Re: цензії

18.11.2025|Ігор Чорний
У мерехтінні зірки Алатир
17.11.2025|Ігор Зіньчук
Темні закутки минулого
Лірика поліської мавки
08.11.2025|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ
Світлойменність
05.11.2025|Віктор Вербич
Коли життя і як пейзаж, і як смерть
Галичани та духи мертвих: історія одного порозуміння
04.11.2025|Надія Гаврилюк
“Перетворює затамування на захват”: поезія Богуслава Поляка
03.11.2025|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ
Іспит на справжність
02.11.2025|Богдан Смоляк
Захисник Істин
31.10.2025|Володимир Краснодемський, журналіст, Лозанна, Швейцарія
Як змосковлювали ментальність українців

Літературний дайджест

15.02.2016|10:45|"День"

Як все починалось?

У видавництві «Родовід» з’явився альбом «Рухомий пейзаж: мистецтво України між революцією і війною».

До нього ввійшли твори сучасних українських художників (насамперед — фотографів), пов’язані з тематикою Майдану та війни на сході, а також інтерв’ю з ними про їхнє розуміння мистецтва, трактування сучасної суспільно-політичної ситуації в Україні. Альбом у двох варіантах — французько-російсько-українському та англійсько-російсько-українському.

Автори ідеї та упорядники — дослідниця мистецтва Наталія Чермалих і французько-канадський галерист і меценат П’єр-Лоран Булле.

Книжка складається із двох частин — візуальної і текстової. З одного боку, це альбом із роботами українських художників різних поколінь: Влади Ралко, Микити Кадана, Сергія Браткова, Микити Шаленого, Марі Басташевскі, Євгенії Бєлорусець, Алевтини Кахідзе, Олександра Глядєлова, групи «Шило» тощо. До другої частини видання ввійшли розмови з художниками, записані Наталею Чермалих протягом 2014—2015 рр.

Роль ілюстрацій структуризації та емблематики відіграють інтерв’ю з авторами. Часто ці розмови позначені цікавими міркуваннями про теорію і практику мистецтва. Зрештою, завжди — насичені дуже індивідуальними й у тому чи іншому сенсі уважними думками про соціальну ситуацію в сучасній Україні, про якісь вузлові моменти свого бачення її історії. Розбіжність в останніх — величезна: від розповідей про мовчазне пасивне несприйняття радянської влади батьками до зізнання, що слово «Україна» довелося вперше почути фактично в момент здобуття незалежності. А таке розмаїття лише сприяє вищому рівню репрезентативності альбому. Репрезентативності в питаннях мистецтва, суспільства й України.

Олег Коцарев



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

17.11.2025|15:32
«Основи» готують до друку «Бард і його світ: як Шекспір став Шекспіром» Стівена Ґрінблатта
17.11.2025|10:29
Для тих, хто живе словом
17.11.2025|10:25
У «Видавництві 21» вийшла друком збірка пʼєс сучасного класика Володимира Діброви
16.11.2025|10:55
У Києві провели акцію «Порожні стільці» на підтримку незаконно ув’язнених, полонених та зниклих безвісти журналістів та митців
13.11.2025|11:20
Фініш! Макс Кідрук завершив роботу над романом «Колапс»
08.11.2025|16:51
«Поети творять націю»: У Львові стартував II Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
05.11.2025|18:42
«Столик з видом на Кремль»: до Луцька завітає один із найвідоміших журналістів сучасної Польщі
04.11.2025|10:54
Слова загублені й віднайдені: розмова про фемінізм в житті й літературі
03.11.2025|18:29
Оголошено довгий список номінантів на Премію імені Юрія Шевельова 2025: 13 видань змагаються за звання найкращої книжки есеїстики
03.11.2025|10:42
"Старий Лев" запрошує на майстер-клас з наукових експериментів за книгою "Енергія. Наука довкола нас"


Партнери