
Re: цензії
- 28.04.2025|Ігор ЗіньчукЗаборонене кохання
- 24.04.2025|Вероніка Чекалюк, науковець, кандидат наук із соціальних комунікацій«До співу пташок» Олега Кришталя як наука одкровення
- 21.04.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наук, Уповноважений із захисту державної мовиДжерела мови російського тоталітаризму
- 18.04.2025|Ігор ЗіньчукРоман про бібліотеку, як джерело знань
- 18.04.2025|Валентина Семеняк, письменницяЗа кожним рядком – безмежний світ думок і почуттів
- 12.04.2025|Андрій СодомораІ ритмів суголосся, й ран...
- 06.04.2025|Валентина СеменякЧитаю «Фрактали» і… приміряю до себе
- 05.04.2025|Світлана Бреславська, Івано-Франківськ«Ненаситність» Віткація
- 30.03.2025|Ігор ЧорнийЛікарі й шарлатани
- 26.03.2025|Віталій КвіткаПісня завдовжки у чотири сотні сторінок
Видавничі новинки
- Петро Панч. «Голубі ешелони»Проза | Буквоїд
- Олександр Клименко. "Метапрозорість"Книги | Буквоїд
- Семенова Юлія. "Well Done"Книги | Буквоїд
- Микола Мартинюк. «Розбишацькі рими»Дитяча книга | Буквоїд
- Ніна Горик. «Дорога честі»Книги | Буквоїд
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка». 7+Дитяча книга | Буквоїд
- Мистецтво творення іміджу.Книги | Дарина Грабова
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка»Дитяча книга | Буквоїд
- Ігор Павлюк. «Торф»Книги | Буквоїд
- Вийшла антологія української художньої прози «Наша Перша світова»Книги | Іванка Когутич
Літературний дайджест
Пітер Померанцев: Не треба думати про «русский мир», треба арештовувати рахунки
Як Росія сходить з розуму – про це книга британського журналіста і продюсера «Нічого правдивого і все можливе».
У Львові в УКУ відбулася зустріч з британським журналістом та продюсером Пітером Померанцевим, автором книги «Нічого правдивого і все можливе», що була відзначена нагородою на цьогорічному Форумі видавців. У цій книзі йдеться про те, як змінювалась Росія від початку путінської епохи до початку війни з Україною.
Книжка вийшла в українському перекладі Андрія Бондаря у серії «Бібліотека Школи журналістики та медіакомунікацій Українського католицького університету». Під час зустрічі у Львові Пітер Померанцев розповів, чому написав книгу, про форму і стилістику твору, нову російську політичну систему, пропаганду і її вплив на свідомість росіян.
За словами Пітера, книгу він написав, щоб пояснити своїм друзям, де жив дев’ять років. Спочатку це були окремі публікації в журналі про побут і психологію в Росії, які згодом «переросли» у картину, що відображає нову російську психологію, нову політичну систему. Так з’явилась ця книга.
Вона – своєрідна документалістика, покладена на текст. Як камера, що фіксує усе довкола. Автор розповів, що зробив це свідомо і спеціально викинув увесь аналіз. Тому, за його словами, оповідач у книзі трохи тупіший за нього. Автор нічого не придумував, а через оповідача зображав той світ, який він бачив. Пітер Померанцев пояснює це тим, що суспільство, яке він описував, – це не соцреалізм, а таке бароко, постмодернізм. Автор бавився з жанрами – один розділ у нього був майже у стилі магічного реалізму, інший – більш репортажний. Але, за його словами, суспільство там саме таке – о 9 год. ранку там демократія, о 12 год. дня – вже диктатура, а о 20 год. – це країна-мюзикл. За цією книгою можна зробити справжній мюзикл, і це мрія Пітера.
В книзі є такі персонажі як дівчата легкої поведінки, бандити, через яких автор змальовує певні архетипи. «Я намагаюся брати архетипи цього суспільства і показати, як це суспільство сходить з розуму», – розповів Пітер. Якщо в 90-х бандит і повія були просто бандитом і повією, то згодом проститутка стає інтелектуалкою, а бандити знімають фільми про себе.
