руслі та нічого інакшого чи нового не зустрінеш. Прихильники очікували своєрідного продовження «Американських богів», та вийшла звичайна адаптація шкільного тексту-переказу міфів Старшої та Молодшої Едди. Хоча автор і одухотворив персонажів так, що вони нагадують реальних людей з їх проблемами, зрадами та хитрощами, чогось кардинально незвичного у збірці нема: міфи як міфи, а розповідний стиль та легка манера викладу лише полегшують процес читання дітьми під час літніх канікул чи вечірню поїздку в метро після роботи.
Одним словом, усе зазначене у вступі до «Міфології» виконано («Сподіваюсь, я переказав ці історії правдиво, але водночас цікаво й вигадливо»), та не більше.
Прочитати книгу, бо під нею підписався відомий автор, — справа спокуслива, та буває й розчаровує. Для загального розвитку та з метою розмаїтити домашню бібліотеку історіями про Тора, Локі, Квасіра, Фрейю, змія Йормунганда, вовка Фенріра та інших північних персоналій — годиться. А в іншому — посередньо.
АНАСТАСІЯ НАРОЛЬСЬКА
Коментарі
Останні події
- 17.11.2025|15:32«Основи» готують до друку «Бард і його світ: як Шекспір став Шекспіром» Стівена Ґрінблатта
- 17.11.2025|10:29Для тих, хто живе словом
- 17.11.2025|10:25У «Видавництві 21» вийшла друком збірка пʼєс сучасного класика Володимира Діброви
- 16.11.2025|10:55У Києві провели акцію «Порожні стільці» на підтримку незаконно ув’язнених, полонених та зниклих безвісти журналістів та митців
- 13.11.2025|11:20Фініш! Макс Кідрук завершив роботу над романом «Колапс»
- 08.11.2025|16:51«Поети творять націю»: У Львові стартував II Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
- 05.11.2025|18:42«Столик з видом на Кремль»: до Луцька завітає один із найвідоміших журналістів сучасної Польщі
- 04.11.2025|10:54Слова загублені й віднайдені: розмова про фемінізм в житті й літературі
- 03.11.2025|18:29Оголошено довгий список номінантів на Премію імені Юрія Шевельова 2025: 13 видань змагаються за звання найкращої книжки есеїстики
- 03.11.2025|10:42"Старий Лев" запрошує на майстер-клас з наукових експериментів за книгою "Енергія. Наука довкола нас"
