Re: цензії
- 20.11.2024|Михайло ЖайворонСлова, яких вимагав світ
- 19.11.2024|Тетяна Дігай, ТернопільПоети завжди матимуть багато роботи
- 19.11.2024|Олександра Малаш, кандидатка філологічних наук, письменниця, перекладачка, книжкова оглядачкаЧасом те, що неправильно — найкращий вибір
- 18.11.2024|Віктор ВербичПодзвін у сьогодення: художній екскурс у чотирнадцяте століття
- 17.11.2024|Василь Пазинич, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиДіалоги про історію України, написану в драматичних поемах, к нотатках на полях
- 14.11.2024|Ігор Бондар-ТерещенкоРозворушімо вулик
- 11.11.2024|Володимир Гладишев, професор, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти«Але ми є! І Україні бути!»
- 11.11.2024|Ігор Фарина, член НСПУПобачило серце сучасніть через минуле
- 10.11.2024|Віктор ВербичСвіт, зітканий з непроминального світла
- 10.11.2024|Євгенія ЮрченкоІ дивитися в приціл сльози планета
Видавничі новинки
- Корупція та реформи. Уроки економічної історії АмерикиКниги | Буквоїд
- У "НІКА-Центр" виходять книги Ісама Расіма "Африканський танець" та Карама Сабера "Святиня"Проза | Буквоїд
- Ігор Павлюк. "Бут. Історія України у драматичних поемах"Поезія | Буквоїд
- У Чернівцях видали новий роман Галини ПетросанякПроза | Буквоїд
- Станіслав Ігнацій Віткевич. «Ненаситність»Проза | Буквоїд
- Чеслав Маркевич. «Тропи»Поезія | Буквоїд
- Легенда про ВільнихКниги | Буквоїд
- Нотатник Вероніки Чекалюк. «Смачна комунікація: гостинність – це творчість»Книги | Буквоїд
- Світлана Марчук. «Небо, ромашки і ти»Поезія | Буквоїд
- Володимир Жупанюк. «З подорожнього етюдника»Книги | Буквоїд
Літературний дайджест
«Скандинавська міфологія» Ніла Ґеймана
Переосмилена та адаптована версія фольклору Скандинавії, викладена сучасним класиком дитячої та підліткової прози, фантастом зі світовим іменем та лауреатом міжнародних премій характерного жанру.
Заледве Ніл Ґейман опублікував «Міфологію», як вона одразу з’явилась в українському перекладі. Та чи вчасно?
Щорічно штамповані Марвелом екшени тягнули, тягнуть і тягнути будуть народ до кінозалів: спочатку на класику коміксів, потім на нордичні теми, а далі вже на мікс кіногероїв усіх часів/народів/фентезі (і неважливо, що ще вигадають і на які кроки підуть, щоб здивувати капризного глядача). А що з першоджерелами? Ґейман не приховував факту, що його самого вразили історії про Тора, народженого Марвелом, та більшість своїх бестселерів було створено під впливом нордичних сказань і легенд. І ось врешті надихнулось, написалось та опублікувалось. Питання: навіщо? Вдалий маркетинговий хід під розпашілий інтерес до реанімованих фольклорних героїв?
Багато хто сходиться на думці, що саме так і було. Важко сказати, як можна переінакшити класику чи як саме написати її на новий лад, та однозначно доцільніше подивитись на усім відомі речі під новим кутом чи віднайти приховані змісти та нюанси першоджерела.
П’ятнадцять оповідань починаються із зародження життя та всесвіту зі світового дерева Іггдрасілля та закінчуються Рагнарьоком — кінцем старого світу богів та народженням нового світу людей.
Із плином сюжету читач дізнається про походження молота Тора та епопею його повернення від викрадачів-велетнів; про дітей Локі, що, навіть будучи темними іпостасями, знайшли своє місце та призначення у світі для збалансування добра і зла; про мед поетів та добровільну жертву бога мудрості заради втіхи пізнання богами і людьми та про ще багато суперечливих та пізнавальних історій дев’яти світів.
Не дивлячись на світове ім’я автора, гіркота від невиправданих очікувань наступає десь із середини книги, коли розумієш, що уся збірочка викладена в одному руслі та нічого інакшого чи нового не зустрінеш. Прихильники очікували своєрідного продовження «Американських богів», та вийшла звичайна адаптація шкільного тексту-переказу міфів Старшої та Молодшої Едди. Хоча автор і одухотворив персонажів так, що вони нагадують реальних людей з їх проблемами, зрадами та хитрощами, чогось кардинально незвичного у збірці нема: міфи як міфи, а розповідний стиль та легка манера викладу лише полегшують процес читання дітьми під час літніх канікул чи вечірню поїздку в метро після роботи.
Одним словом, усе зазначене у вступі до «Міфології» виконано («Сподіваюсь, я переказав ці історії правдиво, але водночас цікаво й вигадливо»), та не більше.
Прочитати книгу, бо під нею підписався відомий автор, — справа спокуслива, та буває й розчаровує. Для загального розвитку та з метою розмаїтити домашню бібліотеку історіями про Тора, Локі, Квасіра, Фрейю, змія Йормунганда, вовка Фенріра та інших північних персоналій — годиться. А в іншому — посередньо.
АНАСТАСІЯ НАРОЛЬСЬКА
Коментарі
Останні події
- 21.11.2024|18:39Олександр Гаврош: "Фортель і Мімі" – це книжка про любов у різних проявах
- 19.11.2024|10:42Стартував прийом заявок на щорічну премію «Своя Полиця»
- 19.11.2024|10:38Поезія і проза у творчості Теодозії Зарівної та Людмили Таран
- 11.11.2024|19:2715 листопада у Києві проведуть акцію «Порожні стільці»
- 11.11.2024|19:20Понад 50 подій, 5 сцен, більше 100 учасників з України, Польщі, Литви та Хорватії: яким був перший Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
- 11.11.2024|11:21“Основи” вперше видають в оригіналі “Катерину” Шевченка з акварелями Миколи Толмачева
- 09.11.2024|16:29«Про секс та інші запитання, які цікавлять підлітків» — книжка для сміливих розмов від авторки блогу «У Трусах» Анастасії Забели
- 09.11.2024|16:23Відкриття 76-ої "Книгарні "Є": перша книгарня мережі в Олександрії
- 09.11.2024|11:29У Києві видали збірку гумору і сатири «СМІХПАЙОК»
- 08.11.2024|14:23Оголосили довгий список номінантів на здобуття Премії імені Юрія Шевельова 2024 року