Путін у книзі присутній тільки через діалоги персонажів. «Якщо люди говорять слово «Путін», я використовую їхні слова, а сам я про нього ніколи не говорив. Коли писав книгу, було дуже багато біографій Путіна. Всі хотіли спробувати пізнати психологію Путіна. А в нього нема психології. Він простий звичайний соціопат. Для мене Путін не є цікавий як особистість. Він мене цікавить як медіакреатура. Путіна створило телебачення, поза тим він не існує. Така телевізійна фікція президента», – розповів Пітер. Москву він порівняв (за Данте), з колами пекла, в які все більше опускаються герої його книжки.
Герой книги потрапляє в Москву і зачаровується. Потім настає розчарування і навіть відторгнення того, що відбувається.
Пітер Померанцев сказав, що інформаційна війна у розумінні російської армії – це дуже специфічна річ. «Вона полягає в тому, щоб зламати сусідню країну, не торкаючись її, тобто без армії, зламати її психосферу через інформаційні віруси.. А реально – через ЗМІ, підкуп спецслужб, армії тощо. Але в них нічого не вийшло і довелося послати регулярну армію, і почалися битви, як під час світової війни. В них не вийшло створити в Україні справжню громадянську війну», – зазначив Померанцев.
Нові ідеологеми та ідею руского міра автор вважає дурницею. «Вони намагаються перевести дуже просту розмову про корупцію, що полягає в тому, щоб не давати і не красти, у, так би мовити, духовні практики руского міра. Не треба підігрувати їм і думати про рускій мір, треба просто арештовувати їхні рахунки за кордоном», – сказав Пітер.
Відповідаючи на запитання про російську журналістику і пропаганду, Пітер сказав, що зранку вони можуть вірити в цю пропаганду, а вдень вже не вірити, себто, за принципом: «потрібно вірити, я повірив». Він це порівняв з тим, як працює секта: вимикається критичне мислення, працюють зі страхами, психотравмами, а потім з’являється Путін на білому коні і віддає тобі Крим. За його словами, в Росії люди говорять блоками, не усвідомлюючи сказаного. Це наслідок роботи з підсвідомістю, маніпуляції емоціями. Наслідки такого впливу бувають різними, все залежить від людини. Людина з несформованою особистістю легко піддається цим маніпуляціям.
Пітер Померанцев також розповів, що робота на телебаченні навчила його думати передусім про глядача. Він вважає, що нам в Україні треба працювати для масового глядача, – створити канал, який буде об’єднувати, а також розвивати соціально ангажовані реаліті-шоу і документалістику, які у нас відсутні. Тобто починати працювати з реальністю.
Галина Палажій
Фото: journalism.ucu.edu.ua
Коментарі
Останні події
- 29.04.2025|12:10Новий фільм класика італійського кіно Марко Белоккьо: історична драма «Викрадений» виходить на екрани у травні
- 29.04.2025|11:27«Основи» готують оновлене англомовне видання «Катерини» Шевченка, тепер — з перекладом Віри Річ
- 29.04.2025|11:24Що читають українці: топи продажів видавництв «Ранок» і READBERRY на «Книжковій країні»
- 29.04.2025|11:15Митці й дослідники з 5 країн зберуться в Луцьку на дводенний інтенсив EcoLab 2.0
- 24.04.2025|19:16Ееро Балк – лауреат премії Drahomán Prize за 2024 рік
- 24.04.2025|18:51Гостини у Германа Гессе з українськомовним двотомником поезії нобелівського лауреата
- 21.04.2025|21:30“Матуся – домівка” — книжка, яка транслює послання любові, що має отримати кожна дитина
- 18.04.2025|12:57Під час обстрілу Харкова була пошкоджена книгарня «КнигоЛенд»
- 14.04.2025|10:25Помер Маріо Варгас Льоса
- 12.04.2025|09:00IBBY оголосила Почесний список найкращих дитячих книжок 2025 року у категорії «IBBY: колекція книжок для молодих людей з інвалідностями»