Re: цензії

20.11.2024|Михайло Жайворон
Слова, яких вимагав світ
19.11.2024|Тетяна Дігай, Тернопіль
Поети завжди матимуть багато роботи
19.11.2024|Олександра Малаш, кандидатка філологічних наук, письменниця, перекладачка, книжкова оглядачка
Часом те, що неправильно — найкращий вибір
18.11.2024|Віктор Вербич
Подзвін у сьогодення: художній екскурс у чотирнадцяте століття
17.11.2024|Василь Пазинич, фізик-математик, член НСПУ, м. Суми
Діалоги про історію України, написану в драматичних поемах, к нотатках на полях
Розворушімо вулик
11.11.2024|Володимир Гладишев, професор, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
«Але ми є! І Україні бути!»
11.11.2024|Ігор Фарина, член НСПУ
Побачило серце сучасніть через минуле
10.11.2024|Віктор Вербич
Світ, зітканий з непроминального світла
10.11.2024|Євгенія Юрченко
І дивитися в приціл сльози планета

Літературний дайджест

Мандри казками

Мальовані тварини-городяни разом з «Їжачком у тумані».

Галина Бодякова створила великий цикл ілюстрацій до казок Сергія Козлова. Враження перше: трапився збiг, кращий якого й придумати не можна. Адже київська художниця й сама створює казки — намальовані й літературні — про Конячку й Шоколадку, про Кицю і Дельфіна, про Мишачий ремонт і Коня для майбутнього принца, про Крилатого лева, який прилітає уві сні... Тобто звичайний, але сповнений таємниць ліс, де мешкають Їжачок, Ведмедик, Заєць, Білочка і Віслючок, — це нібито її світ!

Але потім починаються хвилювання. Справа в тому, що Сергій Козлов — не просто прекрасний поет і чудовий письменник, мультфільми за сценаріями та з піснями якого знають усі. «Їжачок в тумані» його славетна екранізація надали автору статус культового навіть не казкаря, а мислителя. «Козлов був ні на кого не схожий, одиничний, штучний письменник, інтелігентна, глибока, по-особливому талановита людина. Такої казкової прози до нього не писав ніхто», — ці слова належать Юрію Кушаку, і слово «штучний» означає тут знову-таки «унікальний», а не «зроблений».

Усе це накладає на художника відповдальність, здатну швидше налякати, ніж порадувати. І справа тут навіть не в майстерності, а в якійсь особливій інтуїції, яка дозволить побачити і відтворити, «візуалізувати» тексти, прості, глибокі й прозорі, немов джерельна вода.

І потім знову-таки — ліс... Адже герої казок Галини Бодякової — це, так би мовити, тварини-городяни. Вони ходять до дитячого садка чи до школи або навіть на роботу (наприклад, героїня однієї з казок працює Кицею в Ермітажі), відвідують цирк і ковзанку, їдять, врешті решт, шоколадки! І ліс, якщо він тут і виникає, нагадує, скоріше, парк. Можливо, дуже великий і дуже «нерегулярний», але парк. Принаймнi «лісопаркову зону» одразу за містом. Що, звичайно, аж ніяк не заважає чарівним пригодам, які тут відбуваються.

У Сергія Козлова ліс інший. Це — самодостатній Всесвіт, який не має меж, оскільки за цими межами нічого немає! Що ж до його мешканців, то вони не стільки переживають пригоди, скільки намагаються осягти власне буття. І взагалі, хто вони, ці Віслючок, Заєць, Ведмедик і особливо Їжачок, якому в Києві навіть встановлено пам’ятник? Мислителі? Мудреці? Чи герої прадавніх міфів, що мандрували потойбічними світами?..

Утім, це, мабуть, уже занадто складно (і навіть трохи страшно). У Сергія Козлова ж замість складності виникає таємниця — парадоксальна, але заворожуюча. Саме тому його тексти — це все ж таки хоча й унікальні, але казки, а не, наприклад, притчі (якщо не коани!).

А Галина Бодякова, ці тексти ілюструючи, робить ось що. Вона створює ліс — знайомий і звичайний, але одночасно прекрасний і, головне, казковий, де повільно й загадково змінюють одна одну пори року — зима, весна, літо й улюблена Сергієм Козловим осінь. Тут мешкають усі, з ким відбуваються пригоди, події і навіть просто цікаві розмови, про які абсолютно необхідно потім переповісти. Звичайно, мешканці лісу мають будинки — із вікнами та ґаночками, пічками або навіть каміном, перед яким можна дуже затишно влаштуватися, попити чаю із печивом і трохи помріяти. А ще мешканці лісу мають характери. Адже лише Заєць міг усе літо плести з трави мотузку, щоб потрапити по ній на Місяць. Лише від Ведмедика могла втекти намальована бочка меду. І лише Їжачок міг спуститися з гiрки в туман, щоб подивитися, як там усередині..

 Оксана ЛАМОНОВА  



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

21.11.2024|18:39
Олександр Гаврош: "Фортель і Мімі" – це книжка про любов у різних проявах
19.11.2024|10:42
Стартував прийом заявок на щорічну премію «Своя Полиця»
19.11.2024|10:38
Поезія і проза у творчості Теодозії Зарівної та Людмили Таран
11.11.2024|19:27
15 листопада у Києві проведуть акцію «Порожні стільці»
11.11.2024|19:20
Понад 50 подій, 5 сцен, більше 100 учасників з України, Польщі, Литви та Хорватії: яким був перший Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
11.11.2024|11:21
“Основи” вперше видають в оригіналі “Катерину” Шевченка з акварелями Миколи Толмачева
09.11.2024|16:29
«Про секс та інші запитання, які цікавлять підлітків» — книжка для сміливих розмов від авторки блогу «У Трусах» Анастасії Забели
09.11.2024|16:23
Відкриття 76-ої "Книгарні "Є": перша книгарня мережі в Олександрії
09.11.2024|11:29
У Києві видали збірку гумору і сатири «СМІХПАЙОК»
08.11.2024|14:23
Оголосили довгий список номінантів на здобуття Премії імені Юрія Шевельова 2024 року


Партнери